Spring naar inhoud

- - - - -

Verhuisd... Lies is bang (+vraag over kattentuigjes)

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 24 juli 2013 - 09:07

Sinds zaterdag zijn we verhuisd.  We wonen nu in een huis ipv een appartement en hebben een grote tuin.
Lies, mijn zwart schatje, is sinds zaterdag niet de slaapkamer uitgeweest, alleen 's nachts.  Voor de rest van de tijd zit ze achter het bed verstopt.  Als ze merkt dat ik alleen in de kamer ben, komt ze wel knuffelen.  Nu moet ik wel zeggen dat we een nieuw samengesteld gezin zijn zoals ze zeggen, dwz een extra kat (Pixie), twee kinderen van bijna 10 en 12 en mijn vriend zijn er bij gekomen.  Mijn vriend kent ze goed maar de kinderen en Pixie niet.  Ik heb zo'n compassie met haar... Is er iets dat ik kan doen ?  Met Felliway ben ik al bezig...

Ondertussen ben ik ook met Minne en Bas al in de tuin geweest, weliswaar aan een tuigje.  Zij zijn de twee die zich na enkele dagen al helemaal op hun gemak voelen. Maar nu had ik het idee dat ze zich er toch gemakkelijk kunnen uitwringen.  Bas verschoot plots van iets en trok zich achterwaarts terug en ze was er bijna uit alhoewel het tuigje strak genoeg zat.  Welke tuigjes gebruiken jullie ? Ik heb er die met een riempje rond hun hals en buik gaan...
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 24 juli 2013 - 12:29

Ons Luna heeft een tuigje dat enkel rond de hals gaat :p wants anders veegt ze de vloer :p of speelt tapijt. Het bandje rond haar hals zit strak maar er kan 1 vinger tussen.  Ze is nog nooit er uit geraakt. Zelfs toen we op onze wandelingen die we doen een agressieve grote hond tegen kwamen en ze mij als boom gebruikt heeft :) is ze niet los geraakt.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 24 juli 2013 - 16:10

Tuigje moet strak genoeg rond hen zitten anders kunnen ze hun eruit wringen.
Geplaatste afbeelding
Ik heb zo 2 tuigjes voor toen we nog geen afgeschermde tuin hadden, nu draagt onze chihuahua ze om te gaan wandelen.
Doe zo'n tuigje elke dag aan, eerst 5 minuten en dan weer uit en zo elke dag een paar minuutjes meer tot ze het gewoon zijn, eens ze het tuigje gewoon zijn leer je ze met de loopriem eraan, als ze dit gewend zijn kan je de tuin in ermee.

Lies zal wel wennen, het is ook weer allemaal nieuw voor haar, veel mee omgaan en haar af en toe op de arm eens mee in de living of keuken pakken. Mss haar op de kast of hoge krabpaal eens neerzetten zodat ze toch veilig zit en alles kan afloeren. Het zal wat tijd nodig hebben maar eens ze stemmen van de nieuwe kindjes gewoon is en van de andere huisdieren dan komt dat wel goed.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 28 juli 2013 - 17:19

De tuigjes van Tre Ponti die ik voor mijn honden heb, worden ook voor katten gebruikt. Misschien een idee? Als je een goed passend model hebt kunnen ze er niet uit. De winkel waar ik ze vandaan heb (PurrFect Design) is gelegen in het Antwerpse dus gemakkelijk bereikbaar vanuit Kapellen, moest je zin hebben om eens te gaan kijken.

Verder kan ik je alleen maar aanraden om geduld te hebben. Sommige katten hebben gewoon meer tijd nodig om te wennen.

Bewerkt door Tinne, 28 juli 2013 - 17:20.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 28 juli 2013 - 17:23

Geef haar de tijd. het is wel veel nieuw voor haar. mss dat de kinderen haar kunnen voederen of met haar te spelen? dan leert ze immers dat die echt wel hun voordelen hebben!

let er wel op dat je niet ongewild dit bang gedrag traint door bv steeds snoepjes te geven om te troosten.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...