Spring naar inhoud

- - - - -

niet veel drinken

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Carolientjee
Carolientjee
  • 133 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 15 juli 2013 - 06:14

Onze 2 katertjes drinken niet veel..
Nu ik weet ook niet hoeveel een kat drinkt... Ik heb eigenlijk niet veel ervaring met katten.

Ze krijgen hier 3x/dag nat voer, halen ze hier dan voldoende vocht uit?
Ze spelen hier voornamelijk met het water... (je kent dat wel... kom je onder, de hele keuken onder het water --' :d )

Voor de rest eten ze wel heel goed hoor

:paw :paw :paw

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 15 juli 2013 - 07:22

Ik denk dat je katertjes nog kittens zijn hé? Geef je enkel natvoer? Zelf zou ik hen 24/7 vrije toegang geven tot een goede kwaliteit van droge brokjes (dus geen Whiskas toestanden, maar zuivere brokjes waarover je in de rubriek "voeding" de eerste post een keer kan doorlezen). Katten eten veel liever verschillende keren per dag kleine hoeveelheden, dan 2 of 3 keer per dag een grote portie. Naast de brokjes dan 2 keer per dag natvoer. Uit het natvoer gaan ze inderdaad vocht halen, en ook al spelen ze met het drinkwater dat er nu staat, hun natte pootjes zullen ze ook wel aflikken en misschien zelfs een beetje van wat op de grond ligt  ;)     Maar eens ze ook brokjes eten, zullen ze ook wel meer echt gewoon drinken uit hun bakje. Gebruik hiervoor geen plastic potje, liever een grote pot uit roestvrij staal of keramiek. Van eten en drinken uit plastic potjes, kunnen ze acné krijgen op hun kin...
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 15 juli 2013 - 11:57

misschien investeren in een catfonteintje
ik heb deze : http://www.zooplus.n...enkplaats/67765

ik merk dat sinds hier een waterfonteintje staat ze ook meer drinken, aangezien het lopende is, gekoeld en gefilterd...

(en ze gaan er ook niet zo makkelijk mee gaan spelen en je keuken onder water gaan zetten)

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 15 juli 2013 - 13:13

3x per dag natvoer? Ik geef 1 klein blikje almo voor mijn 2 katten. Voor de rest staan hun brokjes ter beschikking.
Mijn katten drinken eigenlijk best wel veel.

Plastieke bakjes zou ik ook afraden, Pumbaa kreeg hierdoor acné op zijn kin. (allemaal zwarte puntjes)

Het catfonteintje heb ik weggedaan want pumbaa zat altijd met zijn pootje in het gaatje en alles was altijd nat. (hij is echt zot van lopend water en verslikte zich ook vaak met de fontein)

Geplaatste afbeelding

Carolientjee
Carolientjee
  • 133 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 15 juli 2013 - 17:44

Ze hebben ook altijd brokjes staan, nog speciale kittenbrokjes.
En ze krijgen dus 1 blik natvoer per dag, gesplitst over een 3 keer ongeveer.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 16 juli 2013 - 12:53

Hoe meer natvoer (wel goede kwaliteitsvoer) dat je geeft hoe beter ;)  als dat 3 keer per dag is dan is dat goed, natvoer is altijd beter dan brok maar rauwvoer zou natuurlijk nog beter zijn!
Een kat is een carnivoor en vocht is daarom zeer belangrijk

Plastiek kan geen kwaad zolang je kat er tegen kan, ik heb hier katten die het kunnen verdragen en andere niet, zo niet dan kan je best over schakelen naar keramiek of andere..

Ik verwijs altijd iedereen door naar het topic van Esther, het is zeer interessant en zeer leerzaam: klik

Bewerkt door Solotje, 16 juli 2013 - 12:55.

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#7 Geplaatst 25 juli 2013 - 15:40

Mijn katten eten rauw en die zie ik zelden drinken.zelfs de laatste 2 weken niet gezien met dit heet weer.
Vroeger hadden ze een drinkbak maar aangezien ze toch bijna nooit drinken heb ik da weggenomen.
Als ze nu dorst hebben kunnen ze die van de hond gebruiken  :cat

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 28 juli 2013 - 17:42

Ik heb 1 fonteintje in de woonkamer staan, waar zowel de honden als de katten van drinken. Het 2e fonteintje staat momenteel in de badkamer. Daar drinken dus enkel de katten van. En dan heb ik nog een extra drinkplaats, een brede lage 'bak', met stilstaand water. Ze drinken hier allemaal voldoende :)

Ik merk ook dat de katten minder drinken als ze veel nat -of rauwvoer hebben gegeten.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 28 juli 2013 - 20:34

hier als ze kvv krijgen drinken ze ook minder ; heb boven een fontein staan, beneden een grote en nog een klein waterbakje
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 29 juli 2013 - 14:44

Het al dan niet veel drinken, is ook afhankelijk van kat tot kat. Kiara zie je dikwijls aan het wat staan. Ze sopt ook dikwijls haar pootjes erin en likt ze dan af. Terwijl ik Tijger raar of zelden echt zie drinken.
Ik drink ook veel minder dan mijn echtgenoot.

Maar ook hier krijgen ze natvoer (2x/dag) en met dit heet weer soms wat extra door de dag. Zodoende ze toch nog extra vocht binnen hebben.

Het water wordt met dit weer verschillende keren per dag verschoond, zodoende het ook lekker fris blijft.
Boven staat hier een fonteintje, waar dan ook vooral Kiara en Snoes van drinken.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#11 Geplaatst 29 juli 2013 - 17:27

de dierenarts zei me vrijdag dat een kat per kilogram lichaamsgewicht 50 ml water moet drinken per dag
In praktijk drinken ze zelden zoveel zei ze
Met dit weer moet je wel opletten dat ze niet uitdrogen en indien nodig zelf met t spuitje hen water doen drinken

Bewerkt door lathyrus, 29 juli 2013 - 17:28.

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#12 Geplaatst 29 juli 2013 - 17:58

Vorige week ook een fontein aangeschaft, nu drinkt cloe toch wel meer als daarvoor,ze lijkt het leuker te vinden, en met dit weer is drinken wel belangrijk
Geplaatste afbeelding

meijden1983
meijden1983
  • 199 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 24 augustus 2013 - 15:43

china van ons drinkt ook niet veel. Al helemaal geen water. Ook vanalles geprobeerd maar ze hoeft het echt niet. Ze kreeg dus te weinig vocht binnen waardoor ze last kreeg van verstopingen. Nu geeft ik haar elke dag een vloeibare snack in een bakje met zo'n 60 ml  water erbij en dat drinkt ze vaak wel op. Door haar blikvoer krijgt ze 40 cc. Nu gaat haar ontlasting ook stukken beter.

fie
fie
  • 264 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 24 augustus 2013 - 17:25

Een van onze poezekes dronk ook niet veel dus deed ik altijd extra water bij hun natvoer. Dat werd altijd tot de laatste druppel opgegeten/gedronken :)
Maar ik denk dat ze wel voldoende vocht binnenkrijgen met wat er al in het natvoer zit, dus ik denk niet dat je je zorgen moet maken als ze niet extra van een waterbak drinken.

Geplaatste afbeelding

mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#15 Geplaatst 25 augustus 2013 - 00:03

Oei, dat van dat plastic wist ik niet.  Ik geef mijn katten te drinken in zo'n plastic drinkcontainertje en ze drinken eigenlijk kei veel. Misschien moet ik dat toch een drinkfontijn kopen.  Ik ben eigenlijk bang voor Brand.  Zo'n ding staat toch de hele dag aan. En ik ben bang voor een hoge energie rekening.