Spring naar inhoud

- - - - -

Warm warm ;) upje.. brrr...koud en vies weer

• Log in om te reageren
423 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 21 juli 2013 - 20:23

Bekijk berichtNivo, op 21 juli 2013 - 17:25, zei:

Pfffff is idd geen weer om te werken...... ben net even binnen om bij te komen, ben bezig met een nieuwe vliegendeur in elkaar knutselen, aluminium met de hand zagen... je kan me uitwringen. word niks meer vandaag denk ik :misselijk:

Ik was ook aan het klussen: het katten net rond het tuinhuis wat afwerken. Dat is een half uurtje werken, dan dorst krijgen en smelten, dan weer een half uurtje.

Nog 1 kant te gaan. Pffffffff.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 21 juli 2013 - 20:44

Ik blijf binnen! Allergisch voor de zon, insmeren is dan weer moeilijk door spierziekte.  Dus als het niet hoeft, blijf ik binnen, heb ook geen terras of zo, anders zou ik daar onder een parasol zitten. Ik vind het wel veel erger voor de katjes, die zien af nu. Vooral Rexy, die zit maar te miauwen naar mij omdat ze zich verveeld, maar heeft niks fut om te spelen... Véél te warm! Hebben hier gelukkig wel een airco, is wel een goedkoop modelletje dat niet veel koelt maar we zijn toch dankbaar dat het hier 'maar' 24 graden is. Kan absoluut niet tegen de warmte, in de winter staat de chauffage ook maar op 17 graden als ik alleen thuis ben, voor mijn man staat hij wel 18, dat is dus echt al warm voor mij ;)
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 21 juli 2013 - 22:58

Helaas voor ons (en de paarden) hadden wij vandaag tornooi.
Maar gewapend met emmers water zijn we de dag toch redelijk doorgekomen.
En dernet nog BBQ gedaan.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#19 Geplaatst 21 juli 2013 - 23:12

Heel vroeg opstaan dan is het lekker fris, en door de dag kalm aan doen en wat klusjes bijwerken.

Maline
Maline
  • 404 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 22 juli 2013 - 00:34

Een dagje naar Nederland geweest en aldaar in 't water gesprongen :).

Voor morgen weet ik het nog niet. Ofwel blijf ik op mijn terras zitten, ofwel ga ik naar een recreatiedomein met strand en water in de buurt.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 22 juli 2013 - 07:14

Ik sta extra vroeg op. Ik geef de zwerverkes eten om 05.00 uur. Dit vooral omdat ik de vliegen wil voor zijn. Er zijn poezekes die alleen maar natvoer lusten en het stikt van de vliegen. :evil: Het eten dat ze niet opeten gooi ik allemaal weg. Gisteren lag er een katje in de snikhete zon te hijgen. :catscratchhead Ik heb hem  onder de struiken gezet en gewassen met koud water. Ik ben er gelukkig zonder krabben vanaf gekomen. :d
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 22 juli 2013 - 09:12

Bekijk berichtMauricke, op 22 juli 2013 - 07:14, zei:

Ik sta extra vroeg op. Ik geef de zwerverkes eten om 05.00 uur. Dit vooral omdat ik de vliegen wil voor zijn. Er zijn poezekes die alleen maar natvoer lusten en het stikt van de vliegen. :evil: Het eten dat ze niet opeten gooi ik allemaal weg. Gisteren lag er een katje in de snikhete zon te hijgen. :catscratchhead Ik heb hem  onder de struiken gezet en gewassen met koud water. Ik ben er gelukkig zonder krabben vanaf gekomen. :d

moet je mij zeggen die groene dikke vliegen (wij noemen ze strontvliegen) komen idd naar de geur van het katteneten af... heb vorige week wat restjes van kattenvoer in een plastiekzakje gedaan .; klaar om in de restafvalcontainer te smijten toen ik plots ons hondje razend hoorde blaffen in de keuken.. ging kijken en zat met een invasie via door ons kipraam van wel dertig vliegen in de keuken... allez heb ze toch allemaal buiten gekregen door de vuilzak weg te smijten en het raam efkes open te zetten en de achtergebleven vliegen met men elektrische tennisraket te doden... mijn man direct naar gamma gestuurd achter materiaal om een vliegenraam te maken ... weg vliegen nu ;-)  

probleem nu met dat katteneten buiten is dat de vliegen er direct naar toe gaan  en eitjes in het voer leggen .. dus moet men opletten voor maden bij de poezels...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 22 juli 2013 - 15:24

pftttttttttttt niet te doen buiten tis nu 34,6C hier.... een vriendin kwam langs en wou buiten zitten was maar al te blij dat die een tijdje later wegging zodat ik weer binnen kon zitten met ventilator aan en rolluiken gesloten zodat de hitte wat buiten blijft.... zelfs onze indy die normaal graag buiten ligt onder de struiken is daarnet naar huis gekomen...

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 22 juli 2013 - 15:35

Hier op 't werk is het ook warm genoeg en ik word daar zoooooooooo looooooooooooooooooooooooooooooooom van.
'k Drink kweeniehoeveel water maar daardoor moet ik dan ook veel naar "het vierde verdiep" :rolleyes: en daar is het al helemaal niet te doen, vlak onder het ongeïsoleerd dak van een gebouw van 100 jaar oud... Verdorsten of smelten hier :lachen:
Thuis zijn alle rolluiken naar beneden en de achterdeur blijft 's avonds zo lang mogelijk open (en op 't slotje).
Gisteren heb ik in de namiddag buiten gezeten aan de kant waar er dan een beetje schaduw is, op de rand van 't vijverke met mij voeten in het (tamelijk frisse) water bungelend.... 'k wou da'k daar terug zat :)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 23 juli 2013 - 10:19

binnen gebleven gisteren, was dagje thuis, vandaag ook binnen want zit op den bureau :)

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#26 Geplaatst 23 juli 2013 - 10:32

Ik ga vandaag met een vriendin naar een shopping center lekker fris daar, vanaf morgen zou het wel wat frisser worden en af en toe wat regen.
Daar ben ik niet kwaad om,dan moeten we de tuin is niet sproeien :p

Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 23 juli 2013 - 10:37

Ik moet nu werken, de hele dag in de volle zon, in een zwarte blouse, zwarte broek... Snik
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#28 Geplaatst 23 juli 2013 - 12:09

t ziet er niet naar uit dat het vandaag frisser gaat worden, t is al om dood te vallen op onze koer
Met die hitte blijf ik gewoon binnen want ik kan er niet tegen om in zo een warmte buiten te gaan zitten jammer genoeg, k ga pas s avonds ne keer buiten als t wat koeler is
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 23 juli 2013 - 12:13

De voorbije nacht was het echt warm om te slapen. Veel wakker geweest, zelfs met ventilator aan. Nu liggen de katjes op mijn kamer. Kali zo lang als ze groot is gestrekt over mijn bed en kita onder mijn bed. Deze morgen al 3 uur bij de kapster gezeten en meteen bij thuiskomst de ventilator aangezet. In de tuin is het nu meer dan 35°C.

Daarnet een heerlijke smoothie gemaakt van rood (diepvries)fruit en sinaasappelsap, lekker fris.
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 23 juli 2013 - 18:30

vandaag was het hier 36,5C gelukkig wel beetje een licht  briesje.. deze morgend rond half 10 was het reeds 26,3C dus heb alrap wat booschappen gedaan... eten gemaakt die ik kon laten afkoelen.. was gedaan... na het eten deze middag me heel rustig gehouden met de ventilator op hoogste stand rolluiken beneden en zo was het nog doenbaar binnen... nu zit de bewolking hier en is het aangenaam buiten.. straks eens rond de blok met de hond voor het gaat knetteren... gelukkig morgen beetje frisser want ik moet nog halve dag werken ..