Spring naar inhoud

- - - - -

Ringo blind

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 28 juli 2013 - 18:56

hoi ik zou graag weten wie heeft jullie blind poes ??
ons Ringo sind al 3maanden blind loop overal tegen maar Ringo is 17 jaar is dat normaal dat veel kilo af gevallen die slaap veel erg tries niet kan zien maar die eet goed en drink veel water
even verwittige ik ben doof gebarentaal :d groetje Samantha xxxx :love3: Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 28 juli 2013 - 20:24

Laten testen.Gewoon een bloedstaaltje bij de da laten afnemen.
Mss de nieren of suiker.

Bewerkt door DORIS, 28 juli 2013 - 20:25.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 28 juli 2013 - 23:59

Vooral niks verzetten of verhuizen van plaats in je woning.
Heb ook een blinde poes gehad we hebben zelfs haar ogen moeten laten verwijderen. Door glaucoom.
Ze liep altijd langs de randen in huis dus langs de muren en langs de kasten en dat ging goed, behalve als ze haar verschoot en onder de tafel en stoelen terecht kwam loopte ze er tegen maar voor de rest ging het prima.
Je haar bloed eens laten testen op suiker, want te hoog suiker geeft blindheid en kunnen ze ook veel gaan drinken.
Het kan ook zijn dat ze iets aan de nieren heeft mss op die leeftijd toch eens laten testen.

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 29 juli 2013 - 09:24

Ik heb ook een poes die blind is geworden, gehad. Zij kreeg het door te hoge bloeddruk/hersenbloeding. Maar zij liep nergens tegen, ze voelde denk ik met haar snorharen dat ze ergens tegen kon lopen. En ze wist heel goed de weg in huis. En in de tuin want ze vond ook daar haar weg nog. En ook naar de kattenbak gelukkig!

Ze was toen n jaar of 10 denk ik en heeft daarna nog 3 jaar geleefd waarna ze nog een hersenbloeding heeft gekregen die fataal was...

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 29 juli 2013 - 11:10

dat afvallen is niet echt normaal, dus ik zou ook een bloedstaaltje laten nemen.

gelukkig hebben katten snorharen en een heel goede neus. Dat is echt een voordeel voor blinde katten.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 30 juli 2013 - 13:35

vandaag heeft Ringo bloed genomen nu nog afwachten uitslag labo ik ben benieuws wat gebeuren Ringo

Bewerkt door Samantha, 30 juli 2013 - 13:35.

even verwittige ik ben doof gebarentaal :d groetje Samantha xxxx :love3: Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 02 augustus 2013 - 11:49

Hoi Samantha hoe gaat het nu met Ringo?

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 13 augustus 2013 - 15:37

ja gaat goed met Ringo :eat die moet terug dieet hill k/d nemen gelukkige geen kanker maar  Ringo blijf  blind  en weining kilo is wel normaal omdat veel slaap weining eet  hebt geen zin voor meer kunt niet veel doen dierenarts  maar hebben  wel mooi leeftijd 17 jaar :catwalk hopen dat nog   1 jaar of 2 jaar mag nog leven

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#9 Geplaatst 13 augustus 2013 - 16:40

Ik heb geen ervaring met blinde katten, maar vind het lief dat je voor Ringo zo goed zorgt! :loveshower:

Wolverina
Wolverina
  • 98 berichten

#10 Geplaatst 13 augustus 2013 - 22:03

Arme schat
goed dat je hem zo goed verzorgd !!!

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 16 oktober 2013 - 14:05

ik voel rot :|  ik weet geen raad ons Ringo gaat achteruit die eten niet veel drink wel veel maar mager ik ben dierenarts geweest die kan niet aan verder doen oude Ringe 17 jaar blind en reuk niet meer  ( wel hoor wel naam ) en maauiw niet meer :catwalk Ringo is op is op lichaam Dierenarts zegt Ringo heeft geen pijn maar zijn lichaam verleten en vroeg of laat kans hart stilval ons dierenarts zegt beter dat Ringo laten inslapen dan hebben geen pijn
maar  ik wil Ringo geen afscheid nemen voor mijn is ook pijn
ik weet geen raad
mijn man willen dat Ringo houden hebben geen pijn laten gewoont gaane
n dierenarts zeggen vroeg laat kans hart stilval daar kan pijn streven

hier mijn lieven schat Ringo
help ik weet niet meer  [img][URL=http://s1017.photobucket.com/user/Samantha01_photo/media/Ringokopie.jpg.html][IMG]http://i1017.photobucket.com/albums/af294/Samantha01_photo/Ringokopie.jpg[/img][/URL][/img]

Bijgevoegde thumbnails

• Ringo kopie.jpg

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 16 oktober 2013 - 14:10

Bekijk berichtSamantha, op 16 oktober 2013 - 14:05, zei:

ik voel rot :|  ik weet geen raad ons Ringo gaat achteruit die eten niet veel drink wel veel maar mager ik ben dierenarts geweest die kan niet aan verder doen oude Ringe 17 jaar blind en reuk niet meer  ( wel hoor wel naam ) en maauiw niet meer :catwalk Ringo is op is op lichaam Dierenarts zegt Ringo heeft geen pijn maar zijn lichaam verleten en vroeg of laat kans hart stilval ons dierenarts zegt beter dat Ringo laten inslapen dan hebben geen pijn
maar  ik wil Ringo geen afscheid nemen voor mijn is ook pijn
ik weet geen raad
mijn man willen dat Ringo houden hebben geen pijn laten gewoont gaane
n dierenarts zeggen vroeg laat kans hart stilval daar kan pijn streven

hier mijn lieven schat Ringo
help ik weet niet meer  [img][URL=http://s1017.photobucket.com/user/Samantha01_photo/media/Ringokopie.jpg.html][IMG]http://i1017.photobucket.com/albums/af294/Samantha01_photo/Ringokopie.jpg[/img][/URL][/img]
oei Samantha, wat een moeilijke beslissing is dit :( :( .... ik zou hem misschien wel nog even wat kans geven om te zien hoe het verder evolueert. Als de dierenarts zegt dat hij geen pijn heeft dan Ringo met veel liefde nog omringen en knuffelen tot je niet meer kan. Als je dan ziet dat het ├ęcht niet meer gaat voor Ringo, hem dan zachtjes laten inslapen? ... maar tjah kan niet makkelijk zijn om te beslissen voor jouw lieveke, veel sterkte :( :(