Spring naar inhoud

- - - - -

niet veel drinken

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Carolientjee
Carolientjee
  • 133 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 15 juli 2013 - 06:14

Onze 2 katertjes drinken niet veel..
Nu ik weet ook niet hoeveel een kat drinkt... Ik heb eigenlijk niet veel ervaring met katten.

Ze krijgen hier 3x/dag nat voer, halen ze hier dan voldoende vocht uit?
Ze spelen hier voornamelijk met het water... (je kent dat wel... kom je onder, de hele keuken onder het water --' :d )

Voor de rest eten ze wel heel goed hoor

:paw :paw :paw

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 15 juli 2013 - 07:22

Ik denk dat je katertjes nog kittens zijn hé? Geef je enkel natvoer? Zelf zou ik hen 24/7 vrije toegang geven tot een goede kwaliteit van droge brokjes (dus geen Whiskas toestanden, maar zuivere brokjes waarover je in de rubriek "voeding" de eerste post een keer kan doorlezen). Katten eten veel liever verschillende keren per dag kleine hoeveelheden, dan 2 of 3 keer per dag een grote portie. Naast de brokjes dan 2 keer per dag natvoer. Uit het natvoer gaan ze inderdaad vocht halen, en ook al spelen ze met het drinkwater dat er nu staat, hun natte pootjes zullen ze ook wel aflikken en misschien zelfs een beetje van wat op de grond ligt  ;)     Maar eens ze ook brokjes eten, zullen ze ook wel meer echt gewoon drinken uit hun bakje. Gebruik hiervoor geen plastic potje, liever een grote pot uit roestvrij staal of keramiek. Van eten en drinken uit plastic potjes, kunnen ze acné krijgen op hun kin...
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 15 juli 2013 - 11:57

misschien investeren in een catfonteintje
ik heb deze : http://www.zooplus.n...enkplaats/67765

ik merk dat sinds hier een waterfonteintje staat ze ook meer drinken, aangezien het lopende is, gekoeld en gefilterd...

(en ze gaan er ook niet zo makkelijk mee gaan spelen en je keuken onder water gaan zetten)

wilver
wilver