Spring naar inhoud

- - - - -

plukken

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 22 juli 2013 - 14:45

Ga donderdag met Obi naar een trimster, hij heeft een hele dikke wollige ondervacht en ziet met dit weer wel wat af.
Hopelijk gaat ze hem zo kunnen "plukken" en heeft hij geen roesje nodig.....ben benieuwd!

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 22 juli 2013 - 17:23

Oh succes!

Kiara heeft hier pas ook een serieuze beurt gehad (bij DA). En nu is haar mooie kraag weg :s , maar! ik heb veel minder haarverlies.

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 30 juli 2013 - 09:40

Obi heeft zich voorbeeldig gedragen bij de trimster, zij heeft een uur met hem bezig geweest en toen vond hij het genoeg geweest. Op het einde had m'n arme maar o zo brave venteke het heel warm en was hij aan het hijgen zoals een hondje maar het resultaat mag er wezen!! Er is een heleboel ondervacht verwijderd, hij is een pak lichter geworden ;)

Phlox kijkt verbaasd naar het pak haar dat er is afgekomen :s

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 30 juli 2013 - 10:01

Indrukwekkend :trance:     Hij zal zeker opgelucht zijn nu hij zoveel vacht kwijt is, wel super dat het zonder roesje kan hé. Hier hebben de Fluffers geen ondervacht en valt er niks te plukken. Wel verliezen ze met deze warmte ook veel haren, kan hen nu gelukkig borstelen in de buitenren, wat me binnen stofzuigwerk bespaart  ;)
Geplaatste afbeelding

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 30 juli 2013 - 10:14

Bekijk berichtsnoopy, op 30 juli 2013 - 10:01, zei:

Indrukwekkend :trance: Hij zal zeker opgelucht zijn nu hij zoveel vacht kwijt is, wel super dat het zonder roesje kan hé. Hier hebben de Fluffers geen ondervacht en valt er niks te plukken. Wel verliezen ze met deze warmte ook veel haren, kan hen nu gelukkig borstelen in de buitenren, wat me binnen stofzuigwerk bespaart  ;)

M'n ragdoll meisje Io heeft ook niet echt een ondervacht ze heeft een fijne langere haarstructuur dan Obi. Wat de haren betreft, m'n Thai's en htk's verliezen veel meer haar dan m'n ragdolls en maine coon.
Heb het zoals dit jaar nog nooit meegemaakt, wat een haren!! Net zoals jij borstel ik m'n 8-tal buiten in de tuin wat helaas niet wil zeggen dat ik niet elke dag moet stofzuigen.

Maar ik neem die haren er met plezier bij hoor, ben helemaal gek van m'n katten :loveshower:

Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 30 juli 2013 - 11:09

Stofzuigen moet ik sowieso ook alle dagen hoor, en zoals je zegt, als je diertjes in huis neemt, dan neem je hun haren erbij. Dat extra stofzuigwerk vervalt echt in het niet tegenover het plezier dat ze brengen en de liefde die ze geven, dus dat neem ik er graag bij...
Geplaatste afbeelding

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 30 juli 2013 - 12:15

Van Beau zijn volle pels schiet ook bijna niets meer over na de hittegolf van vorige week. Enige probleem is dat meneer nog steeds panisch is van de stofzuiger. Dat ding komt nog maar uit z'n hok en meneer zit al in zijn kattenbak op het 2de verdiep. Heb je vervolgens een kat die urenlang naar kattenbakvulling ruikt :louche: We proberen hem zo min mogelijk aan het stressen te maken, maar je kan bijna niet anders met zo'n ruiende ragdoll in huis...

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 30 juli 2013 - 12:34

Bekijk berichtLunake, op 30 juli 2013 - 12:15, zei:

Van Beau zijn volle pels schiet ook bijna niets meer over na de hittegolf van vorige week. Enige probleem is dat meneer nog steeds panisch is van de stofzuiger. Dat ding komt nog maar uit z'n hok en meneer zit al in zijn kattenbak op het 2de verdiep. Heb je vervolgens een kat die urenlang naar kattenbakvulling ruikt :louche: We proberen hem zo min mogelijk aan het stressen te maken, maar je kan bijna niet anders met zo'n ruiende ragdoll in huis...

Ik zie het zo voor me :d , heb er zo 7 die zodra ze maar denken dat ik ga stofzuigen wegstuiven.
Obi daarentegen wordt graag gestofzuigt, zie filmpje, maar met de stoofzuiger haal je de ondervacht niet echt weg, vandaar de trimster.

Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 30 juli 2013 - 16:55

Dat is een hele boel haar! Je kan er misschien iets van laten maken?
Heb eens gezien op Animal Planet dat een vrouw daar handtassen van maakte van al het kattenhaar (perzen). Best grappig ;)

Dat filmpje is echt zo leuk hé! :)

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 30 juli 2013 - 18:02

Bekijk berichtJo, op 30 juli 2013 - 16:55, zei:

Dat is een hele boel haar! Je kan er misschien iets van laten maken?
Heb eens gezien op Animal Planet dat een vrouw daar handtassen van maakte van al het kattenhaar (perzen). Best grappig ;)

Dat filmpje is echt zo leuk hé! :)

ja, ik heb dat toen ook gezien. die zagen er nog leuk uit ook.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 30 juli 2013 - 18:35

heb ergens eens een website gezien waar je oorbellen, hangertjes, armbanden en nog vanalles kon laten maken, een Duitse website geloof ik

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 30 juli 2013 - 18:42

http://www.tierkunst.../beispiele.html

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 30 juli 2013 - 19:14

Bekijk berichtwendyv123, op 30 juli 2013 - 18:42, zei: