Spring naar inhoud

- - - - -

Cat activity fun board: enkele vraagjes.

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 01 augustus 2013 - 14:13

Ik had enkele vraagjes over de cat acitivity fun board.
Aangezien ik gecastreerde/gesteriliseerde binnenpoezen ga hebben en ze dus niet zoveel beweging zullen hebben dacht ik dat dit misschien de oplossing zijn tegen mogelijk overgewicht en verveling...maar ik had enkele vraagjes...nl.

a) Is het de bedoeling dat dit een eetkommetje vervangt voor het droogvoer of dient het enkel voor snacks?
b) Is het ook al geschikt voor kittens of moet ik er mee wachten tot ze volwassen zijn?

Andere tips en adviezen omtrent speeltjes tegen verveling en activiteiten tegen overgewicht zijn ook altijd welkom!

Thanks.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 01 augustus 2013 - 14:57

dat vervangt echt de voerkommetjes
kittens, dat hangt ervan af van hoe oud ze zijn. kleine kittens natuurlijk niet, maar asl ze al een week of 16 zijn.. dan zou ik dat ook al gebruiken hoor.

dat is echt wel enorm leuk om je kat de brokjes uit die puzzel te zien halen. veel plezier ermee.

voor de rest, hengelspelletjes zijn enorm populair, dus best elke dag een paar minuutjes spelen. je hebt ook de undercover mouse waar ze een tijd zoet mee kunnen zijn.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#3 Geplaatst 01 augustus 2013 - 15:14

hier heb ik er 2 staan en zelf onze kittens van 7 weken , 11 weken en 18 weken gebruiken hem met plezier XD
en hier word het ter vervanging gebruikt ;) samen met de toren en andere stimulos
geen potjes meer nodig ;)

ze hebbn er heel wat plezier aan ;)

ook de rails zijn z ehier zot van samen met lasers en hengels ;)
en uiterarad ook catnip speeltjes ;)

veel plezier alleszinds ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 01 augustus 2013 - 15:40

Bekijk berichtwea, op 01 augustus 2013 - 14:57, zei:

dat vervangt echt de voerkommetjes
kittens, dat hangt ervan af van hoe oud ze zijn. kleine kittens natuurlijk niet, maar asl ze al een week of 16 zijn.. dan zou ik dat ook al gebruiken hoor.

dat is echt wel enorm leuk om je kat de brokjes uit die puzzel te zien halen. veel plezier ermee.

voor de rest, hengelspelletjes zijn enorm populair, dus best elke dag een paar minuutjes spelen. je hebt ook de undercover mouse waar ze een tijd zoet mee kunnen zijn.

Bedankt voor de antwoorden.
Ze komen hier op 12 weken... misschien de eerste 2 weken volledig een kommetje en dan geleidelijk overstappen naar het speeltje?
Ze krijgen soiso 's ochtends en 's avonds natvoer ook.

Hengels en zo heb ik al in huis, ook andere speeltjes.... en spelen ga ik zeker doen met ze hoor... maar ik zoek meer ideetjes voor als ik niet thuis ben dus als ze alleen (met z'n 2 tjes) zijn. :-)

Bekijk berichtmellemeis, op 01 augustus 2013 - 15:14, zei:

hier heb ik er 2 staan en zelf onze kittens van 7 weken , 11 weken en 18 weken gebruiken hem met plezier XD
en hier word het ter vervanging gebruikt ;) samen met de toren en andere stimulos
geen potjes meer nodig ;)

ze hebbn er heel wat plezier aan ;)

ook de rails zijn z ehier zot van samen met lasers en hengels ;)
en uiterarad ook catnip speeltjes ;)

veel plezier alleszinds ;)

Heeft het kitten van 7 weken genoeg te eten met alleen eten uit de cat activity of krijgt die ook een bakje?
Is zo'n rail veilig om te laten staan als je niet thuis bent?
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#5 Geplaatst 01 augustus 2013 - 15:49

ja hoor  ;)
onze allerkleinste die krijgt wel smorgens en savonds nog wat kittenmelk en beetje natvoer,
maar ze eet goed van de voedsel dinges ;)
ers tond eerst ng ene gewoon potje ook maar dara kwam ze niet aan vandaar;.
ook de pipolino word hie rgoed gebruikt door zowel de katten als d ehonden ;) hihi

de raisl staan hie rook steeds zowel hier als boven ;)
geen enkel probleem mee gehad ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 01 augustus 2013 - 18:47

Ik denk dat ik het dan vanaf het begin ga gebruiken, eerste weken nog in combinatie met een potje (potje voor voer en dan wat snoepjes en extra's in het speeltje) en dat ik na een paar weken, als ik zeker ben dat ze het door hebben volledig ga overschakelen naar het speeltje! :-)