Spring naar inhoud

- - - - -

Warm warm ;) upje.. brrr...koud en vies weer

• Log in om te reageren
423 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#136 Geplaatst 27 juli 2013 - 15:40

hier heeft her deze morgen ook goed gerommeld ... We werden er om 9u zelfs wakker door gemaakt !!! :oops: OK we moesten beschaamd zijn ...  
Onze garage ligt zo'n halve verdieping onder de grond en jaarlijks hebben we daar wel eens water binnen ... Maar 't is gelukkig maar een garage.
Deze morgen was zoonlief dan ook ferm content dat het zo deftig regende.. En 1/2 cm water in binnen, dus bij deze is zo ook eens gepoetst ...
maar het onweer bleek voorbij te zijn. Maar plots was er zo'n enorme knal en een lichtflits. Wij wonen voor de brandweerkazerne en dus waren we niet verbaasd dat ze na een paar minuutjes mosten uitrijden...
Nu probeert de  zon er weer eens effekes door te piepen maar of het haar zal lukken ... misschien is het beter om nog een dagje minder warm weer te hebben. Alhoewel, we hebben genoeg geklaagd dat de zomer er maar niet kwam, en nu is ze er en .... ja, we moeten alweer zagen hé

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#137 Geplaatst 27 juli 2013 - 15:50

hier was het direkt deze middag stik heet al terug en natuurlijk door stom onweer heel vochtig.
Liever oostenwind en warm weer dat is draagelijk.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#138 Geplaatst 27 juli 2013 - 16:10

ja, inderdaad, hier begint 't weer op te klaren... Voorlopig is het nog niet heet.. Waarschijnlijk toch wat de invloed vanaf de kust ?
Ik moet wel zeggen dat al onze dieren precies zelfs de moed niet meer hebben om pfff te zeggen. Ze komen niet meer binnen om te eten en als je dan toch eten zet dan droogt het gelijk uit ..
Maar we moeten het wel allemaal gewoon worden hé.. We wonen nu eenmaal niet in het Zuiden en die temperaturen zijn toch wel een beetje overdreven voor ons..
Maar om eerlijk te zijn, liever dit weer dan dat miezerig vies en koud weer van een paar weken geleden. Soms werkt ons geheugen een beetje langzaam ?????

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#139 Geplaatst 27 juli 2013 - 19:34

Hier deze morgen ook een flink onweer gehad, zalig voor de tuin en het was lichtjes opgefrist achteraf.
Na de middag is de zon er terug doorgekomen, gevolg.... Een avond lang op ons terrasje zitten :dancer:
Ik heb de indruk dat je die warmte toch ook gewoon kan worden zolang de temperatuur niet boven de 30 gr komt
Geniet allemaal van jullie zomer avond ;)

Geplaatste afbeelding

Maline
Maline
  • 404 berichten
  • 3 katten

#140 Geplaatst 27 juli 2013 - 19:45

Hier waren vooral de katten verrast van het onweer.
Ik lag nog in bed :).

Maar vriend vertelde dat Latté hier klets en kletsnat binnen kwam gestormd met een gezicht van "Wat is hier nu met mij gebeurt, baasje?" en ook wel "Kan je die kraan es zo snel mogelijk dicht draaien?".
Twee uur later was onze Miss Latté nog half nat ;).

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#141 Geplaatst 27 juli 2013 - 20:09

NEEEEEEEEE!!!!!

Vanuit Frankrijk is nu opnieuw stevig onweer op komst dat vanavond en vannacht weer hard kan toeslaan.
http://www.hln.be/hl...Frankrijk.dhtml

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#142 Geplaatst 27 juli 2013 - 20:10

Hier wakker geworden van de kou. Wat was dat lang geleden seg! Dan lekker donsdeken over me en nog verder geslapen tot 10u. Dan was het onweer is erg hevig en lig ik liever niet meer in bed.
De ganse voormiddag heeft het hier geregend en dan namiddag weer vreselijk warm. Nu begint het weer een beetje af te koelen. Mag ook wel even van me. Kan me niet echt goed houden met het warme weer en een zoontje dat constant op me wil liggen...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#143 Geplaatst 27 juli 2013 - 20:35

Bekijk berichtEibhlin, op 27 juli 2013 - 20:09, zei:

NEEEEEEEEE!!!!!

Vanuit Frankrijk is nu opnieuw stevig onweer op komst dat vanavond en vannacht weer hard kan toeslaan.
http://www.hln.be/hl...Frankrijk.dhtml

zal zolang niet meer duren .. kanten van Gent zit redelijk donker... ;) net even naar buienradar gekeken tmeeste zal toch voor west vlaanderen zijn wij zitten beetje in een uitloop ervan rond een uur of 11 kan het hier wat rommelen...

Bewerkt door miranda, 27 juli 2013 - 20:38.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#144 Geplaatst 27 juli 2013 - 21:52

hier was t daarnet al aan t donderen...(niet ver van gent)
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#145 Geplaatst 27 juli 2013 - 22:28

Bekijk berichtCarowlina, op 26 juli 2013 - 10:11, zei:

Wij zijn gisteren avond ook gaan rijden.
Aleja, ik wat stappen en een beetje draf. Nog steeds oppassen voor de rug hé.
En desondanks onze beiden paarde goed waren ingespoten zat het VOL dazen. Echt ni normaal.
We zijn dan gaan stappen opt straat en daar toch ook redelijk wat dazen.
Wellicht door het natte weer van de voorbije dagen.

Ja met zo een weer krijg je die met geen enkel middel weg vrees ik :( en ik heb een nieuw beest gezien. Precies een daas maar danngigantisch, 3x een gewone daas gewoon. Heb er nu al drie gezien. Tja uitzweten en dat zal een origineel dressuurproefje zijn :p

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#146 Geplaatst 27 juli 2013 - 22:35

Juk! Nog niet tegen gekomen.
Vandaag weer veel dazen. Moesten een vliegendeken opleggen om hun voeten te doen en dan hadden ze nog last.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#147 Geplaatst 27 juli 2013 - 22:42

Bekijk berichtCarowlina, op 27 juli 2013 - 22:35, zei:

Juk! Nog niet tegen gekomen.
Vandaag weer veel dazen. Moesten een vliegendeken opleggen om hun voeten te doen en dan hadden ze nog last.
Vandaag geen last maar het was zo hard aan het regenen dat elke daas verzopen zou zijn dus waarschijnlijk hielden ze zichbschuil zodat ze morgen terug kunnen aanvallen :lachen: hier gelukkig nog geen vliegendeken nodig maar ik krijg wel continu hoofdstoot om te tonen dat ik 1 moet wegslaan :d en ik voel ook wel veel beten zitten.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#148 Geplaatst 27 juli 2013 - 23:33

was net een redelijk onweer maar dit is ver over nu... nog wat regenen en hier en dan een bliksemschicht en een geroffel

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#149 Geplaatst 27 juli 2013 - 23:46

En we zitten in de storm, veel weerlicht, beetje gerommel maar enorme stortbui en harde wind. Hopelijk geen schade buiten. Straks effe gaan zien.
Hagelkanonnen schieten op volle toeren.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#150 Geplaatst 27 juli 2013 - 23:55

Bekijk berichtcatherine, op 27 juli 2013 - 23:46, zei:

En we zitten in de storm, veel weerlicht, beetje gerommel maar enorme stortbui en harde wind. Hopelijk geen schade buiten. Straks effe gaan zien.
Hagelkanonnen schieten op volle toeren.

Stuur maar deze kant op, heerlijk...
Daarbij ben ik een beetje raar... Zodra het begint met onweren, valt ik als een blok in slaap, en voel ik me weer een klein meisje, die op haar zolderkamer luisterde naar het tikken van de regen op de dakpannen : love3:

Geplaatste afbeelding