Spring naar inhoud

- - - - -

Sloeber heeft zijn poot gebroken :(. # 213 Sloeber is erdoor!

gebroken poot amputatie

• Log in om te reageren
231 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#121 Geplaatst 10 augustus 2013 - 18:02

ai, ai, ai, Sloeberke toch..
Ik vind het toch grappig om te lezen alhoewel het dat natuurlijk wel niet is.
Jammer dat hij zin "vrijheid" zo "misbruikt"... hij zou zoveel bij jullie kunnen zijn moest hij flink zijn, maar ja, wij begrijpen dat maar die kattebeestjes natuurlijk niet hé.

En 't is toch ongelooflijk wat ze toch met zo'n spalk voor elkaar krijgen Je moet er toch eigenlijk wel respect voor hebben. Zo hoog in die krabpaal, en zo kramikkel op hun pootjes, een mens zou het toch maar niet doen.

Lienetriene doet dat hier ook altijd, heel hoog op de krabpaal. Waarom dan toch zo hoog klimmen?  

Jammer dat hij zo op zijn spalkje sabbelt, maar veel kun je er niet aan doen hé. Er bestaan wel producten voor dieren waardoor ze op iets niet meer mogen bijten zoals van mensen die nagelbijten. Maar dat is zo zielig dan hebben ze constant een vieze smaak in hun mond, en 't beestje heeft al problemen genoeg hé.

Sloeberke nog een paar weekjes op je tandjes bijten en baasjes jullie ook é

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#122 Geplaatst 10 augustus 2013 - 19:56

Maar Sloeberke toch. Zo actief dat hij is en dan nog helemaal vanboven op de krabpaal gaan liggen. :onzeker: Is er niets dat je over het gips kan doen? Misschien bestaat er wel iets voor diertjes? Ik weet het niet. :catnoknow
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#123 Geplaatst 11 augustus 2013 - 11:27

Bekijk berichtMauricke, op 10 augustus 2013 - 19:56, zei:

Maar Sloeberke toch. Zo actief dat hij is en dan nog helemaal vanboven op de krabpaal gaan liggen. :onzeker: Is er niets dat je over het gips kan doen? Misschien bestaat er wel iets voor diertjes? Ik weet het niet. :catnoknow

Ik hoop het, want hij heeft de smaak te pakken. Zelfs in zijn bench doet hij lustig verder. Gisteren terug kunnen 'inpakken'.
Gisterenavond zag ik zijn wonde dus :o  (zag er trouwens wel mooi uit). Hij had alles losgepeuterd tot dat soort buisje dat er rond zit, en gelukkig dat er dat nog rond zit. Vrees dat hij anders alles eraf had gekregen (heeft gisteren een paar uur alleen gezeten, omdat wij weg moesten).
Vrees dat we morgen al naar de Da mogen. Nog een week en dat ding ligt eraf!. In het ergste geval moet hij een kap he, maar dat gaat nog lastiger zijn voor hem :trance: :trance: :trance:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#124 Geplaatst 11 augustus 2013 - 15:51

Och mijn beesteke toch.... Dat is wel jammer hé, dat hij er niet af kan blijven... Ja, zo'n kap lijkt me toch ook niet leuk, maar als 't niet anders kan....

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#125 Geplaatst 11 augustus 2013 - 23:44

amai, straf dat hij met die spalk tot boven op de krabpaal geraakt, t is ne straffe sloeber blijkbaar
Jammer dat hij niet  van die spalk kan afblijven en hij dat altijd maar lospeutert, t is spijtig dat ne mens het hem niet kan uitleggen zodat hij het verstaat dat het voor zijn eigen goed is en hij er afblijft
Heel veel beterschap toegewenst voor sloeber en hopelijk niet te veel afbraakwerken meer aan de spalk voor jullie
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#126 Geplaatst 11 augustus 2013 - 23:49

Oei, dan zal sloeberke nog een tijdje ingepakt moeten rondlopen. Dat die weken maar snel vooruitgaan!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#127 Geplaatst 12 augustus 2013 - 10:01

Ale, sebiet weer naar de DA. Hij heeft er precies terug meer pijn aan, maar wat wil je! Met zijn gepruts en gebijt.
Hij trekt hem echt los. Dat ik het terug 'maak', werkt maar voor even. Dat heeft hij zo terug los.

Ze gaan zien of er geen irritatie is en dat hij daarom bijt. Maar van wat ik gezien heb, ziet zijn wonde er mooi uit.
De spalk geeft niet meer de voldoende steun vermoed ik, vandaar waarschijnlijk de pijn.

En waarschijnlijk een kraagje.... dat gaat hij pas leuk vinden :trance: :trance: :trance: .

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#128 Geplaatst 12 augustus 2013 - 12:09

ai, ai een kraagje. Geen kat die dat leuk vindt toch? Sukkelaartje toch. Moest hij het maar kunnen "snappen" hé.

Zojuist zijn we met Lientje om een nieuwe spalk geweest, alles ziet er in orde uit. Normaal nog een weekje en dat zou ze er vanaf moeten zijn. We wachten af. Maar de kosten vallen hier enorm mee. 43 euro betaald voor Lientje (verdoving + spalken) en voor Joske (spuitje tegen braken en diarree).
Voor ons was er ook een man met een katje met een gebroken pootje... het is alsof het de tijd van het jaar is :goofy:

'T is hier nu super rustige, Lientje is nog verdoofd, dus hebben we van haar voorlopig geen grote mond te verwachten :trance: . Zelf de kleine kittens kunnen nu eens gaan snuffelen zonder dat ze gromt :jump:

Alé, Sloeberke, dus je best jongen, toon eens dat je het kan .... We duimen hier voor jou hoor... :catwalk2

Bewerkt door Joske123, 12 augustus 2013 - 12:32.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#129 Geplaatst 12 augustus 2013 - 13:04

Bekijk berichtJoske123, op 12 augustus 2013 - 12:09, zei:

ai, ai een kraagje. Geen kat die dat leuk vindt toch? Sukkelaartje toch. Moest hij het maar kunnen "snappen" hé.

Zojuist zijn we met Lientje om een nieuwe spalk geweest, alles ziet er in orde uit. Normaal nog een weekje en dat zou ze er vanaf moeten zijn. We wachten af. Maar de kosten vallen hier enorm mee. 43 euro betaald voor Lientje (verdoving + spalken) en voor Joske (spuitje tegen braken en diarree).
Voor ons was er ook een man met een katje met een gebroken pootje... het is alsof het de tijd van het jaar is :goofy:

'T is hier nu super rustige, Lientje is nog verdoofd, dus hebben we van haar voorlopig geen grote mond te verwachten :trance: . Zelf de kleine kittens kunnen nu eens gaan snuffelen zonder dat ze gromt :jump:

Alé, Sloeberke, dus je best jongen, toon eens dat je het kan .... We duimen hier voor jou hoor... :catwalk2

Hier is het minder goed.... Het bijten kwam doordat zijn poot terug 'gebroken' was. Hij had reeds gezegd - voor de operatie - dat de breuk op een zeer slechte plaats was. Als alles volgens het boekje verliep, zou het wel goedkomen. Maar we moesten er wel rekening mee houden dat dit ook niet zou zijn.
En ja.... de DA keek nog maar het pootje en wist al hoe laat het was. Zijn pootje moet geamputeerd worden :( :( :( .
De pin heeft niet gepakt - door de slechte plaats van breuk (en waarschijnlijk een beetje door zijn gewicht).

Eens in de auto ben ik hard beginnen huilen. Gaf mezelf (onszelf) de schuld omdat we hem niet constant in een bench hebben gehouden (beestje werd gek). Maar DA zei dat hij is gaan bijten doordat het terug gebroken was en Sloeber is voor het eerst beginnen bijten voor hij zijn trip in de living heeft gehad.
Als.... *zucht*. Ik ben nu constant aan het denken of we het hadden kunnen voorkomen, maar manlief zegt ook dat de DA ons al voor de operatie had verwittigd dat het amputie zou kunnen worden.
Maar eigenlijk had ik daar zelfs niet meer aan gedacht! Het ging zo goed! Hij at heel goed, was niet ziek, jankte alleen wel omdat hij 'opgesloten' zat, maar voor wat hij heeft, deed hij het super!
Deze morgen zagen we wel dat hij zijn poot terug plooide en 'raar' hield. En dat met een pin in :catscratchhead :trance: :catscratchhead , vandaar we ook niet getwijfeld hebben om dadelijk naar de DA terug te gaan (een week tevroeg). De pin is ook verschoven. Het heeft totaal geen pak gehad.
Er waren eigenlijk geen andere opties meer, door het bot dat maar een beperkt genezingduur heeft (of zoiets) en dit de meest haalbare ingreep was. Als dit al niet pakte, dan heeft het geen zin om buitenaf pinnen te steken. Net door die breuk die op zo'n slechte plaats is (2de stukje is te klein om vijzen ofzo in te zetten). Als het nu maar op een andere plaats gebroken was he....

Dus ja, Sloeber is nu daar. Deze namidag wordt zijn poot geamputeerd. Morgen om 10u mogen we hem halen. Strakjes bellen we wel hoor.

:( :(

Bekijk berichtlathyrus, op 11 augustus 2013 - 23:44, zei:

amai, straf dat hij met die spalk tot boven op de krabpaal geraakt, t is ne straffe sloeber blijkbaar
Jammer dat hij niet  van die spalk kan afblijven en hij dat altijd maar lospeutert, t is spijtig dat ne mens het hem niet kan uitleggen zodat hij het verstaat dat het voor zijn eigen goed is en hij er afblijft
Heel veel beterschap toegewenst voor sloeber en hopelijk niet te veel afbraakwerken meer aan de spalk voor jullie

Nu weten we dus waarom hij daarop beet he.... Maar hij beet al voor hij 'los' werd gelaten, dat is ergens voor mij wel een geruststelling. Voel me nu al zo schuldig :'(.

Ben net naar de foto gaan kijken die ik gepost had van in de living. Toen zag je dat zijn poot nog 'recht' was. Dus toen was hij dus al terug 'gebroken'.

*zucht*

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#130 Geplaatst 12 augustus 2013 - 13:07

Och hoe spijtig. Ik zou er ook het hart van in zijn. Maar er valt jullie niks te verwijten. Gewoon pech omdat die breuk op een slechte plaats zit.
Veel sterkte vandaag en morgen...

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#131 Geplaatst 12 augustus 2013 - 13:09

Ocharmkes toch :8
Kan begrijpen dat je je schuldig voelt, maar jullie hebben gedaan wat jullie dachten dat best was voor hem. :hug:
De schuld op jullie nemen heeft echt geen zin, de breuk was nu eenmaal zeer complex.

Het zal nog even moeilijk worden, maar we weten ondertussen allemaal van de andere verhalen van katjes met 3 pootjes dat ze echt wel gelukkig kunnen zijn met een pootje minder.
sterkte nog

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#132 Geplaatst 12 augustus 2013 - 13:32

heel veel sterkte voor Sloeberke.....

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#133 Geplaatst 12 augustus 2013 - 13:39

Jezelf echt niet de schuld geven. Dat is echt nergens voor nodig. Sloeber heeft het héél erg goed bij jullie. Zulke dingen kan echt wel iedereen overkomen. Het moet juist lukken dat de breuk op de verkeerde plaats was...
Sloeber zal zich vast en zeker wel aanpassen om verder te leven met 3 pootjes. Zal in het begin erg aanpassen zijn voor hem en jullie, maar het lukt jullie wel. Er zullen hier vast en zeker wel mensen zitten met tips.

Alvast heel veel sterkte zowel voor Sloeber als voor jullie...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#134 Geplaatst 12 augustus 2013 - 14:18

ah jong toch... inderdaad wie had dat nu nog gedacht...
Och ik vind dat nu zo jammer hé.
ik weet eigenlijk niet zo goed wat gezegd.

naar het schijnt kunnen katjes perfect op 3 pootjes hun plan trekken, maar ja, momenteel zal dat wel geen troost zijn zeker.

ik blijf absoluut duimen voor Sloeberke, maar ook voor jullie hoor...  

Laat morgen vlug weten hoe het met hem gaat???

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#135 Geplaatst 12 augustus 2013 - 14:22

:( Ocharme ... veel beterschap voor Sloeberke :hug:
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie