Spring naar inhoud

- - - - -

resultaat van borstvocht: geen fip?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 15 juli 2013 - 10:31

Ik krijg hier bijna een klap in mijn gezicht, mijn mama belde naar de dierenarts die Sacha toen in observatie heft genomen en borstvocht h eeft genomen, de uitslag was binnen en vocht wees niet op fip???  

Kunnen ze dit zien?  

Dit kan toch niet waar zijn?  Mijn mama is in alle staten en zit nu met een enorm schuldgevoel!   Maandagavond toen ze buikvocht hebben genomen dat echt strogeel was hebben onze dierenarts en dierenarts van wacht nog met elkaar gebeld dat hun diagnose dezelfde was en om absoluut zeker te zijn.

Ook de bloedwaarden wezen in de richting van fip.

Ze hoorde geen geruis aan het hartje, longen klonken ok,

Nu is hij mss voor niks gestorven :( :( :( :( :( :( :(

Alle symptomen waren er, strogeel vocht in buik, vocht rond de borst, koorts, ....

man man, nu waren we er net door aan het komen en dan hoor je zoiets....

Bewerkt door Jessie_A&A, 15 juli 2013 - 10:44.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 15 juli 2013 - 12:28

hmm....mama nog eens naar onze dierenarts gebeld die diagnose heeft gesteld en zij is 100 % overtuigd en heeft ons gerustgesteld....

Cattery Kiyoshi
Cattery Kiyoshi
  • 212 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 15 juli 2013 - 13:07

Nooit leuk om zoiets te horen want dan begin je inderdaad zo te twijfelen of je wel het juiste hebt gedaan. Was bij Izzy ook zo, ze wisten niet zeker of hij nu een tumor of een bloeding had in de hersenen.
Maar of het nu fip, tumor, bloeding of iets heel anders is als het beestje niet meer kon heb je altijd de juiste beslissing genomen :hug:

Geplaatste afbeelding
Siamees en Oosters Korthaar www.CatteryKiyoshi.be

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 15 juli 2013 - 19:16

Dit is echt geen leuk nieuws eigenlijk.

Maar doet een diagnose er eigenlijk toe als je ziet dat het niet meer ging? :hug:

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 16 juli 2013 - 12:59

Oei :s  vreselijk om dit te horen :(

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 16 juli 2013 - 13:19

Bekijk berichtSolotje, op 16 juli 2013 - 12:59, zei:

Oei :s  vreselijk om dit te horen :(

idd, we kregen bijna een attack toen we dat hoorden
De dierenarts die hem ingeslpaen heeft is 100 % overtuigd van Fip, hij had alle symptemen, geel vocht in borstholte, buik, hart en longen klonken ok dus hartziekte sluit ze uit...

De dierenarts van het weekend zei ook dat het resultaat van het vochtonderzoek niet sluitend is...

Ik ben ook overtuigd van FIP, wat kan het anders geweest zijn...? :s

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#7 Geplaatst 16 juli 2013 - 13:28

Als je echt had willen weten wat de oorzaak was, was sectie de enigste die uitsluitsel had kunnen geven.
Bloedonderzoek bij FIP is helaas geen 100% goede uitslag omdat door stress de titer hoger kan aangeven, helaas weten de meeste da dit niet :(
Denk dat jullie deden voor hem wat je moest hem laten gaan omdat hij te ziek was, hoe moeilijk dit ook was en nog is.
Het heeft geen zin achteraf te gaan piekeren als er dit of dat, jullie deden wat je hart je ingaf

Sterkte

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 16 juli 2013 - 13:34

bloedonderzoek wees naar fip , vochtonderzoek wees niet naar fip (was wel een dierenarts die sacha niet gezien had die dit zei)

Ach ja, het was best voor het diertje, bij fip (waar ik en beide behandelende dierenartsen van overtuigd waren) is dat helaas het enige wat je kunt doen :(

Dank je Cisca :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 16 juli 2013 - 13:48

Je hebt juist gehandeld Jessie :hug:

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#10 Geplaatst 16 juli 2013 - 15:12

Nogmaals bloedonderzoek is echt niet betrouwbaar, maar goed Sasha leed enorm door zijn ziekte wat het ook is geweest, jullie deden het juiste door hem te laten gaan

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#11 Geplaatst 16 juli 2013 - 16:02

Wat ik begrijp is er vocht uit de borstholte onderzocht. Daar kan meestal wel wat van gezegd worden. Alleen de kleur geeft geen uitsluitsel, als je met het vocht draden kunt trekken dan geeft dat wel uitsluitsel. Het onderzoek naar dat vocht is niet sluitend voor fip. Voor wat dan wel? Het zou galgangitis kunnen zijn geweest en ook dat is extreem moeilijk te genezen. In een vergevorderd stadium is het al bijna niet meer mogelijk.

De da heeft het vocht uit de holte gehaald en heeft neem ik aan getest of het dradentrekkend was. Daarmee heb je al je conclusie.

Wat het ook was, het was zeer ernstig en heel vergevorderd. Gezien hoe de ziekte verliep (wat je hier hebt gedeeld) denk ik dat jullie de juiste beslissing hebben genomen door hem te laten gaan.

:hug:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 17 juli 2013 - 14:01

Het vocht is van lichtgeel zaterdagavond naar donkergeel maandagavond gegaan...  Zijn hartje was zelfs niet te zien op de echo door al het vocht, het kwam er zeeer zeer snel bij.  

Ik ben hier aan het lezen over die galgangenontsteking maar dat is dus wel te behandelen blijkbaar mits veel geluk, en komt ook meer bij oudere katten voor... Sacha heeft geen enkele behandeling gekregen (behalve koortswerende middelen) omdat dierenarts van het weekend dit niet zomaar wou geven zonder te weten wat het was...

ik denk ook dat we de juiste beslissing genomen hebben....

Bedankt voor je goeie uitleg altijd Ginnie :)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 17 juli 2013 - 14:46

Graag gedaan Jessie ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#14 Geplaatst 17 juli 2013 - 16:11

Jessie, troost je met de gedachte dat jullie DA bekwaam genoeg was om direct aan FIP te denken. De onze deed dat niet en je kent ondertussen de lijdensweg die onze lieve poes heeft moeten doorstaan. Zijn hartje was ook niet meer te zien op de foto door het vele vocht.

Ik kan me voorstellen dat het een slag in je gezicht was, maar ik denk toch ook dat jullie de juiste beslissing hebben genomen.
Veel liefs voor Lilly en Luca trouwens, ik ben blij voor jullie dat je ouders een nieuw poesje in huis kunnen nemen.