Spring naar inhoud

- - - - -

Gepiep buiten- wat te doen

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#1 Geplaatst 18 juli 2013 - 20:21

Bij ons achter grenst een groot veld en klein bosje.
Vandaag buiten id. Tuin gewerkt en nu hoor ik in het veld of bosje gepiep,precies een kittentje.
Mijn man is al gaan kijken maar ziet niks,buiten een hoop pluimen van vogels.
Het gepiep is ook met tussenpozen.Mijn papa denkt dat het een vogel is maar het gepiep blijft precies op 1 plek.ik hoor op dit moment niks dus hoop ik dat mamapoes terug is.

Wat moeten we nu doen?
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 18 juli 2013 - 20:22

Nog eens zoeken? Ik zou ook niet weten wat anders....

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#3 Geplaatst 18 juli 2013 - 20:32

Zouden we best ook het hele veld en maïsveld afzoeken? We weten niet van wie de wei is,dus toestemming is moeilijk.heb een beetje eten buiten gezet in de hoop dat hij mss vanzelf komt.als het wat donkerder wordt gaan we nog eens op pad.hopelijk vinden we iets.

Zou ik zwerfkat in nood kunnen bellen voor zo iets? Aangezien we niet zeker weten of het een kitten is.Maar zo klinkt het in mijn ogen wel

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 18 juli 2013 - 20:43

Bekijk berichtalas&emeth, op 18 juli 2013 - 20:32, zei:

Zouden we best ook het hele veld en maïsveld afzoeken? We weten niet van wie de wei is,dus toestemming is moeilijk.heb een beetje eten buiten gezet in de hoop dat hij mss vanzelf komt.als het wat donkerder wordt gaan we nog eens op pad.hopelijk vinden we iets.

Zou ik zwerfkat in nood kunnen bellen voor zo iets? Aangezien we niet zeker weten of het een kitten is.Maar zo klinkt het in mijn ogen wel

Als je niets stuk doe, zou ik zeker gaan kijken hoor! Maar misschien is het inderdaad van een kitten waarvan de mama even weg was. Al lijkt het me gek dat een kattin met haar kittens midden in een veld gaat liggen.

Dus ik zou nog een keer gaan kijken. Luisteren waarvan het gepiep komt.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 18 juli 2013 - 20:54

Veel kans dat het gewoon een vogelsnest is, in maisvelden maken sommige vogels hun nest zeer laag. Zoals patrijzen en fazanten bv. We maken het hier ook elk jaar mee.

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#6 Geplaatst 18 juli 2013 - 22:41

Maar echt gepiep zoals een jong kitten doet? We gaan nu gauw nog eens kijken!

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#7 Geplaatst 18 juli 2013 - 23:17

Geen gepiep meer te horen,wel wat meer pluimen en veren die er eerst niet lagen.We hebben geluiden op YouTube gehoord en het kan ofwel van een kitten zijn of van een sperwer.Als ik morgen nog iets hoor ga ik weer kijken.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 18 juli 2013 - 23:52

Roofvogels zoals sperwer, buizerd roepen idd ook zo. Zo lange pieuwp

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 19 juli 2013 - 14:07

In zo'n veld lijkt het me eerder logisch dat het om een roofvogel ging. Misschien is er eentje uitgevlogen en in het veld beland. Omdat het niet weg kon, riep die op de mama. Mama zal hem wel komen halen zijn dan.

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#10 Geplaatst 19 juli 2013 - 16:54

We horen het niet meer dus hopelijk ging het echt gewoon om een vogel.Iets verder ligt wel een soort boerderij met paarden,dus zo onwaarschijnlijk zou het niet zijn moest daar een nestje zijn en een vd kittend verloren zijn geraakt.

Wou toch het zekere voor het onzekere nemen met deze warmte.

Vond het wel lief van m'n papa en man dat ze toch nog eens mee zijn gaan kijken om mij gerust te stellen.Aangezien zij niet zo katachtig zijn zoals mij,maar de gedachte dat het een klein hulpeloos wezentje kon zijn ...