Spring naar inhoud

- - - - -

Baby en katten

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Larsje
Larsje
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 21 juli 2013 - 21:53

Ik weet niet of dit hier al aanbod is gekomen,maar vond het niet meteen terug. Ik ben sinds 15weken de trotse mama van een zoontje, maar spijtig genoeg zien onze katten dit anders. Sinds hij 7 weken is plassen zij namelijk in huis en vooral op plaatsen gelinkt aan mijn zoontje: het verzorgingskussen, de maxicosi, ...
Wij hadden op voorhand alles uit gestalt zodat ze er aan konden wennen en de eerste weken waren ze wel wat wantrouwig, maar geen probleem.
We letten er op dat we hen nog steeds veel aandacht geven, maar ook dat helpt niet.

Volgens de dierenarts zou 1 van de twee stress hebben (we weten niet welke er plast) en ze heeft antidepressiva voor geschreven, maar het geven hiervan zorgt voor nog meer stress, waardoor wij dit niet zien zitten...

Iemand andere suggesties?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 21 juli 2013 - 23:00

ik zou toch de medicatie geven, je kan het in een snoepje verstoppen of als het poeder is uit een gelulle in wat kattenmelk of in wat kaas.
Is het zylkene dat je moet geven?

Iets dat verandert in een huis zoals een babytje is een hele verandering voor ze. sommige hebben wat hulp of tijd ervoor nodig. Door te plassen op de dingen van de baby geeft de kat te kennen niet content te zijn.

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 22 juli 2013 - 09:01

Een kennis van mij heeft Feliway in de stopcontact gestoken in de eerste maanden. Na een mandje of 2 is ze ermee gestopt en de katten hadden nooit gedragsproblemen gehad ... Misschien eens dat proberen?
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#4 Geplaatst 22 juli 2013 - 09:33

Ik heb vernomen dat bachbloesems ook kunnen helpen, dit was weliswaar bij een hond waarvan het baasje in het ziekenhuis verbleef, maar ik denk dat dit bij en kat ook moet kunnen. dus misschien eens verder informeren. Dit zijn dan gewoon druppeltjes die je bv in hun water of zo doet.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 28 juli 2013 - 16:52

Het kan helpen om de katten zo veel mogelijk te betrekken bij de baby. Geef ze iets lekkers (natvoer, vleesje, snoepje,...) als ze komen kijken bijvoorbeeld. En zorg dat ze niet op die bepaalde plaatsen kunnen plassen. Zet misschien ook hun kommetje droog -of natvoer naast het verzorgingskussen als je de katten eten geeft?

Zodanig dat ze positieve ervaringen gaan linken aan je zoontje ;)

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.