Spring naar inhoud

- - - - -

Sookie is erg vuil

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Ine
Ine
  • 178 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 01 augustus 2013 - 10:21

Hallo

Omwille van haar slechte omgang met de honden heeft Sookie de bovenverdieping gekregen. Af en toe laten we haar nog eens naar onder komen om wat te verkennen, floerefletsen enz. :cat  We zijn echter boven aan het verbouwen waardoor er veel stof en vuil ligt.
Op korte tijd is Sookie dan ook erg stoffig en vuil geworden. Ik vraag me af of dat niet schadelijk is voor haar gezondheid?
Katten likken zichzelf toch schoon, en krijgen dan veel binnen?
Haar pootjes zijn ondertussen van wit naar grijs gegaan.
Wat me ook opgevallen is is dat de klitten die ze eerst altijd op haar rug kreeg, met zo'n vettig vachtje erdoor, nu niet meer krijgt. En ze graaft tegenwoordig haar kakjes zelf beter in. Ik denk dat ze zich dan boven toch wel beter op haar gemakje voelt dan hieronder tussen de honden?
Maar over haar vuile vachtje maak ik me wel zorgen.

Grtjs
Ine

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 01 augustus 2013 - 11:41

Ze regelmatig goed kammen, en mss af en toe eens met een vochtig washandje over haar vacht gaan.
Wat je vooral moet doen is dagelijks stofzuigen en het gemaakte stof van die dag opruimen dat is goed voor sookie haar gezondheid maar ook voor die van jullie.

Ine
Ine
  • 178 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 01 augustus 2013 - 20:27

Bekijk berichtcatherine, op 01 augustus 2013 - 11:41, zei:

Ze regelmatig goed kammen, en mss af en toe eens met een vochtig washandje over haar vacht gaan.
Wat je vooral moet doen is dagelijks stofzuigen en het gemaakte stof van die dag opruimen dat is goed voor sookie haar gezondheid maar ook voor die van jullie.

Dankjewel, Catherine, voor je reactie. Ik zal dadelijk eens kijken hoe ze reageert op zo'n vochtig washandje.
Stofzuigen wordt er momenteel niet gedaan, dat is niet te doen zolang het blijft stoffen. Ik borstel het vuil wel weg, maar ze kruipt dan ook overal op en onder. 't Is een echt katje he :goofy: .
Haar eten en drinkfontein staan onder, dus dat blijft gelukkig wel schoon.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#4 Geplaatst 01 augustus 2013 - 23:00

je hebt zo van die speciale honden/kattenwashandjes waar product specifiek voor de beestjes inzit, dat zijn wegwerpwashandjes, 1 x gebruiken en dan wegsmijten
In de warenhuizen verkopen ze die sowieso, in de dierenspeciaalzaak zullen ze ook wel liggen
Wij zelf hebben douxo pads van bij de apotheek voor ons poezels (dat zijn wattenschijfjes met product erin) maar k weet niet of die geschikt zijn voor poezels met een vacht (wij gebruiken ze bij onze naaktkatten op hun bloot velleke)
Geplaatste afbeelding

Ine
Ine
  • 178 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 02 augustus 2013 - 14:41

Thx Iathyrus. Ze leek een gewoon vochtig washandje niet zo erg te vinden. Behalve aan haar pootjes dan [-( .
Ik heb een lichte kleur genomen zodat ik zeker goed zou zien of er vuil vanaf kwam, en dat viel al bij al wel mee, eigenlijk, het was verrassend weinig.
Haar witte pootjes zijn verkleurd, maar daar kwam op zich zo niet veel vanaf. Mss die eens een keertje proberen te wassen?

Op zich likt ze dan denk ik ook wel weinig op (of had ze net zichzelf erg goed schoongelikt). :louche:

Bewerkt door Ine, 02 augustus 2013 - 14:42.

Geplaatste afbeelding