Spring naar inhoud

- - - - -

hulp voor mijn terras

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Kiyo
Kiyo
  • 5 berichten

#1 Geplaatst 24 juli 2013 - 17:18

Mijn terras leunt aan tegen de hoek van het dak van mijn buur. Gisteren werd ik door mijn buur aangesproken omdat mijn kat op zijn dak zat (en niet eens op een vriendelijke manier). Hij zegt dat ik mijn terras moet afmaken om dit te voorkomen. Hij liet ook uitschijnen dat als mijn kat nog een keer op zijn dak zit, hij ze iets ging aandoen.
Hij vindt dat het met panelen moet gebeuren, maar dat ga ik helemaal niet doen, ik heb ervoor gekozen om dat appartement te huren voor een deel omwille van het uitzicht op mijn terras. Aangezien ik het huur, mag ik ook niet zomaar zo'n zaken doen. Ik weet niet goed wat ik kan doen om ze van dat dak af te houden. Binnen houden vind ik te zielig, ze zitten graag buiten, spelen daar graag, ... Enkel wanneer ik niet thuis ben of ga slapen moeten ze naar binnen. Ze binnen houden is zowiezo al moeilijk, want dan kan ik niet meer verluchten. Ik ben van mening dat als het kan, dat katten buiten moeten kunnen.

Weet er iemand wat ik kan doen?

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 juli 2013 - 17:23

Is misschien iets duidelijker als je een foto plaatst.

En ik kan er van mee spreken. Mijn terras was ook niet afgemaakt en de katten kropen dan op het terras van de buurman. Hij al verschillende malen heel dreigend gebeld naar het verhuurkantoor, een aangetekend schrijven dat ik mijn katten moest weg doen want dat stond in het contract... Dan is hij op straat beginnen roepen dat als de kat nog 1x op zijn terras kwam, hij er kipkap van ging maken... Gelukkig heb ik een schat van een huisbaas en heeft hij in het contract laten zetten dat ik mijn katten toch mag houden. Hebben dan vandaag een zeil voor de spijlen gezet, zodat ze er niet meer onderdoor kunnen. Maar ik veronderstel dat uw probleem daarmee niet opgelost is aangezien het over het dak gaat...

Kiyo
Kiyo
  • 5 berichten

#3 Geplaatst 24 juli 2013 - 17:35

Ik was van plan om nog een foto toe te voegen, maar aangezien ik niet thuis ben, gaat dat moeten wachten tot morgen.

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 24 juli 2013 - 17:39

Hallo, ik snap je bezorgdheid!!!!!!!!

Woon je daar pas?

wij maakten ook zoiets mee, de buren moeten wennen aan nieuw volk zeker????
Lang verhaal kort.....

Ik heb de buurtbemiddeling in moeten schakelen na vele bedreigingen
Sinds dien gaat het redelijk, ik hoor ze nog wel de katten verjagen maar heb ze niet meer kunnen betrappen dat dit met fysiek geweld ging.

Een kat is een vrij dier, ook volgens de wet schijnbaar want dit was het argument van de persoon van buurtbemiddeling.

Ik zou niet wachten tot het hier toe moet komen maar de buurman vriendelijk aanspreken dat je van plan bent om jou katten te proberen in eigen tuin te houden maar dit even tijd nodig zal hebben. Zou je ook alvast kunnen zeggen dat je geen zin hebt om stappen te ondernemen zoals bemiddeling inschakelen. Een dier ook rechten heeft die beschermd zijn volgens de wet, zoals een kat een vrij dier is en er serieuze straffen zijn voor het schenden van deze rechten.

Ik weet het is moeilijk maar met ruzie los je niks op, het zou alleen maar erger kunnen worden.

Als je buurman overlast heeft van katten dan kan hij niet alleen jou katten daar de schuld van geven, er komen heel waarschijnlijk ook vreemde katten bij hem. Hij zal zelf zijn spullen moeten beschermen die gevoelig zijn voor kattenkwaad.
(Als hij kersen wilt dan zal hij zijn boom ook moeten beveiligen tegen vogels)  

Kan je geen foto maken van hoe het er nu uit ziet, dat maakt het gemakkelijker meedenken om een oplossing te vinden.

sorry laatste keer

Kiyo
Kiyo
  • 5 berichten

#5 Geplaatst 25 juli 2013 - 11:17

Ik ben er in februari ingetrokken, dus ik woon er nog niet zo lang. Mijn oudste kat kon in mijn vorige woning vrij buiten, in de tuin enzo. Ze zit echt graag buiten, al is het maar om er wat te liggen.

Zoals gezegd, ik heb nu een foto genomen.

Dit is de hoek waarlangs ze naar het dak van de buren gaat. Ze doet er niet verkeerd wat voor overlast kan zorgen, enkel wat over lopen en liggen.
IMG_1260.JPG

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 25 juli 2013 - 13:03

Ik veronderstel dat je dan geen tuin hebt en de enige mogelijkheid dat jou kat van buiten kan genieten op dit terras is?

Echt typisch dat een kat daar op gaat springen trouwens!

Snap dat je het huurt en geen al te grote werken kan doen.
Het simpelste is denk ik om een balk in de hoek aan zijn muur vast te maken, volstaat misschien al met 2 boorgaatjes.
Heb geen zicht van de breedte van jou terras maar als dit ook zou lukken aan de andere kant dan kan je rap klaar zijn.
Tussen de 2 balken kan je dan hoog kippendraad of konijnen draad spannen.

Konijnendraad is niet zo grof en zal niet zo erg storen voor je uitzicht. Je kan ook een zwart kattennet gebruiken die zie je helemaal amper.
http://www.zooplus.n...attennet/101223

Over je buurman zal ik mijn mening maar voor mezelf houden :censored:

sorry laatste keer

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 25 juli 2013 - 14:09

Deze een stuk goedkoper
http://www.zooplus.n...attennet/365476

sorry laatste keer

Kiyo
Kiyo
  • 5 berichten

#8 Geplaatst 25 juli 2013 - 16:19

Bedankt Nivo.

Ik heb er met mijn huisbaas ook al over gepraat, ik zag hem toevallig vandaag en hij gaf me toestemming om het af te maken zoals ik wil. Ik ga dus eens bekijken hoe ik dat het beste kan doen, maar zo'n kattennet lijkt me wel de beste oplossing. Gewoon eens zien hoe ik dit ga vastmaken, maar dat lijkt me nu niet zo moeilijk