Spring naar inhoud

- - - - -

Vrouwen en katten hebben bijna menselijke relatie

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 16 juli 2013 - 14:23

volgens dit artikel toch: http://www.scientias...e-relatie/26061

Hoe ervaren jullie dat?

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 16 juli 2013 - 14:46

Ik kan mij daar wel in vinden, zowel ik als mijn moeder hadden een zeer sterke 'sociale' relatie met onze katjes :)
Kattenknuffels xx

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 16 juli 2013 - 14:51

Ik ook wel, Chiana en ik zijn twee dezelfde, lief maar ook soms chagrijnig :lachen:
En bij mij liggen ook de meeste katten maar dan vraag ik mij af ligt dat soms dan niet aan omdat een man toch niet zo zachtaardig omspringt met hen?

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 16 juli 2013 - 15:07

Bekijk berichtSolotje, op 16 juli 2013 - 14:51, zei:

Ik ook wel, Chiana en ik zijn twee dezelfde, lief maar ook soms chagrijnig :lachen:
En bij mij liggen ook de meeste katten maar dan vraag ik mij af ligt dat soms dan niet aan omdat een man toch niet zo zachtaardig omspringt met hen?

hihihi  idem!! dat heb ik hier met Féline, wij hebben een speciale band,  ik ben een lief kind, maar kan best ooo zoooo kattig zijn ook  :p Feline is net hetzelfde...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 16 juli 2013 - 15:15

Ha ha super :d ik ben blij dat ik niet de enige ben :d
Dave zegt dat soms ook, dat wij twee dezelfde zijn en soms is hij zelfs een beetje jaloers op onze relatie :lachen:
maar ik hou van zo'n karaktertje, ze is heel kieskeurig, ze is heel schattig, ze is super lief,
komt knuffelen, slaapt dikwijls s'nachts in mijn armen maar als ze eens iets niet graag heeft dan laat ze het wel merken,
dan kan ze serieus memmen (zelfs dat is schattig) en dreigen maar zal nooit aanvallen ofzo...
echt een karakter poesje :love:  ja ik kan daar niet aan doen maar dat is mijn favo poesje. :love4:
En voor dat ik daar een opmerking over krijg, ik zie al mijn poesjes graag he :p

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#6 Geplaatst 16 juli 2013 - 15:30

Bekijk berichtSolotje, op 16 juli 2013 - 14:51, zei:

ik vraag mij af of het er niet eerder aan ligt  dat vrouwen over t algemeen meer thuis zijn dan mannen dat de katten meer naar de vrouwen trekken dan naar de mannen
En natuurlijk dat vrouwen meer te manipuleren zijn dmv op hun gevoelens in te werken
Hier hangen ze duidelijk ook meer aan mij dan aan halve trouwboek ook al gaat halve trouwboek heel zacht met hen om.
Ze draaien constant rond mij, lopen overal achter mijn gat en als ik ga slapen liggen ze sowieso allemaal bij mij langs mijne kant
Maar ik ben hier natuurlijk 24 op 24 en halve trouwboek moet gaan werken buitenshuis dus die is minstens 10 uur per dag niet aanwezig (en meestal nog een pak meer)
En ik laat bij ene piep alles vallen en doe direct wat de poezel in kwestie wil terwijl halve trouwboek daar toch wel meer weerstand aan kan bieden
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 16 juli 2013 - 15:36

Bekijk berichtlathyrus, op 16 juli 2013 - 15:30, zei:

ik vraag mij af of het er niet eerder aan ligt  dat vrouwen over t algemeen meer thuis zijn dan mannen dat de katten meer naar de vrouwen trekken dan naar de mannen
En natuurlijk dat vrouwen meer te manipuleren zijn dmv op hun gevoelens in te werken
Hier hangen ze duidelijk ook meer aan mij dan aan halve trouwboek ook al gaat halve trouwboek heel zacht met hen om.
Ze draaien constant rond mij, lopen overal achter mijn gat en als ik ga slapen liggen ze sowieso allemaal bij mij langs mijne kant
Maar ik ben hier natuurlijk 24 op 24 en halve trouwboek moet gaan werken buitenshuis dus die is minstens 10 uur per dag niet aanwezig (en meestal nog een pak meer)
En ik laat bij ene piep alles vallen en doe direct wat de poezel in kwestie wil terwijl halve trouwboek daar toch wel meer weerstand aan kan bieden

Kan zijn in jouw geval maar hier is mijn man meer thuis dan ik.
Ik merk toch op dat ik veel zachter ben bij hen, ik geef ze ook wel tientallen kusjes per dag dat doet mijn man niet,
of spelen dat doe ik ook het meest.
Ik denk dat onze beestjes de liefde naar hen toe heel goed aanvoelen en ook wie dat er heel veel aandacht geeft zoals eten geven, er mee spelen, mee knuffelen dat zij automatisch meer gaan trekken naar die persoon.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#8 Geplaatst 16 juli 2013 - 16:26

Juleke hing (soms letterlijk) het meest aan mij. Die kon 's avonds dikwijls bovenop de zetel komen liggen met gans zijn lijfje rond mijn nek gedraaid, zo keken we dan tv :loveshower:

Yvette hing enorm aan mijn man. Ook aan mij hoor, was gewoon een echt knuffelkatje, heel lief en aanhankelijk.
Mijn man geeft de katten (alé ja, nu de kat) eten, hij zorgt er echt super voor, net of het onze kindjes zijn.
Qua dierenartsen en medische problemen springt hij zeker en vast ook bij, maar het speurwerk en de vele vragen aan de DA komen van mijn kant uit, omdat ik er gewoon meer vanaf weet.
En Yvonne, ja, die kan mij idd manipuleren. Die heeft van die momenten dat hij mij letterlijk stalkt, dan loopt hij pal naast mijn voeten, tot ik mij haast verstuik en volgt mij zo door het ganse huis. Dan geef ik hem een beetje kattensnoepjes. :rub:
Ik denk dat wij beiden evenveel terug krijgen van onze katten, en dat ze ons allebei even graag zien.

Nu ook Yvette overleden is heb ik wel de indruk dat ik er meer in afzie dan mijn man, maar dat kan zijn omdat mannen toch altijd wel geleerd wordt om sterk en stoer te zijn. Juleke is in februari overleden, maar een paar weken geleden, wanneer we hier zaten te janken omdat ook Yvette ziek werd, bekende mijn man dat hij, iedere dag wanneer hij aan onze dierenarts passeert, hij de muziek in zijn wagen stiller zet, gewoon omdat we op die plek Juleke hebben laten inslapen. Dat raakte me enorm.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 16 juli 2013 - 19:23

Er wordt in het artikel verwezen naar het feit dat vrouwen hun katten eten geven. Maar ik doe dat nooit, mijn vriend geeft eten en snoepjes, en tóch volgen de katten mij altijd allemaal en heb ik zo'n intense band met onze katten. Ik kan me wel in de studie vinden ja. Onze Jos is precies echt een minimens :love:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#10 Geplaatst 16 juli 2013 - 21:50

de meeste vrouwen hebben moederinstinct en moederlijke gevoelens en projecteren die dan waarschijnlijk op de poezels die dat dan aanvoelen en daar naartoe trekken
Ik weet dat ik dat toch heb ook al heb en wil ik geen kinderen en ik geef alles wat moederlijk is aan de poezels...
Ze zijn mijn baby's/kindjes en ze gedragen zich ook graag op die manier
Halve trouwboek is heel lief voor de poezels en ziet ze doodgraag maar hij loopt er bv niet mee rond in zijn armen terwijl hij er een liedje voor zingt om ze te troosten indien nodig en zoals iemand hiervoor al gezegd heeft, ik geef heel veel kusjes, halve trouwboek zal dat ook wel eens doen maar veel minder toch dan mij
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 17 juli 2013 - 06:29

Ik vind mij ook daarin terug.Ik heb wel een andere relatie met elk van mijn dieren.Intens maar verschillend.De diepste zal ik wel met Julie hebben.Mss wel omdat zij maanden kantje boordje was.Dacht toen echt dat ik ze ging verliezen.Niet dat zij op schoot komt liggen maar ze is alom aanwezig waar ik ben.Moet er ook bij zeggen dat ze niet de gemakkelijkste van de groep is:kieskeurig,chefke en soms ook "krengerig".Ze is 100% mijn Julie'ke.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 17 juli 2013 - 06:55

Ook ik kan er mij in vinden. Curly zal altijd bij mij op schoot komen liggen en af en toe bij mijne vriend. Eigenlijk enkel wanneer curly bij mij wil komen liggen maar er geen plaats is omdat de laptop op mijn schoot staat :lachen: Op het moment dat dan de laptop verdwijnt dan gaat hij direct weg van bij mijn vriend om dan bij mij te komen liggen, de schat :) De vriend is dan wel een klein beetje teleurgesteld :p Mijne vriend is net iets meer thuis dan mij dus daaraan kan het al niet liggen. Ik geef Curly wel altijd eten, drinken en krijgt van mij ook de meeste aandacht.
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 17 juli 2013 - 11:26

Ik kan mij daar ook wel in vinden, al stel ik mij net als Solotje de vraag of dat niet gewoon is omdat ik veel zachtaardiger met de katten omga dan manlief. Dido werd destijds van het vliegveld opgehaald door manlief en is dat denk ik nooit vergeten...Ze reageert vrij aanhankelijk naar hem toe en sinds ze de tuin van de buren heeft ontdekt, zit ze daar regelmatig. Als ze dan in de buurt is wanneer hij thuiskomt, spurt ze meestal naar huis. Voor de rest claimt ze hem evenveel als mij :p Dante is meer 'mijn' kat. Hij wordt niet graag opgepakt, al zal hij het af en toe mij wel laten doen, is ook geen schootkat, maar eentje die zich tegen uw benen komt wrijven. Arifiene (hij komt van Kat Zoekt Thuis) had toen al aangegeven dat hij altijd in dezelfde kamer als de mensen wilde zijn en dat is wel zo. Als ik eens terug mijn bed in kruip, dan legt hij zijn eigen vanachter enzo. En als het hem 's weekends te lang duurt voor ik mijn bed uitkom, dan gaat hij aan de deur miauwen. Als ik hem roep, komt hij ook meestal, zijn staartje omhoog en klaar voor knuffels. :love4: :love4: En ik babbel daar ook tegen...Echt erg! :)

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#14 Geplaatst 17 juli 2013 - 21:55

Cloe is een echt papa's kindje wanneer mijn man thuis is heb ik er gelegen :p
ze ziet mij heel de dag, dat zal wel genoeg zijn zeker. ;)
De verzorging en het eten zijn nochtans mijn taak.
Voor een zachte buik gaat ze bij mijn man, dat is volgens mij ook de reden, de buik is wat ronder en zachter :p

Geplaatste afbeelding