Spring naar inhoud

- - - - -
Gevonden

aangereden (en overleden) kat in Beringen

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 21 juli 2013 - 15:20

Alé ik heb hier ook weer wat meegemaakt.... ik kom daarnet buiten, klaar om naar mijn paardjes te rijden en ik zie 100m verder een poes in het midden van de weg liggen.... ik dacht meteen "oh nee, toch niet één van de mijne" en we gingen dadelijk kijken, het bleek om een andere poes te gaan die al gans stijf was en nog steeds in het midden van de weg lag waar alle auto's overheen reden. Wij hebben meteen de poes van de weg gehaald en aan de kant gelegd (gemeente haalt stoffelijk overschotten op) en ik dacht, ik ga snel mijn chiplezer halen en gsm voor foto's en dan bel ik de politie op om melding te maken. (100m van mijn deur hè mensen, ik ben geen 5 minuten weggeweest) Ik kom terug, is die poes weg :o Ik zie daar mensen lopen ter hoogte van het huis en ik vroeg of ze zonet een poes hadden weggepakt, die vrouw zei meteen ja, die man stond er te staan met zijn mond vol tanden. Dus ik zeg "waar is die poes want ik wil kijken of die een eigenaar heeft" en die vrouw vraagt aan haar man waar die poes is en die mompelt "daar kan je niet meer bij" HAD HEM DIE POES MET EEN SPADE GEWOON OVER DE OMHEINING ACHTER HEM GEFLIKKERD , ANDERMANS TUIN IN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oh mijn bloed begon te koken.... ik zeg nog heel beleefd "meneer, dat is misschien iemands poes en die missen hun poes, die willen dan wel weten dat er iets mee gebeurd is" waarop hij antwoord "dat kan mij niet interesseren"... OK, voor mij "communicatie" gedaan, ik loop gewoon door zijn tuin naar achteren om over de omheining te kruipen om die poes te halen terwijl zij daar staan te mompelen dat ze geen tijd hebben, dat ze weg moesten en si en la . Kheb nog gezegd "iemand huisdier bij het afval gooien is echt NOT DONE" en hij maar zeuren, ik zeg "meneer, de gemeente regelt zoiets, die hale kadavers op, jij moet die niet in een andermans tuin flikkeren en hij gaat maar door "en tis ne zondag en op ne zondag werken ze ni" , ik zeg "meneer, politie werkt alle dagen en politie coördineert zoiets", en hij maar doorgaan "je gaat die poes toch ni terug voor onze deur leggen" , terwijl ik al onderweg was naar de straat MET POES zeg ik nog NEE MENEER IK NEEM ZE MEE EN LEG ZE WEL VOOR MIJN DEUR ! Wat een f#cking eikel !!!!
Alle mensen gapen tot en met hoe wij daar met een dode poes over de straat lopen.... dat ze al sinds vanmorgen vroeg in het midden van de weg lag (volgens die man) daar kijkt dan niemand naar....
Nationale feestdag ??? weer een mooi staaltje Belgie mogen aanschouwen.
Poes was niet gechipt, foto's zijn gemaakt en worden geplaatst bij de gevonden dieren en politie is verwittigd, morgen wordt de poes opgehaald.
En politie verzocht mij DE KAT LANGS DE WEG TE LEGGEN, ben benieuwd of ze nu zal blijven liggen (verpakt in zak omwille van de weersomstandigheden en eventuele voorbijgangers), ik denk dat ik er een nota ga ophangen "afblijven, wordt opgehaald door technische dienst" wat een schande , zo omgaan met iemands huisdier :(

Foto van het dier : http://i43.tinypic.com/kbcfud.jpg

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#2 Geplaatst 21 juli 2013 - 15:52

Sommige mensen hebben echt geen hart hoe is het mogelijk ,al een geluk dat jij het diertje nog een "waardig"plaatsje gegeven hebt,en toch de moeite hebt genomen om de eigenaar proberen op te zoeken.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 21 juli 2013 - 17:54

Awel Bonnie, ik vind dit fantastisch van jou!!!

Xanti'tje is ook overreden (dat denken we toch, nekje was over), ze was wel gechipt en we hebben ze gelukkig zelf gevonden. Ze lag ook mooi aan de kant. Als ze effectief overreden is, is iemand toch zo vriendelijk geweest ze aan de kant te leggen zodoende er niet nog een auto over zou rijden.
Zo hebben wij Xanti nog gevonden terwijl - buiten haar gezichtje - voor de rest met haar niet toegetakeld was.

Dat heeft bij ons veel gedaan, haar te vinden... Stel dat zo'n bullebak haar had gevonden :trance: :trance: :trance: :trance: , moet er niet aan denken.
Dus :flower: :flower: :flower: :flower:

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 21 juli 2013 - 19:20

Ja deze lag midden in de weg zodat de meeste auto er recht over reden (hun wielen ernaast) maar die lag er dus al minstens 6 uren en niemand had de moeite genomen deze te verleggen :(   Dan verleg ik die na zoveel uren en dan binnen de minuut komt de eikel die de poes smorgens al had zien liggen ze snel even halen om vervolgens bij de buren in de tuin te kieperen :(  Ik heb zo vorig jaar ook een hondje gevonden waar iedereen bleef doorrijden :(  Allebei waren ze volgens mij op slag dood door een slag tegen het hoofd (ook bij deze poes, heb dat op de foto wat verdoezeld)  en toen wij stopten en dat hondje van de straat haalden keek iedereen ons aan alsof wij het hadden doodgereden.... na rond te vragen in de buurt hebben we het naar de dichtstbijzijnde dierenarts gebracht om daar de chip te kunnen lezen en zelfs daar keken ze ons scheef aan.

Bewerkt door *bonnie*, 21 juli 2013 - 19:21.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 21 juli 2013 - 21:21

Een ongeluk kan iedereen overkomen maar dat die schurken dan nog doorrijden na de aanrijding vind ik zeker niet goed te praten. :evil: En dan nog al die gekken die nog eens extra over het arme diertje rijden. :censored: Wat voor onmensen zijn er nu toch in de wereld. :misselijk: Je hebt dat goed aangepakt Bonnie. :duim: Hopelijk stemt het de mensen tot nadenken dat ze met een wezentje bezig zijn waar waarschijnlijk iemand naar op zoek is. :(
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Gevonden