Spring naar inhoud

- - - - -

Vocht door ontbrekende buurman

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 22 juli 2013 - 09:42

Hoewel wij verliefd zijn op ons nieuwe huisje zitten we wel met een groot probleem.
Wij wonen op de hoek en hebben dus 2buren.
Aan de ene kant geen probleem, maar aan de andere kant helaas wel.

Die persoon woont hier niet meer en het huis staat te verkrotten.
Nu is het zo dat er een lek zit in zijn dak waardoor het water tussen onze 2 muren kan lopen.
Ja je hoort me al komen wij hebben vochtige muren...
Zo vochtig dat het behang enzo van de vorige eigenaar loskomt na 2jaar...

Nu vroeg ik mij dus af wat ik kan doen hiermee.
Volgens mij mag je een huis niet zodanig laten verkrotten dat je buren er last van hebben,
maarja die persoon woont hier niet. Er komt zelfs niemand kijken...

Weet iemand wat ik hiermee kan doen?
Misschien kan ik de eigenaar het probleem aankaarten,
maar daarvoor moet ik hem/haar eerst vinden en ik heb geen idee hoe :o

Geplaatste afbeelding

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#2 Geplaatst 22 juli 2013 - 09:44

misschien eens horen bij de wijkagent, die kan je misschien verder helpen met vinden van je buurman. er staan boetes op het laten verkrotten van je huis.

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 22 juli 2013 - 09:47

brandverzekering aanspreken, die zal dan op zoek gaan naar de brandverzekering van de buurman en zo verder

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 22 juli 2013 - 09:54

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 22 juli 2013 - 09:47, zei:

brandverzekering aanspreken, die zal dan op zoek gaan naar de brandverzekering van de buurman en zo verder

Zou ik ook doen.
En ondertussen bij je andere buren onderhoren wie de eigenaar is, hoe sneller er iets aan gedaan wordt, hoe beter natuurlijk :)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 22 juli 2013 - 10:02

Bekijk berichtSabine2, op 22 juli 2013 - 09:54, zei:

Zou ik ook doen.
En ondertussen bij je andere buren onderhoren wie de eigenaar is, hoe sneller er iets aan gedaan wordt, hoe beter natuurlijk :)

Ja inderdaad,
we dachten eerst dat het gewoon was omdat de vorige eigenaar hier al 2maanden weg was en geen chauffage had laten aanstaan.
Maar nu het zo warm is en we zelf toch wel al heel wat verwarmd hebben zijn we beginnen zoeken
en je kan het zien aan de gevels...

Geplaatste afbeelding

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 22 juli 2013 - 10:03

Je kan steeds bij de gemeente navragen wie er eigenaar is van het pand.
Indien de gemeente hiervoor niemand vindt dan kunnen zij je waarschijnlijk wel de nodige , verdere stappen uitleggen.

In principe is een eigenaar van een bepaalde grond terug te vinden, iederen eigenaar staat bij het kadaster ingeschreven daar er taksen moeten betaald worden.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 22 juli 2013 - 12:31

ik denk ook dat je best eens aan je eigen verzekering info vraagt, zij zullen dan wel het nodige doen om de eigenaar te zoeken en zijn verzekering of de man zelf aansprakelijk te stellen. dit kan idd niet, en er moet iets aan gedaan worden! hopelijk komt het snel in orde!
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 22 juli 2013 - 12:54

Ik zou ook actie ondernemen, want vochtige muren is niet goed! Best zo snel mogelijk aanpakken!

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#9 Geplaatst 22 juli 2013 - 16:20

De brandverzekering denkt zo iets, opstijgend vocht niet.
Je zal wel die buurman te pakken moeten krijgen, denk dat politie daar mee kan helpen

Geplaatste afbeelding

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 22 juli 2013 - 16:43

Inge, het komt van de buurman dus is geen opstijgend vocht hé.

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 22 juli 2013 - 18:17

Ik zou toch ook gewoon es horen bij politie of gemeente.
Laat ze desnoods es langskomen bij jullie, dat ze zelf zien wat de schade is.

En hoor es in 't straat rond of niemand toevallig de vorige bewoner van de buren en / of eigenaar van dat pand kent.
Desnoods doe je een deur aan deur in heel de wijk.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 22 juli 2013 - 18:36

Of het van de buurman zijn krotwoning komt zullen de experts uitmaken van de brandverzekering.
Dus schadeclaim opmaken bij de brandverzekering, dan tss door al gaan horen van wie die eigendom is. Als het al lang leeg staat moet er leegstand op betaald worden dus zal de gemeente wel weten van wie het is.
Als je dat weet proberen gehoor te krijgen bij die man en hopen dat hij iets wil doen, de brandverzekering zal dan alles wel in handen nemen. Zo'n probleem is niet op één twee drie opgelost.

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 23 juli 2013 - 17:12

De wijkagent weet wie de eigenaar is en gaat hem opsporen. Maar ik vroeg me af of wij niet gewoon klacht kunnen indienen tegen die eigenaar voor schade ofzo :anyone:

Bewerkt door Audrey, 23 juli 2013 - 17:13.

Geplaatste afbeelding

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#14 Geplaatst 23 juli 2013 - 17:25

ik zou denken van wel als de schade komt door het vocht veroorzaakt door een gat in zijn dak. je wijkagent zou daar normaal ook een antwoord op moeten kunnen geven.

Loes
Loes
  • 407 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 24 juli 2013 - 19:48

Audrey je kan altijd contact opnemen met de politie om eventueel vaststellingen te doen inzake de verkrotting van de woning van je buurman deze akte wordt dan overgemaakt naar de gemeente en dienst leefmilieu van de politie...er kan eventueel een stadsingenieur ter plaatse worden gevraagd indien er gevaar dreigt (vb: elekticiteit).  Wat betreft de schade aan je woning is dit een burgerlijke zaak en geen strafrechtelijke ...contact opnemen met je verzekering...moeten er echt dringende maatregelen worden genomen kan je naar het vredegerecht stappen.