Spring naar inhoud

- - - - -

voeding in dit warm weer

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 22 juli 2013 - 13:28

Ik vraag mij af wat jullie doen in dit warm weer met jullie droogvoer? Mij lijkt het niet zo aangenaam om lauwe korrels te moeten eten in dit weer. Ik heb er daarvoor al aan gedacht om de korrels met zak en al in de ijskast te zetten en dan als ik het voederbakje van Nanou moet aanvullen dan is het lekker fris. Zouden jullie dit doen of zou het zorgen voor krampen in de buik vanwege het koude aangezien ze dit zeker niet gewoon is?
Met natvoer stelt dit geen probleem natuurlijk want die staat al in de ijskast.

Wat zouden jullie doen?

:eat

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 22 juli 2013 - 13:38

ik denk dat droge brokjes niet zo rap een probleem geven met de warmte !

ik haal ze wel uit de zon, of maak dat tegen de middag, als de zon in de keuken schijnt, de zonnewering naar beneden is
maar om ze nu al direct in en uit de frigo te zetten zou ik niet direct doen

ik maak wel dat ze voldoende fris water hebben via hun waterfonteintje en geef zo savonds na zonsondergang ook vaker wat natvoer uit de frigo zodat ze nog eens wat extra vocht binnen hebben

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 22 juli 2013 - 16:16

Hier blijft het gewoon staan hoor. Nog nooit geen problemen mee gehad.
Het water wordt hier nu gewoon veel vaker ververst.
Natvoer krijgen ze hier altijd (winter en zomer) en hier is het eten en weg. Dat kennen ze.
Natvoer staat hier nooit lang.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 22 juli 2013 - 16:19

Brokjes lijken me ook geen probleem hoor. Denk dat als je die in de koelkast gaat doen ze slap gaan worden, omdat het toch vochtig wordt...lijkt me nie zo lekker voor de kat dan.
Oppassen dat je het natvoer niet te lang laat staan...ik geef Balou niet super veel, omdat ze het dus 9 van de 10x niet helemaal opeet...pas later weer, maja met dit weer gaat alles wat overblijft de prullenbak in.
Geplaatste afbeelding

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 23 juli 2013 - 10:04

Bekijk berichtchanatas, op 22 juli 2013 - 16:19, zei:

Brokjes lijken me ook geen probleem hoor. Denk dat als je die in de koelkast gaat doen ze slap gaan worden, omdat het toch vochtig wordt...lijkt me nie zo lekker voor de kat dan.
Oppassen dat je het natvoer niet te lang laat staan...ik geef Balou niet super veel, omdat ze het dus 9 van de 10x niet helemaal opeet...pas later weer, maja met dit weer gaat alles wat overblijft de prullenbak in.
Neen neen hier geen natvoer en trouwens dat zou ik ook nooit laten staan, dat zou pas een broeihaard worden voor bacteriën.

Bekijk berichtKaprice, op 22 juli 2013 - 13:38, zei:

ik denk dat droge brokjes niet zo rap een probleem geven met de warmte !

ik haal ze wel uit de zon, of maak dat tegen de middag, als de zon in de keuken schijnt, de zonnewering naar beneden is
maar om ze nu al direct in en uit de frigo te zetten zou ik niet direct doen

ik maak wel dat ze voldoende fris water hebben via hun waterfonteintje en geef zo savonds na zonsondergang ook vaker wat natvoer uit de frigo zodat ze nog eens wat extra vocht binnen hebben
Juist ik verhuis de korrels ook telkens uit de zon, dat wel en vers water. 's Morgens vul ik mijn emmer met de buitenkraan voor mijn bloemen en Nanou mag daar eerst van drinken, gek is ze daarvan, heerlijk lekker fris :jump:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 23 juli 2013 - 13:40

Droogvoer kan geen kwaad en ik denk eerder dat ze minder gaan eten omdat ze minder eetlust hebben, ik heb dat ook,
wat ik wel doe is zo laat mogelijk natvoer geven dan is het iets frisser en eten ze beter en zo krijgen ze toch hun dagelijkse portie binnen.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#7 Geplaatst 23 juli 2013 - 14:06

Mag ik heel eventjes je topic kapen voor een klein vraagje over natvoer? :oops: Ik blijf ze hun gewone eten geven, ze eten wel wat minder, maar ik eet nu ook minder.
Maar mijn zakjes natvoer (RC en Hills) hebben zaterdag een paar uur in de auto gelegen :wall:  het was wel niet even warm als nu, zeker niet aan zee, maar 't was wel redelijk warm. Zou dat slecht geworden zijn?

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 juli 2013 - 14:12

@Kate2

zaterdag was inderdaad frisser en een groot stuk bewolkt aan zee
als de zakjes nog dicht waren denk ik niet dat er schade aan het voer kan zijn, maar misschien in het vervolg toch proberen een frigobox of frigozak met ijsblokken mee te nemen als het voer langer in de auto moet blijven liggen
extreme temperatuurverschillen zijn nooit gezond voor voeding hé

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 23 juli 2013 - 15:35

@Kate2, ik zou het niet riskeren .... 'k denk dat nieuwe aankoop niet opweegt tegen kosten DA

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#10 Geplaatst 23 juli 2013 - 22:05

bedankt voor detips! Het was inderdaad niet zeer slim. Heb hen elk een kwart zakje gegeven om te zien of het ok is.