Spring naar inhoud

- - - - -

Mensen met een terras

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Monco
Monco
  • 44 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 juli 2013 - 09:20

Aan alle mensen die op een appartement wonen met een terras, ik heb even jullie hulp nodig.
In Juni hebben wij twee prachtige poezenmannen gekocht van Zerkaantje (ze doen het trouwens supergoed :cat ). Ons terras is nog niet klaar om erop te gaan, maar in augustus zal eraan gewerkt worden en dan kunnen we de hele boel kuisen en een gezellig hoekje inrichten.

Het terras op zich is veilig. De panelen zijn hoog genoeg zodat ze er niet zouden op springen en ze kunnen dus niet naar beneden vallen. Het zijn glazen panelen aan het terras, dus tussen de spijlen kunnen ze ook al niet.

Alleen de zijkanten zijn een probleem. Omdat de terrassen van het gebouw ook de vluchtroute is, is er telkens aan de tussenschotten tussen de terrassen een opening onderaan waar de katten door kunnen. Ze kunnen dus in feite van het ene terras naar het andere lopen. Net omdat het de vluchtroute is, en de tussenschotten makkelijk open moeten kunnen, mogen we die niet dichtmaken. Dat kan ik wel begrijpen. Als er brand uitbreekt moet iedereen makkelijk en snel het gebouw kunnen verlaten.

Het plan is dus om een hor te plaatsen aan de terrasdeur die we langs de buitenkant kunnen sluiten, zodat de poezels niet door kunnen als wij buiten op het terras zijn.

Mijn grote angst is nu dat ze toch nog buiten gaan glippen als wij binnenkomen. Bij het buitengaan zouden we ze op de hoge krabpaal zetten. Tegen dat ze daar van gesprongen of geklauterd zijn, zijn wij al lang buiten.

De vraag is dus: Hoe voorkomen we dat de poezen buitenglippen als wij binnenkomen ? Hebben jullie daar een truukje voor dat (altijd) werkt ?
Een andere vraag is: Hebben jullie iets anders voor jullie terrasdeur staan om dit te voorkomen ?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 juli 2013 - 11:53

Niet echt een truukje maar wat wij doen bij binnenkomst is de deur zover openen dat we er net doorheen kunnen (klinkt heel logisch toch :lachen: ) en tegelijkertijd goed uitkijken of er niet eentje op de loer ligt,
wanneer er wel een van de schatjes staat buk ik een beetje zodat ik hem eventueel kan tegen houden wanneer nodig.
Je zou eventueel een sluis kunnen maken zodat je twee deuren door moet met zeg maar een tussen ruimte.
Zou je eens een foto kunnen plaatsen van die tussenschotten zodat we beter kunnen mee denken over een oplossing

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Monco
Monco
  • 44 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 24 juli 2013 - 12:01

Ik heb ook al aan een dubbele deur gedacht, maar daar is ons terras net iets te smal voor, vrees ik. Een dubbele deur of gewoon een hor voor het raam zou hetzelfde resultaat hebben.

Het 'truukje' dat jij toepast, passen we nu al toe in de badkamer :cat . Heel effectief, moet ik zeggen. ;)

Ik zal vanavond een foto posten van de tussenschotten in kwestie.

Bewerkt door Monco, 24 juli 2013 - 12:03.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 24 juli 2013 - 12:42

Kan je niks aan die tussenschotten bevestigen vanonder, zodat ze wel nog open kunnen, maar dat de spleet wat smaller wordt zodat er geen kat door kan? Of mag dat ook niet?

Lily kan hier ook op het terras en kan niet weg, ze vindt het echt heerlijk vertoeven daar. Dus het zou toch leuker zijn dat als jullie op het terras zitten dat dan de katjes gewoon mee buiten kunnen, niet? :)

Bewerkt door Elfje, 24 juli 2013 - 12:44.

Geplaatste afbeelding

Monco
Monco
  • 44 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 25 juli 2013 - 11:39

Omdat ik gisteren nogal laat thuis was, heb ik geen foto meer kunnen maken van de bewuste tussenschotten, maar ik had net wel een 'eureka-momentje'. Ik dacht zo:
Als we eens babyhekjes voor die tussenschotten zetten en weghalen als we terug binnengaan. Als er een ramp gebeurt wanneer we op het terras zitten, kunnen we ze zo weghalen.

Een andere optie is een tuigje en een lange koord. Dan kunnen ze met ons mee op het terras, kunnen ze binnen overal aan en op als ze dat willen en kunnen ze ook niet weg.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 25 juli 2013 - 20:07

Zo'n hekje lijkt me wel een goed plan, zoals je al zegt gemakkelijk weer weg te pakken, maar kunnen ze dan werkelijk nergens anders weg? anders zou je inderdaad
tuigjes kunnen overwegen, wat dan eigenlijk ook wel weer onhandig is met terrasmeubilair want dan gaan ze voortdurend vast komen te zitten.
Als het terras verder katveilig is zou ik zeker zo'n kinderhekje proberen :d

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi: