Spring naar inhoud

- - - - -

Sloeber heeft zijn poot gebroken :(. # 213 Sloeber is erdoor!

gebroken poot amputatie

• Log in om te reageren
231 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 02 augustus 2013 - 23:04

Vandaag hebben we een heerlijk dagje zee (Nederland) achter de rug. Niet zo warm als hier gelukkig.
Thuis besloten buiten nog wat te eten en even de poezen in de tuin te laten. Ze bleven allemaal mooi in de tuin (had hen al eerder meegenomen aan een tuigje).
Nu hebben wij zo'n schutsels met precies zo'n trapplaten (hoe moet je dat uitleggen?). Tijger wil die altijd als trapje gebruiken.
Sloeber is verschoten van iets en met een poot achter zo'n plank blijven hangen en met zijn 7 kg naar beneden gevallen. Hij krijstte het uit en manlief kon er net niet aan.
Hij zag dat Sloeber zich terug rechtzette en weer met zijn achterpoot erdoor. Toen kon manlief hem wel helpen.

Resultaat: voorpoot gebroken, achterpoot is lichtjes gekwetst, maar doordat mijn man hem kon tegenhouden, is het niet erger.

Hij heeft pijnstilling gekregen en iets om te ontzwellen. Was al snel heel dik.
Sloeber is erg onrustig, dus eerst een nachtje op positieven komen (ze wilden hem daar houden, maar hebben hem toch maar mee naar huis genomen).
Morgenvroeg terug om hem onder sedatie te spalken.
De ortho is natuurlijk net dit weekend met vakantie!! Dus maandag wordt hij waarschijnlijk geoppereerd. Morgen wel foto's nemen en spalken enzo.

*zucht* Dat was me wel een avondje hoor!!!

Ik heb het niet gezien (was net binnen drinken halen), maar ben nog nooit zo vlug terug buiten geweest. Dat gekrijs blijf je horen!!

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 25 augustus 2013 - 20:06.

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 02 augustus 2013 - 23:09

Ocharme sloeber :(  Moet zeer pijnlijk geweest zijn. Hopelijk helpt de pijnstilling wat en kunnen ze hem morgen helpen.
Geplaatste afbeelding

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 02 augustus 2013 - 23:19

Ocharm Sloeber. Lijkt me ook wel erg voor je man om toe te kijken en er net niet aan te kunnen. Gelukkig is het 'maar' bij 1 pootje gebleven en is het achterste enkel gekwetst. Hopelijk valt het qua pijn wat mee voor hem en voelt hij zich snel rustig.
Veel beterschap voor Sloeber

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 augustus 2013 - 23:24

Bekijk berichtKegi, op 02 augustus 2013 - 23:19, zei:

Ocharm Sloeber. Lijkt me ook wel erg voor je man om toe te kijken en er net niet aan te kunnen. Gelukkig is het 'maar' bij 1 pootje gebleven en is het achterste enkel gekwetst. Hopelijk valt het qua pijn wat mee voor hem en voelt hij zich snel rustig.
Veel beterschap voor Sloeber

Hoop dat de spuitjes snel werken, want rustig is hij niet. Hij ademde bij de DA nog steeds ontzettend snel en hij is heel bang nu. Zo is hij normaal niet.
We hebben hem in onze kamer gezet (voor onze poezen 'de veilige haven') met alles wat hij nodig heeft.
Hij had zo veel pijn :cry: .
Mijn man was er ook niet goed van (is er nog niet goed van). Ik ben al niet goed van het gekrijs dat door merg en been ging, ocharme mijn man dan, dat het nog eens heeft zien gebeuren.
Hij voelt zich nu wel schuldig dat hij niet sneller heeft kunnen ingrijpen. Zo is mijn lieve man.... Onze beestjes betekenen alles voor ons.

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 02 augustus 2013 - 23:24

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 02 augustus 2013 - 23:04, zei:

Vandaag hebben we een heerlijk dagje zee (Nederland) achter de rug. Niet zo warm als hier gelukkig.
Thuis besloten buiten nog wat te eten en even de poezen in de tuin te laten. Ze bleven allemaal mooi in de tuin (had hen al eerder meegenomen aan een tuigje).
Nu hebben wij zo'n schutsels met precies zo'n trapplaten (hoe moet je dat uitleggen?). Tijger wil die altijd als trapje gebruiken.
Sloeber is verschoten van iets en met een poot achter zo'n plank blijven hangen en met zijn 7 kg naar beneden gevallen. Hij krijstte het uit en manlief kon er net niet aan.
Hij zag dat Sloeber zich terug rechtzette en weer met zijn achterpoot erdoor. Toen kon manlief hem wel helpen.

Resultaat: voorpoot gebroken, achterpoot is lichtjes gekwetst, maar doordat mijn man hem kon tegenhouden, is het niet erger.

Hij heeft pijnstilling gekregen en iets om te ontzwellen. Was al snel heel dik.
Sloeber is erg onrustig, dus eerst een nachtje op positieven komen (ze wilden hem daar houden, maar hebben hem toch maar mee naar huis genomen).
Morgenvroeg terug om hem onder sedatie te spalken.
De ortho is natuurlijk net dit weekend met vakantie!! Dus maandag wordt hij waarschijnlijk geoppereerd. Morgen wel foto's nemen en spalken enzo.

*zucht* Dat was me wel een avondje hoor!!!

Ik heb het niet gezien (was net binnen drinken halen), maar ben nog nooit zo vlug terug buiten geweest. Dat gekrijs blijf je horen!!

Arme sloeber!
Hopelijk heeft hij nu niet meer zoveel pijn en komt het snel goed met zijn pootje!
Goed dat je hem toch mee naar huis hebt genomen, want anders was hij waarschijnlijk bang in de bench bij de DA.

Knuffel voor Sloeber!
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 02 augustus 2013 - 23:31

Bekijk berichtstareyedkitten, op 02 augustus 2013 - 23:24, zei:

Arme sloeber!
Hopelijk heeft hij nu niet meer zoveel pijn en komt het snel goed met zijn pootje!
Goed dat je hem toch mee naar huis hebt genomen, want anders was hij waarschijnlijk bang in de bench bij de DA.

Knuffel voor Sloeber!

Ja, het is dat. Daar kent hij niets. Pijn hebben en zich slecht voelen!!

Oh, manlief zegt net dat hij op de grond heeft ***. Niet erg.... Ocharme mijn lieve schat.

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 02 augustus 2013 - 23:43

veel knuffels voor sloeber :hug: :hug: :hug:

maar hij komt er wel door

ook veel sterkte voor jullie ..moet niet leuk zijn geweest je lieverd zo te zien...
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 02 augustus 2013 - 23:48

Ocharme, veel beterschap voor sloeberke
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 03 augustus 2013 - 00:31

Veel beterschap sloeber, dat moet vreselijk pijn doen ocharme toch.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#10 Geplaatst 03 augustus 2013 - 00:45

Hopelijk werkt de pijnstilling snel
veel beterschap toegewenst voor sloeber ocharme en veel sterkte toegewenst aan jullie
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 03 augustus 2013 - 01:47

ojee dt moet pijnlijk zijn , heel vel beterschap vr sloeber :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#12 Geplaatst 03 augustus 2013 - 02:25

Oh nee, ik kan me voorstellen dat je dat krijsen niet meer vergeet :( Dat zou ik niet graag zien gebeuren, maar wel goed dat jullie erbij waren en je man ergere schade heeft kunnen voorkomen. Ik duim voor jullie!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 03 augustus 2013 - 06:36

Dank je allemaal. Nee, dat gekrijs had ik nog nooit eerder gehoord, gelukkig! En hoop ik niet nog een keer te horen.

Een zeer korte nacht achter de rug. Sloeber ligt nu in een soort bench op de kamer (bench wel open). Eten of drinken wil hij nog steeds niet. Mijn man heeft ook niet denderend geslapen. Hij voelt zich wat schuldig omdat hij niet heeft kunnen voorkomen dat ook zijn voorste pootje niet gebroken zou zijn. Een 'stoere' man, met zo'n klein hartje als het op dieren (en zeker onze poezels!) aankomt. :loveshower:
Net gevoeld en gelukkig is Sloeber niet uitgedroogd! Ben nu lang blij met die airco op de kamer! Eventjes op zodat het niet meer te warm is voor onze Sloeber.

Hij had dus gisterenavond onder bed zijn behoefte gedaan. Er staat  (een lage) kattenbak in de kamer, maar nog niet gebruikt.

De nacht is goed geweest. Hij is altijd in zijn bench gebleven, tot een half uur geleden. Omdat hij graag uit de kamer wilde en dus begon rond te ' huppelen' (kan zijn gebroken poot echt niet gebruiken), heb ik snel een vochtopnemende doek in de bench gelegd en de bench toe gedaan. Licht terug uit, zodat hij nog even kan rusten. We moeten pas om 9u bij de DA zijn.

We laten ze nu voor de 2de keer -met ons- in de tuin (ze verlangde er echt naar) en dit ging goed! Ze blijven mooi in de tuin als wij er zijn (met oog om de tuin af te zetten). Nog even snel buiten laten, samen met ons, om wat frisse lucht te krijgen (ramen staan wel open hoor met vliegenraam). En nu zit hij ermee :cry: . We zijn zooooooo blij dat we erbij waren en dus dadelijk naar de DA konden (en hem konden laten rusten). Hij was zo in paniek dat hij wel snel binnenholde, maar wist niet waar te kruipen van de pijn. En we hebben net dan veel trappen :s . Vandaar hij nu toch echt wel in zijn bench zit.
We gingen normaal vandaag een dagje terug weg, maar dat gaan we nu maar niet doen.
Als het maar snel 9u is voor Sloeber....

De pijnstilling zou zo'n 8-12u werken. Dus nu begint dat stilletjes aan uit te werken....

Het is misschien 'maar' een gebroken poot, maar we zijn er toch even niet goed van geweest.Gewoon je eigen poezel zo te zien afzien, is verschrikkelijk!! Ik heb ooit de bench gekocht, omdat ie in promotie was, maar gelukkig nooit nodig gehad. Toen met het idee van 'als ik het dan ooit nodig heb...'. Ben nu wel blij hoor! Want ookal zit ie in een kamer, dan nog kan hij te veel willen rondlopen!

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 03 augustus 2013 - 06:41.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 03 augustus 2013 - 06:49

Ocharme de lieve Sloeber. :( Het zal wel pijnlijk zijn en met zijn gewicht zal dit wel extra belastend zijn. :(
Heel veel beterschap voor deze lieve schat. :hug:
imagesCABPAGSQ.jpg
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 03 augustus 2013 - 06:56

Bekijk berichtMauricke, op 03 augustus 2013 - 06:49, zei:

Ocharme de lieve Sloeber. :( Het zal wel pijnlijk zijn en met zijn gewicht zal dit wel extra belastend zijn. :(
Heel veel beterschap voor deze lieve schat. :hug:
Bijlage imagesCABPAGSQ.jpg

Ja, bij deze DA zijn we dus met Sloeber nog nooit geweest (zijn net verhuisd). Schaamde me wel een beetje voor zijn gewicht en heb de DA ook uitgelegd dat we er echt wel iets aan proberen te doen.
In het verleden op dieetvoer gezet (maar hadden toen 5 katten en kwamen buiten). De rest viel af en hij presteerde het om 100 gram bij te komen. Hij zal waarschijnlijk ook buiten gegeten hebben. Kan niet anders.... (ja, het is een luie kat, maar dan nog).
Nu eet hij (alle poezen trouwens) via voedselverijking en zit de korrel ook in zo'n Slow Down kommetjes. Maar als hij nog maar hoort dat we ze aanvullen ofzo, stormt hij erop af (dan kan meneer we ineens snel zijn). Des te voller zo'n kommetje, des te gemakkelijker eten uiteraard.

Dus we hopen dat hij nu zo wat kwijtgeraakt....