Spring naar inhoud

- - - - -

Luka en Lily - gaat super! Lily wil worstelen, Luka nog niet :)

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 29 juli 2013 - 13:13

Luka is sinds gisterenmiddag bij mijn ouders, en werd direct getrakteerd op een blaas en grom concert van Lily, dat nu nog steeds aan de gang is :)   Ze besnuffelt hem als hij het niet doorheeft, van als dat hij haar aankijkt of aanstalten maakt om haar richting uit te komen begint ze hevig te grommen en te miauwen.

We hebben de snelle introductie toegepast, dus direct transportkooi open en op eigen tempo eruit laten komen.

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd eer jullie kat/katten vriendjes waren met een nieuw kitten?

Ze hebben deze morgen wel op 40 cm van elkaar natte voeding gegeten... :)

Bewerkt door Jessie_A&A, 01 augustus 2013 - 14:02.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 29 juli 2013 - 13:16

Meestal ging dat na een paar dagen of een klein weekje goed. Een kitten wordt rapper aanvaardt.
Speel maar eens met laserlampje zo spelen ze samen zonder ze er erg in hebben.
Benieuwd naar de eerste fotootjes.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 29 juli 2013 - 13:22

Gezien ze beiden nog heel jong zijn vermoed ik dat het maximum een weekje zal duren.  Succes :geluk:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 29 juli 2013 - 14:22

Lily ligt nu meer buiten te slapen in de struiken, voor de rest doet ze heel normaal, en Luka ligt bij mijn ouders in de zetel, hij is meer relaxed als zij niet in de buurt is.  Logisch , ze volgt hem als een leeuwin en gromt bij elke verkeerde beweging haha :) :)

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 29 juli 2013 - 14:27

Bij ons heeft het met Baloe 1 dag geduurt en Gizmo 3 dagen eer Speedy werd aanvaard .Maar bij Gizmo heeft het langst geduurd maar die zijn eigenlijk nu onaf scheidbaar :love4: Mooi om te zien!

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 29 juli 2013 - 14:28

Hier ging het met Manu meteen goed, hoewel ik daar meer schrik van had dan van Lola.
Hier heeft Lola ongeveer een weekje de bitch uit gehangen, maar wel steeds samen gegeten en snoepjes gekregen.
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 29 juli 2013 - 14:29

Bekijk berichtNiennaTasartir, op 29 juli 2013 - 14:28, zei:

Hier ging het met Manu meteen goed, hoewel ik daar meer schrik van had dan van Lola.
Hier heeft Lola ongeveer een weekje de bitch uit gehangen, maar wel steeds samen gegeten en snoepjes gekregen.

herkenbaar! samen eten is  blijkbaar al geen probleem na 1 dag :)

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 29 juli 2013 - 15:15

Hier dacht ik echt dat het nooit goed zou komen als ik Luna zag grommen en blazen naar alles en iedereen, maar na een dag of 5 was de band tussen Luna en Lenka al véél beter. En nu zijn ze echt een onafscheidelijk duo. Die amuseren zich rot met elkaar! ;) Dus nog even geduld, komt zeker snel in orde!

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 29 juli 2013 - 22:03

Luka is een vrij verlegen poesje die echt zijn tijd nodig heeft, lok je hem om te spelen doet hij goed mee, op de zetel liggen als mijn ouders erin zitten, is geen probleem, maar als hij alleen is kruipt hij nog achter de zetel :)

Ook brokjes eten aan de eetplaats doet hij nog niet, hij eet enkel almo nature als je het hem voorschotelt, dan smult hij natuurlijk :)

Hij moet nog wat loskomen..

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 29 juli 2013 - 23:28

Zo  fijn te lezen dat Luka "thuis" is... :loveshower:
Heb dit nog nooit meegemaakt, maar in de toekomst gaan we hier ook een 3de poezeke in huis verwelkomen...en dan denk ik dat we ook gaan voor de snelle  introductie... ;)

Ik hoop zo dat alles spoedig in orde zal komen tss Luka en Lily... :pray: :pray: En hopelijk zijn het binnenkort de beste vriendjes !! :love:

Hier duimen we mee dat alles vlot mag verlopen !! :duim:

(P.s. : en hoe gaat het intussen met jou 4 lieverdjes ?? :love:)
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 30 juli 2013 - 00:56

Hier zijn ze nog geen vriendjes, mijn Ragdolls waren de eerse dag gruwelijk geaffronteerd door dat kleine gespuis (= afgelopen zaterdag). Gisteren wou Lowie meespelen, maar Sookie blaast nog naar hen. Vandaag heeft ze nog steeds geblazen maar ze voelt zich meer een meer thuis, zo goed zelfs dat ze daarnet als een kleine David achter de grote Goliats aan is gegaan.... 't is een klein spookje momenteel :)

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 01 augustus 2013 - 14:01

Lily heeft Luka volledig aanvaard, ze likt hem zelfs al af en toe , maar ze wil met hem spelen/worstelen, maar Luka wil dit nog niet, hij blaast dan naar haar...

ocharme Lilytje :)