Spring naar inhoud

- - - - -

Hopla vlooien

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#1 Geplaatst 23 juli 2013 - 22:18

We zitten dus 'met vlooien.Ons merlijntje zijn hoofdje staat ocharme vol met uitwerpselen en af en toe kan ik er eentje vangen.Nimoy kan ik niet vastnemen maar toen ik hem toevallig met vlooienkam borstelde zat er een levende op.Alas en emeth hebben er geen.Ze zijn behandelt met Frontline combo,maar blijkbaar is dit geen goed middel.

Heb bet huis al behandeld met vermikill en was online aan het kijken voor de rookbom.Maar 12€ per bus en ik zou ze moeten gebruiken in de kelder,kattenkamer,living,en eventueel op onze slaapkamers(mogen ze niet komen)

Maar zou een bestrijdingsfirma niet goedkoper zijn? Heeft er toevallig iemand een idee van de prijs?
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 juli 2013 - 22:25

Vlooien zijn echt geen ramp hoor.
Je kat goed behandelen en veel stofzuigen.

Matten kan je inspuiten met een omgevingsspray, maar met bommen en zo hoef je echt niet te beginnen.
Frontline combo is het beste wat er is naar mijn mening, maar je moet het wel de tijd geven om te werken en het moet ook om de 4 à 6 weken herhaald worden

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#3 Geplaatst 23 juli 2013 - 23:35

Ik vind ze toch maar vies,voel ze zelf kruipen haha.
Het probleem is volgens mij de kelder,daar staan hun kattenbakken en staan een paar kasten met een gordijn voor.Er zijn nog 2 plaatsen in de kelder waar ze niet mogen komen,waar onze auto staat en wasmachine,daar best ook met omgevingsspray spuiten?

Ik weet wel dat iedereen met de rotbeesten te maken krijgt,maar ik heb echt medelijden met merlijntje.En na een grondige borstelbeurt van ons Emeth toch ook wat uitwerpselen gevonden.morgen naar de apotheek voor hun 4 samen hun kuur te beginnen.en mss maar ineens extra stofzuigerzakken!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 24 juli 2013 - 13:43

Bekijk berichtalas&emeth, op 23 juli 2013 - 23:35, zei:

Ik vind ze toch maar vies,voel ze zelf kruipen haha.
Het probleem is volgens mij de kelder,daar staan hun kattenbakken en staan een paar kasten met een gordijn voor.Er zijn nog 2 plaatsen in de kelder waar ze niet mogen komen,waar onze auto staat en wasmachine,daar best ook met omgevingsspray spuiten?

Ik weet wel dat iedereen met de rotbeesten te maken krijgt,maar ik heb echt medelijden met merlijntje.En na een grondige borstelbeurt van ons Emeth toch ook wat uitwerpselen gevonden.morgen naar de apotheek voor hun 4 samen hun kuur te beginnen.en mss maar ineens extra stofzuigerzakken!

Je kan altijd een stukje vlooienband in je stofzuigzak steken. Dan gaan de vlooien ook in je stofzuiger dood.

Een spray gebruiken, je katjes behandelen, alles dat je kan uitwassen, uitwassen en veel stofzuigen. In alle hoekjes en kiertjes.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 24 juli 2013 - 16:05

Frontline combo is idd een heel goede wel op voorschrift nu, en advantage is ook heel goed en vrij verkrijgbaar bij de apotheker.
Frontline spray is dan weer goed bij de kittens.
Vlooien is geen ramp, veel kammen met de vlooienkam en de levende eraf pakken en in water onderdompelen zo verdrinken ze en heb je die al niet meer in huis.
Alle mandjes en dekentjes wassen en veel stofzuigen dan komt dat wel goed. Met chemische bommen direkt beginnen is niet nodig tenzij jullie een invasie hebben en jullie benen zelf kapot gebeten zijn.

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#6 Geplaatst 24 juli 2013 - 20:30

Zo erg is het gelukkig nog niet,buiten een paar kleintjes op de kam bij ze alle 4,heb ik er nog geen gezien op dekentjes,zetel,mat...missie anti vlooien is begonnen.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 29 juli 2013 - 00:24

veel succes toegewenst met de missie anti vlooien !
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 29 juli 2013 - 07:35

Soms kan het effe duren eer die vieze beestjes je huis uit zijn. Fluffy had ook vlooien toen ik ze net had, ze is er mee uit het asiel gekomen. Ik heb haar ook 2x moeten behandelen om die allemaal weg te krijgen. Ook echt het hele huis zeeeeeer grondig stofzuigen, alles wat stof was heb ik in de wasmachine gegooid zoals kussenslopen, mandjes, dekentjes,...

Veel succes ermee :)

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#9 Geplaatst 29 juli 2013 - 17:43

Heb het hier een maand geleden ook gehad, alleen aten die vlooien mij bijna op en cloe had geen last. :p
Ben ook sprays gaan halen, maar met veel stofzuigen en een behandeling bij de poes waren die vervelende vampiertjes snel weg.
De spray heb ik niet moeten gebruiken

Geplaatste afbeelding

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#10 Geplaatst 29 juli 2013 - 18:22

Hoe doen jullie het dan met de krappaal? Ik stofzuig die nu ook iedere dag en spuit die ook in.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 30 juli 2013 - 00:16

Je kan de krabpaal ook eens een stoombeurt geven, maar meestal is het genoeg van hem te stofzuigen en in te spuiten.