Spring naar inhoud

- - - - -

Sloeber heeft zijn poot gebroken :(. # 213 Sloeber is erdoor!

gebroken poot amputatie

• Log in om te reageren
231 reacties op dit onderwerp
chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#136 Geplaatst 12 augustus 2013 - 14:24

oh, dat is minder goed nieuws...Ocharme jullie en Sloeberke :cry:  gelukkig kunnen katjes zich heel goed behelpen met 3 pootjes.
Veel sterkte voor jullie en voor Sloeberke :hug:

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#137 Geplaatst 12 augustus 2013 - 14:27

och nee toch, ik dacht dat het zo goed ging met sloeber en nu dit
Ik vind het heel erg voor jullie en voor hem
Heel heel veel sterkte toegewenst !
Geplaatste afbeelding

#138 Geplaatst 12 augustus 2013 - 15:18

Zo jammer dit te lezen.
Veel beterschap gewenst aan Sloeber, veel sterkte voor jullie!

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#139 Geplaatst 12 augustus 2013 - 16:25

Ocharme. Dit had ik helemaal niet verwacht. :( Je kunt jezelf niets verwijten. Het is zo moeilijk in te schatten wat er gebeurd met het katje. Als hij boven op de krabpaal kan klimmen zou ik ook denken dat het beter ging. Heel veel sterkte voor jullie en Sloeberke.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#140 Geplaatst 12 augustus 2013 - 16:48

Geplaatste afbeelding     :hug:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#141 Geplaatst 12 augustus 2013 - 16:51

Dank je allemaal. Dit hadden we ook niet verwacht, maar blijkbaar was de kans sowieso klein dat het zou lukken.
Ja, onze Sloeber is een sterke 'beer'. Toen hij op de krabpaal was gegaan, had hij reeds zijn eerste bijtbeurten achter de rug.
Dus zijn poot was toen al terug 'gebroken' (of hoe moet ik dit uitleggen).

:(

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#142 Geplaatst 12 augustus 2013 - 17:21

Ocharme.. :(
Je hebt jezelf niets te verwijten, je hebt er juist goed aan gedaan om al zo snel terug naar de da te gaan! Hij zal zich wel goed aanpassen met 3 pootjes.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#143 Geplaatst 12 augustus 2013 - 18:59

Net terug van de DA. We zijn Sloeber gaan bezoeken en hebben de ortho gesproken. Na de amputatie heeft hij het been nog opengesneden om te zien wat er nu juist gebeurd was.

Hij heeft echt veel pech gehad. De foto voor zijn operatie een week geleden gaf geen andere breuken aan, deze na de operatie geeft een klein wit vlekje aan als je het weet waar je moet kijken.
Hij heeft de foto's er terug bij genomen, omdat er -op een andere plaats - een stuk bot was afgebroken (na de operatie). Dat klein wit vlekje was een miniscuul klein barstje. En een schok op zijn poot heeft dit verder gebroken (afgerond gebroken, dus af zijn bot). De pin zat nog goed. Sloeberke heeft dus onwijs veel pech gehad. Hij moet veel pijn gehad hebben. Ben dus zeer blij dat ik hem gisteren 's avonds nogmaals Metacam heb gegeven. Waarom? Mja, aanvoelen dat hij pijn had, al liet hij dit gisteren nog niet zien.
Hij zou dan eigenlijk 8 weken geen enkele keer op zijn poot mogen steunen hebben (dat een schokje kan geven). Dan was het misschien in orde gekomen.
Dus als ik hem 8 weken constant had opgesloten, hadden we zijn pootje misschien kunnen redden.
Ik voel me enorm schuldig, want als ik hem constant had opgesloten, was dit niet gebeurd.
Langs de andere kant denk ik.... welke kat kan je 8 weken lang geen enkele keer op zijn poot laten steunen?

Het was ook een karakterkat wist hij te vertellen. Na het geven van de verdoving vallen alle katten na 2 min. in slaap. Bij hem was het net of hij niets gekregen had. Hij moest extra geven.
Dit was blijkbaar de vorige keer ook al.

Sloeber hebben we even gezien, maar toen hij ons zag, kwam hij rechtop en probeerde uit het kooike te komen (we hadden het deurtje even opengemaakt). We hebben hem geaaid en zijn dan maar vertrokken. Dan kan hij rusten.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#144 Geplaatst 12 augustus 2013 - 20:07

Dat is een erg verhaal. Zo nog iets breken terwijl het eigenlijk al in een spalkje zit.

Maar schuldig moet je je zeker niet voelen.
We zien onze beestjes veel te graag, maar we zien ze niet graag afzien. 't begint met een keer uit de bench te laten, dan een keer in de living en dan (zoals Lientje, een keertje buiten aan een leibandje) Het ene gaat goed dus waarom gaan we geen stapje verder? Dat is volgens mij niet meer dan menselijk. Waarschijnlijk zien we dat dan ook helemaal verkeerd, want we zien dit vanuit menselijk standpunt. Wij weten als mens dat we rustig moeten zijn met een gips, dieren en vooral katten zijn verdorie toch zo taai en doen "domme" dingen die ze beter niet zouden doen.

Maar ik kan me toch niemand voorstellen die hun katje 8 weken in een bench opgesloten zouden kunnen laten zonder voor hun smeekbeden te vallen. (die van ons heeft maar in de bench gezeten tot de verdoving was uitgewerkt, een seconde langer lukte niet, ze hing zo aan de tralies...)

En daarbij, wat de da allemaal zeggen is voor een groot deel ook allemaal theorie. Het ene dier is ook het andere niet. Zo hadden we een jong paard dat was geopereerd aan zijn knie. Hij moest 3 maanden rusten, en mocht maar op een weideke van 4 op 3 m, ja wat deed dat paard? hij sprong zo los over de omheining. Wss zou het ook beter zijn geweest om hem op een gewone wei te zetten waar hij dan rustig kon grazen ... Ik bedoel maar, een paard is natuurlijk geen katje, maar het leunt toch dicht bij het probleem aan.

Dus steek jullie schuldgevoelens maar diep in den diepvries ... je hebt ze zeker NU niet nodig !!!

Sloeberke, jongen, hou je sterk, maar daar twijfel ik helemaal niet aan.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#145 Geplaatst 12 augustus 2013 - 20:16

Och nee! Ik ging net even kijken naar het klaagtopic en las het slechte nieuw. Je mag je absoluut niet schuldig voelen!! Een kat 2 maand opsluiten is heel simpel onbegonnen werk! Jullie hebben kosten noch moeite gespaard om Sloeber te helpen en hem geknuffeld en verwend, dit is niet jullie schuld!!
Het is gewoon dikke pech dat dit zo'n complexe breuk was.
Een flauwe troost, maar ik ben er mee van overtuigd dat Sloeber heel goed zijn plan zal trekken op drie pootjes, als je ziet hoe behendig hij was met zijn spalk. Is makkelijk gezegd, weet ik wel, ik zou er ook het hart van in zijn moest ik dit moeten meemaken, maar nogmaals, jullie hebben ALLES gedaan wat jullie konden doen, en het komt wel goed met Sloeberke.
Veel sterkte!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#146 Geplaatst 12 augustus 2013 - 20:30

Bekijk berichtJoske123, op 12 augustus 2013 - 20:07, zei:

Dat is een erg verhaal. Zo nog iets breken terwijl het eigenlijk al in een spalkje zit.

Maar schuldig moet je je zeker niet voelen.
We zien onze beestjes veel te graag, maar we zien ze niet graag afzien. 't begint met een keer uit de bench te laten, dan een keer in de living en dan (zoals Lientje, een keertje buiten aan een leibandje) Het ene gaat goed dus waarom gaan we geen stapje verder? Dat is volgens mij niet meer dan menselijk. Waarschijnlijk zien we dat dan ook helemaal verkeerd, want we zien dit vanuit menselijk standpunt. Wij weten als mens dat we rustig moeten zijn met een gips, dieren en vooral katten zijn verdorie toch zo taai en doen "domme" dingen die ze beter niet zouden doen.

Maar ik kan me toch niemand voorstellen die hun katje 8 weken in een bench opgesloten zouden kunnen laten zonder voor hun smeekbeden te vallen. (die van ons heeft maar in de bench gezeten tot de verdoving was uitgewerkt, een seconde langer lukte niet, ze hing zo aan de tralies...)

En daarbij, wat de da allemaal zeggen is voor een groot deel ook allemaal theorie. Het ene dier is ook het andere niet. Zo hadden we een jong paard dat was geopereerd aan zijn knie. Hij moest 3 maanden rusten, en mocht maar op een weideke van 4 op 3 m, ja wat deed dat paard? hij sprong zo los over de omheining. Wss zou het ook beter zijn geweest om hem op een gewone wei te zetten waar hij dan rustig kon grazen ... Ik bedoel maar, een paard is natuurlijk geen katje, maar het leunt toch dicht bij het probleem aan.

Dus steek jullie schuldgevoelens maar diep in den diepvries ... je hebt ze zeker NU niet nodig !!!

Sloeberke, jongen, hou je sterk, maar daar twijfel ik helemaal niet aan.

Sloeber is een luie kat, maar heeft geen zittend gat en is al zeker niet graag alleen (of opgesloten). Dat het ne straffe was, wisten we al :) . Dat hebben ze daar ook mogen ondervinden. Vlak voor zijn eerste operatie (voor de medicatie) heeft hij daar nog iemand gemept met zijn gebroken poot 8) .
Ik weet dat ik geen schuldgevoelens mag hebben, maar je hebt het toch hoor. 'Als ik hem maar constant had opgesloten' Als ik....
En inderdaad... alle katten zijn anders.
Nu heeft hij wel zijn zin. Hij is van zijn plaaster vanaf en moet niet nog 8 weken met dat ding sleuren :louche: :louche:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#147 Geplaatst 12 augustus 2013 - 20:35

Bekijk berichtjuleken, op 12 augustus 2013 - 20:16, zei:

Och nee! Ik ging net even kijken naar het klaagtopic en las het slechte nieuw. Je mag je absoluut niet schuldig voelen!! Een kat 2 maand opsluiten is heel simpel onbegonnen werk! Jullie hebben kosten noch moeite gespaard om Sloeber te helpen en hem geknuffeld en verwend, dit is niet jullie schuld!!
Het is gewoon dikke pech dat dit zo'n complexe breuk was.
Een flauwe troost, maar ik ben er mee van overtuigd dat Sloeber heel goed zijn plan zal trekken op drie pootjes, als je ziet hoe behendig hij was met zijn spalk. Is makkelijk gezegd, weet ik wel, ik zou er ook het hart van in zijn moest ik dit moeten meemaken, maar nogmaals, jullie hebben ALLES gedaan wat jullie konden doen, en het komt wel goed met Sloeberke.
Veel sterkte!

Zo stom die breuk he. Als het nu wat meer naar boven was geweest he, dan hadden we zijn poot kunnen redden (maar toen wisten we nog niet van dat ander barstje). Ook waren de beide botjes over en de manier waarop het gebroken was, had hij ook al pech mee....

Eerst was ik boos op de DA en dacht: 'Waarom heb je dat barstje niet gezien!', maar hij heeft de foto's laten zien en bij de eerste foto zag je het ook niet. De DA zei dat het dan waarschijnlijk te klein was om te zien, maar een klein barstje kan vergroten uiteraard.
Op de foto na de operatie zie je een klein wit vlekje, niet echt een 'breuk'. Dat hadden ze niet opgemerkt.
Langs de ene kant denk ik: '***, wat als je dat wel had gezien!' Maar ik heb de foto gezien en het is echt een mini wit vlekje.

Ach, het is toch te laat. Zijn pootje is eraf, hij zal op 3 pootjes verder moeten.

Ik weet dat dit wel gaat (Mauro haar kat heeft ook maar 3 pootjes) en dat Sloeber - na een wenningsperiode - dit wel gewoon geraakt (hopen we uiteraard).
Maar andere vragen duiken dan weer op. Hoe gaan de andere katten reageren. Die waren nu al helemaal van slag en Snoes durft nu al niet meer op de slaapkamer komen (waar Sloeber zat). Ze heeft precies een schrik gekregen van die kamer.
En kan hij dan nog naar buiten? Pffff....

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#148 Geplaatst 12 augustus 2013 - 20:36

och dolfje, ik begrijp je heel goed hoor.

Maar het is nu zo, er kan niets meer aan veranderen.

Ik blijf het hier echt volgen, want ik ben benieuwd wat voor "kattekwaad" hij weldra zal uit halen. En dat zal waarschijnlijk rapper gebeuren dan je denkt !!! Vergeet niet, hij heeft nog 3 pootjes om mee te meppen hé  :-k  De rest is nog niet veilig !!!!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#149 Geplaatst 12 augustus 2013 - 20:46

Bekijk berichtJoske123, op 12 augustus 2013 - 20:36, zei:

och dolfje, ik begrijp je heel goed hoor.

Maar het is nu zo, er kan niets meer aan veranderen.

Ik blijf het hier echt volgen, want ik ben benieuwd wat voor "kattekwaad" hij weldra zal uit halen. En dat zal waarschijnlijk rapper gebeuren dan je denkt !!! Vergeet niet, hij heeft nog 3 pootjes om mee te meppen hé  :-k  De rest is nog niet veilig !!!!

:lachen: :lachen:

Ik post zeker nog foto's als hij thuis is en van de verdere ontwikkelingen. En nu hoop ik echt zo hard dat hij van zijn wonde gaat afblijven. Normaal blijven ze eraf , zei de DA.
Maar ja, wat is 'normaal' bij onze held he....

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 12 augustus 2013 - 20:47.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#150 Geplaatst 13 augustus 2013 - 07:35

Ik hoop ook dat hij er deze keer gaat afblijven. :pray: Het is toch wel een hele speciale Sloeberke. :heart: Veel beterschap. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk