Spring naar inhoud

- - - - -

Sloeber heeft zijn poot gebroken :(. # 213 Sloeber is erdoor!

gebroken poot amputatie

• Log in om te reageren
231 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#106 Geplaatst 09 augustus 2013 - 08:56

hoe gaat het nu nog met Sloeberke?
Is hij al wat beter? Ik hoop het toch voor hem hoor

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#107 Geplaatst 09 augustus 2013 - 10:24

Hij wil uit de kamer he. Dus af en toe een jankbeurt. We geven hem genoeg aandacht, maar 'opgesloten' zitten, is voor niemand fijn.
We zetten hem wel eens bij ons beneden, maar dan begint hij te veel rond te lopen of jankt hij omdat hij in de trappenhal wil. En dat laatste mag hij nog een hele lange tijd niet doen!
Voorts is hij bijgekomen (200 gr), dus het eten gaat goed! Nu maar hopen dat de spalk 200gr weegt, anders :s.
Neenee, eten en drinken (viyo - amper water) gaat heel goed. Hij eet natte voeding en brokken. Heeft deze morgen ook voor het eerst terug in zijn mandje geslapen.
Hij heeft wel een nieuwe bezigheid gevonden.... bijten op zijn spalk (bovenaan, waar hij voorheen de watjes probeerde uit te halen).
Gelukkig doet hij dit nog maar sporadisch....

Voorts alles prima. Het is nu een week geleden, krijgt elke dag 1x Metacam en Viyo (gewone en die speciale) en zijn ontlasting is tot hier toe nog hard.  :dancer:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#108 Geplaatst 09 augustus 2013 - 11:52

prima, dat is heel goed nieuws....
Ja dat opgesloten zitten is wel lastig. Lientje was het ook beu. Gisteren was ze buiten met een tuigje, zo aan een stok in de grond gestoken. Ze kon dus telkens 5 m alle kanten op. Plots lag daar het tuigje en madam was al in de haag aan het klimmen om bij de buren te geraken... 't is zo'n trees hé. Ma, ja als ik maar mijn verstand had gebruikt en gezegd: nee je gaat niet buiten...

Dat hij wat is bijgekomen zou toch ook niet verwonderlijk zijn hé, wat doet hij nu de hele dag: liggen, liggen en nog eens liggen en daar tussendoor nog een paar keer goed eten. :lachen:  Ik denk dat wij toch ook zouden verzwaren (alé, ik toch).
Hopelijk bijt hij niet te veel aan die spalk ... Moet hij ook een nieuwe spalk krijgen iedere week?

ik hoop dat alles goed blijft gaan

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#109 Geplaatst 09 augustus 2013 - 12:54

Hij zal ook niet echt begrijpen wat er allemaal gebeurd is. :onzeker: Nu dat hij wat beter is zal hij natuurlijk meer willen doen en met dat gespalkte pootje is dat niet vanzelfsprekend.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#110 Geplaatst 09 augustus 2013 - 13:17

Bekijk berichtJoske123, op 09 augustus 2013 - 11:52, zei:

prima, dat is heel goed nieuws....
Ja dat opgesloten zitten is wel lastig. Lientje was het ook beu. Gisteren was ze buiten met een tuigje, zo aan een stok in de grond gestoken. Ze kon dus telkens 5 m alle kanten op. Plots lag daar het tuigje en madam was al in de haag aan het klimmen om bij de buren te geraken... 't is zo'n trees hé. Ma, ja als ik maar mijn verstand had gebruikt en gezegd: nee je gaat niet buiten...

Dat hij wat is bijgekomen zou toch ook niet verwonderlijk zijn hé, wat doet hij nu de hele dag: liggen, liggen en nog eens liggen en daar tussendoor nog een paar keer goed eten. :lachen:  Ik denk dat wij toch ook zouden verzwaren (alé, ik toch).
Hopelijk bijt hij niet te veel aan die spalk ... Moet hij ook een nieuwe spalk krijgen iedere week?

ik hoop dat alles goed blijft gaan

Gelukkig niet iedere week :trance: . Dat heeft ons 220 euro gekost (met foto en medicatie)! Volgende week om nog een keer een foto te nemen en dan krijgt hij een nieuwe spalk. Voor de rest is er nog niets over gezegd. Wel dat hij over 8 weken (nu 7 weken dus) de pin eruit moet laten halen.

Bekijk berichtMauricke, op 09 augustus 2013 - 12:54, zei:

Hij zal ook niet echt begrijpen wat er allemaal gebeurd is. :onzeker: Nu dat hij wat beter is zal hij natuurlijk meer willen doen en met dat gespalkte pootje is dat niet vanzelfsprekend.

Vind het zo zielig he voor hem. Maar we kunnen hem niet vrij laten lopen. We hebben een grote trappenhal en wil niet dat hij al trappen doet. Hij moet zoveel mogelijk rusten, maar dat doet hij dus niet als je hem niet 'opsluit'. Beter nu even doorbijten en volledig genezen dan de rest van zijn leven ermee sukkelen, niet?

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#111 Geplaatst 09 augustus 2013 - 14:11

ja, de kosten: onze da zei ook direct dat we moesten rekenen op zo'n 150 euro, wat nog meevalt, maar ja een operatie was niet echt nodig.
Lien is dit voorjaar nog maar geopereerd voor een raar gezwel, we hebben geen onderzoek gevraagd, want what's the pooint, of het nu K is of niet, wat kan je er aan veranderen?
Ik bedoel maar: misschien is ze er binnen een paar maanden niet meer, dat weet je niet (gelukkig) Maar de prijs van de behandeling speelt op dit moment geen rol.

Zo hadden we vroeger een poes die al haar tanden moest worden getrokken(250 euro), 4 maanden later vinden we haar geplet onder de garagepoort, ja dat zijn van die dingen waar je niet mag aan denken hé.

Maar zoiets moet ik bv ook niet aan mijn schoonouders vertellen, die vallen stijl achterover bij het idee alleen al. Ja, die mensen hebben ook meer geld dan wij :engel: .

Bij het veranderen van haar spalk hebben we enkel de visite moeten betalen, maar ja, meestal rekent ze zelfs geen visite aan, anders met AL onze beesten, 't zou niet betaalbaar zijn.
Ze komt bv bij ons thuis voor hun jaarlijks inentingen: 7/8 katten en 2 honden en dan moeten we enkel 1 visite betalen + de medicamenten. Tof hé

maar in ieder geval Sloeberke: doe het goed jongen

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#112 Geplaatst 09 augustus 2013 - 14:22

Bekijk berichtJoske123, op 09 augustus 2013 - 14:11, zei:

ja, de kosten: onze da zei ook direct dat we moesten rekenen op zo'n 150 euro, wat nog meevalt, maar ja een operatie was niet echt nodig.
Lien is dit voorjaar nog maar geopereerd voor een raar gezwel, we hebben geen onderzoek gevraagd, want what's the pooint, of het nu K is of niet, wat kan je er aan veranderen?
Ik bedoel maar: misschien is ze er binnen een paar maanden niet meer, dat weet je niet (gelukkig) Maar de prijs van de behandeling speelt op dit moment geen rol.

Zo hadden we vroeger een poes die al haar tanden moest worden getrokken(250 euro), 4 maanden later vinden we haar geplet onder de garagepoort, ja dat zijn van die dingen waar je niet mag aan denken hé.

Maar zoiets moet ik bv ook niet aan mijn schoonouders vertellen, die vallen stijl achterover bij het idee alleen al. Ja, die mensen hebben ook meer geld dan wij :engel: .

Bij het veranderen van haar spalk hebben we enkel de visite moeten betalen, maar ja, meestal rekent ze zelfs geen visite aan, anders met AL onze beesten, 't zou niet betaalbaar zijn.
Ze komt bv bij ons thuis voor hun jaarlijks inentingen: 7/8 katten en 2 honden en dan moeten we enkel 1 visite betalen + de medicamenten. Tof hé

maar in ieder geval Sloeberke: doe het goed jongen

Waauw, zo'n DA wil ik ook wel! Hier toch al wel een schone duit kwijt hoor (DA alleen 1040 euro).

Dank je, zal het doorgeven aan Sloeber!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#113 Geplaatst 09 augustus 2013 - 16:15

ai, ai, dat tikt toch al ferm aan hé...
Maar wat is het alternatief ?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#114 Geplaatst 09 augustus 2013 - 16:30

Bekijk berichtJoske123, op 09 augustus 2013 - 16:15, zei:

ai, ai, dat tikt toch al ferm aan hé...
Maar wat is het alternatief ?

Een DA zoals jij hebben 8) 8) .

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#115 Geplaatst 09 augustus 2013 - 18:48

Ben blij te horen dat Sloeber goed eet dan zal hij niet al te veel pijn hebben, ik denk dat het een taai baasje is, en zo te horen verzorgen jullie hem heel goed, nog veel succes met het verder genezingsproces
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#116 Geplaatst 09 augustus 2013 - 19:13

Bekijk berichtInge91, op 09 augustus 2013 - 18:48, zei:

Ben blij te horen dat Sloeber goed eet dan zal hij niet al te veel pijn hebben, ik denk dat het een taai baasje is, en zo te horen verzorgen jullie hem heel goed, nog veel succes met het verder genezingsproces

Het is inderdaad een taai baasje, mijn ventje....

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#117 Geplaatst 09 augustus 2013 - 19:51

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 09 augustus 2013 - 16:30, zei:

Een DA zoals jij hebben 8) 8) .

't zou wat ver zijn hé

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#118 Geplaatst 10 augustus 2013 - 16:49

Het is reeds een week geleden dat Sloeber zijn stunt heeft uitgehaald. De laatste 2 dagen namen we Sloeber wel eens even mee naar de living (met alle deuren toe uiteraard) omdat hij het echt niet fijn vond daar zo alleen op de kamer. Begrijpelijk uiteraard.... Hij begon ook vaker te miauwen.

Vandaag hebben we besloten hem wat meer ruimte te geven. Uiteraard verkende hij eerst de living enzo terug. Misschien was het na een week veranderd he??
Toen ik met Kiara aan het spelen was met een hengel begon hij mee te spelen :trance: . Hij vond het geen probleem om met zijn spalk naar de pluimen te slagen!
Wij vonden dat toch niet zo'n goed idee :o .

Maar... zoals je ziet.... hij ligt nu terug rustig te slapen. Oke, bovenaan wel op de krabpaal (het huisje had hij eerst geprobeerd, maar zijn spalk ging er niet mee in :louche: ), maar hij ligt bij ons allemaal, rust en is gelukkig. Daar doen we het wel voor.

Ook nog een foto'ke van zijn 'begaaide' spalk.... 's Nachts bijt hij er altijd op en trekt hij er wat uit. Manlief zegt er niets van tegen Sloeber. Als ik vraag waarom, zegt hij: 'Het kan toch zijn dat hij jeuk heeft! Hoeveel mensen zie je wel niet met een 'priem' (= breinaald) in een spalk peuteren. Het beestje zal jeuk hebben he, laat hem maar doen.' :louche: :louche:

Oh ja, als we weg zijn, moet hij wel terug op de kamer he... Als we thuis zijn, kunnen we ervoor zorgen dat hij niet echt rondwandeld.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC04057.JPG
  • DSC04060.JPG

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#119 Geplaatst 10 augustus 2013 - 17:20

Ja kan me wel voorstellen dat dat zal jeuken ocharme toch. Toch wel straf hoe goed hij zijn plan trekt he, als je hem zo bovenop die krabpaal ziet liggen. Wanneer mag de spalk eraf?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#120 Geplaatst 10 augustus 2013 - 17:28

Bekijk berichtjuleken, op 10 augustus 2013 - 17:20, zei:

Ja kan me wel voorstellen dat dat zal jeuken ocharme toch. Toch wel straf hoe goed hij zijn plan trekt he, als je hem zo bovenop die krabpaal ziet liggen. Wanneer mag de spalk eraf?

Hij zit al terug op de slaapkamer. Manlief was mee in de living en ik was boven bezig. Ik kwam beneden, zie Sloeber onder het salontafeltje liggen en dacht: 'Oh, goed, hij is aan het rusten'. Dan kijk ik naar zijn krabpaal en zie ik 'watjes' liggen. Ik ga wat dichter, zie ik een doekje liggen met oud bloed. Ik hoor Sloeber en hij zit plotseling in de zetel. :o  Zo snel dat die is!
Zijn spalk zag eruit! Vanboven natuurlijk losgepeuterd. Ik heb hem terug op de slaapkamer gezet en alles terug mooi dichtgekleefd. En manlief?? Die lag te slapen.... :louche: :louche: :louche: .

Volgende week moeten we terug, voor een andere spalk. Zal nodig zijn :s . Sloeber probeert dat ding er natuurlijk af te krijgen. Hij heeft het al een week mooi volgehouden (op zijn nachtelijke 'bijtbuien' na).
Over 7 weken moet hij terug geopereerd worden om die pin (die ik heel goed voel zitten vanboven!) eruit te halen. Dus ik vrees dat hij nog een hele tijd met dat aanhangsel zal moeten blijven zitten!