Spring naar inhoud

- - - - -

Sloeber heeft zijn poot gebroken :(. # 213 Sloeber is erdoor!

gebroken poot amputatie

• Log in om te reageren
231 reacties op dit onderwerp
Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 03 augustus 2013 - 07:32

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 03 augustus 2013 - 06:56, zei:

Ja, bij deze DA zijn we dus met Sloeber nog nooit geweest (zijn net verhuisd). Schaamde me wel een beetje voor zijn gewicht en heb de DA ook uitgelegd dat we er echt wel iets aan proberen te doen.
In het verleden op dieetvoer gezet (maar hadden toen 5 katten en kwamen buiten). De rest viel af en hij presteerde het om 100 gram bij te komen. Hij zal waarschijnlijk ook buiten gegeten hebben. Kan niet anders.... (ja, het is een luie kat, maar dan nog).
Nu eet hij (alle poezen trouwens) via voedselverijking en zit de korrel ook in zo'n Slow Down kommetjes. Maar als hij nog maar hoort dat we ze aanvullen ofzo, stormt hij erop af (dan kan meneer we ineens snel zijn). Des te voller zo'n kommetje, des te gemakkelijker eten uiteraard.

Dus we hopen dat hij nu zo wat kwijtgeraakt....
Voor sommige katjes is het niet gemakkelijk om ze op dieet te zetten. :( Ik wil je niet ontmoedigen maar voor onze Wannes is het echt niet te doen. Hij staat al jaren op dieetvoer maar tot op heden zonder succes. :( Hij is super lief maar als hij niet genoeg eten krijgt is hij een ware tiran in huis. :( Veel slapeloze nachten en de andere katjes moeten het ook vergelden.
Ik geef hem altijd meer dan de aangegeven hoeveelheid. :onzeker:  Mijn DA is ook niet gelukkig als hij op jaarlijkse controle komt. Niemand van ons gezin wilt nog naar de DA gaan met hem omdat ze met de vinger gewezen worden. :neen:  Het bezoek van de Wannes moet ik zelf doen. Ik denk dat het bij dieren net zo is gelijk bij mensen die overgewicht hebben. Hij is in ieder geval een gelukkig kat. :d  Veel beterschap nog met het pootje van de arme Sloeber. :hug:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#17 Geplaatst 03 augustus 2013 - 07:59

Ocharme Sloeber ik kan me best inbeelden dat jullie je schuldig voelen, maar zoiets kan je niet voorkomen :(
Moet echt vreselijk zijn om te zien dat Sloeber pijn heeft.
Ik hoop dat de da iets kan geven tegen de pijn,
Duimpjes draaien hier voor Sloeber :duim:

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 03 augustus 2013 - 08:00

Bekijk berichtMauricke, op 03 augustus 2013 - 07:32, zei:

Voor sommige katjes is het niet gemakkelijk om ze op dieet te zetten. :( Ik wil je niet ontmoedigen maar voor onze Wannes is het echt niet te doen. Hij staat al jaren op dieetvoer maar tot op heden zonder succes. :( Hij is super lief maar als hij niet genoeg eten krijgt is hij een ware tiran in huis. :( Veel slapeloze nachten en de andere katjes moeten het ook vergelden.
Ik geef hem altijd meer dan de aangegeven hoeveelheid. :onzeker:  Mijn DA is ook niet gelukkig als hij op jaarlijkse controle komt. Niemand van ons gezin wilt nog naar de DA gaan met hem omdat ze met de vinger gewezen worden. :neen:  Het bezoek van de Wannes moet ik zelf doen. Ik denk dat het bij dieren net zo is gelijk bij mensen die overgewicht hebben. Hij is in ieder geval een gelukkig kat. :d  Veel beterschap nog met het pootje van de arme Sloeber. :hug:

De DA van gisteren wees er gelukkig niet op zo van 'Madame, je weet toch dat hij te dik is?' Manlief begon er zelf over toen ze hem aan het controleren was.
Sloeber is blijkbaar zoals jouw Wannes.... vanaf het moment dat de potjes te leeg zijn naar zijn zin (= slow down en des te leger des te meer werk voor hem), komt hij je halen. Reageer je niet, volgt hij je en miauwt hij voor je neus. Wij weten dan wel wat hij wil (maar hij kan ook nog gaan eten uit de Foodmaze, maar daar is hij te lui voor), maar geven niet toe.
Uiteindelijk begint hij andere katten echt lastig te vallen. Telkens weer hetzelfde senario.....

Sloeber wil uit zijn bench, hij miauwt :cry: . Tijger miauwt omdat hij niet op de slaapkamer mag. Deze nacht ben ik ook even beneden gaan liggen, zodat Tijger toch even bij mij kon slapen (doet hij normaal anders ook). Willen onze andere katten toch niet het gevoel geven dat ze buitengesloten worden nu.
Nog een uur...... Wachten kan toch lang duren!!!

#19 Geplaatst 03 augustus 2013 - 08:31

Arme arme Sloeber!
Hopelijk gaat het komende uurtje snel voorbij.

Moet heel erg geweest zijn voor je man om dat te zien gebeuren, en te horen!
Maar gelukkig waren jullie in de buurt en hebben je erger kunnen voorkomen.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 03 augustus 2013 - 09:26

We hebben hem net bij de DA afgezet. Deze middag terug ophalen. Ben benieuwd wat de foto's gaan zeggen...

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#21 Geplaatst 03 augustus 2013 - 09:41

Veel succes aan je lieve jongen!!!
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Debb
Debb
  • 239 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 03 augustus 2013 - 09:52

Ocharme, heel veel beterschap voor jullie schat en sterkte voor de baasjes, want zoiets hakt er serieus in. Krijg het beeld van ons Paloes die thuiskomt met een verbrijzelde poot ook niet uit mijn hoofd, precies een slechte film die zich steeds blijft afspelen :cry:

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 03 augustus 2013 - 10:03

Moet verschrikkelijk zijn dat gekrijs :(  Heel veel beterschap Sloebertje!
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 03 augustus 2013 - 10:05

Ik ben benieuwd voor deze middag. :onzeker: Ik duim voor Sloeberke. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 03 augustus 2013 - 10:15

Ocharm wat erg om mee te maken en dan misschien gebroken ook :( Kan niet zeggen duimen dat het niet zo ernstig is op de foto's want soms is het herstel sneller van een breuk zeggen ze ??? Toch hoop ik mee dat er geen complicaties gevonden worden en hij zonder operatie behandeld kan worden! Zal volgen hier

Heel veel sterkte en beterschap !!

sorry laatste keer

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 03 augustus 2013 - 10:31

Bekijk berichtNivo, op 03 augustus 2013 - 10:15, zei:

Ocharm wat erg om mee te maken en dan misschien gebroken ook :( Kan niet zeggen duimen dat het niet zo ernstig is op de foto's want soms is het herstel sneller van een breuk zeggen ze ??? Toch hoop ik mee dat er geen complicaties gevonden worden en hij zonder operatie behandeld kan worden! Zal volgen hier

Heel veel sterkte en beterschap !!

De poot werd dadelijk dik. Ze zei gisteren nog: 'Het is toch nog maar net gebeurd he? Want hij heeft al zo'n dikke zwelling?'. Ze zei ook dat hij wel gebroken was. We zullen zien wat de foto's zeggen.
Deze morgen zei ze weer: 'Ik hoop dat de zwelling tegen maandag wel beter is.' (Gisteren had ze gezegd dat de ortho liever niet opereerd als er nog een grote zwelling op zit, dat deze eerst veel minder moet zijn.)

Ik ben ook benieuwd, maar hoop vooral dat Sloeber niet te veel pijn heeft! Nog 2 uur te gaan.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#27 Geplaatst 03 augustus 2013 - 10:39

Ocharme, Sloeber, je man hoeft zich toch niet schuldig te voelen, ongelukken gebeuren nu éénmaal en gelukkig waren jullie erbij.
Ik heb het ook eens meegemaakt met één van mijn katjes, bleef gewoon achter de plank van de schutting hangen, gelukkig niet zo erg als Sloeber maar krijste het ook uit.
Heeft ook een paar dagen gemankt, flinke kneuzing, gelukkig waren we er bij, je mag niet dromen dat je katje daar vasthangt en niet meer weggeraakt.
Veel beterschap Sloeber !

Bewerkt door Mika, 03 augustus 2013 - 10:48.

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 03 augustus 2013 - 10:45

Bekijk berichtMika, op 03 augustus 2013 - 10:39, zei:

Ocharme, Sloeber, je man hoeft zich toch niet schuldig te voelen, ongelukken gebeuren nu éénmaal en gelukkig waren jullie erbij.
Ik heb het ook eens meegemaakt met één van mijn katjes, bleef gewoon achter de plank van de schutting hangen, gelukkig niet zo er als Sloeber maar krijste het ook uit.
Heeft ook een paar dagen gemankt, flinke kneuzing, gelukkig waren we er bij, je mag niet dromen dat je katje daar vasthangt en niet meer weggeraakt.
Veel beterschap Sloeber !

Zal dezelfde schutting zijn. Mja, ik zeg ook dat het dankzij hem is dat het maar 1 poot is, maar je denkt altijd: 'Was ik maar dichter bij hem geweest ofzo.'
Zijn voorpoot bleef dus ook in zo'n ding haken en is naar voor gevallen (dus poot in een hoek naar de verkeerde kant). Hij heeft zich volgens mijn man wel zelf terug herpakt en zich rechtgetrokken, maar dan schoot zijn achterpoot erachter. Manlief heeft hem toen geholpen, zoals eerder vermeld. Mag er niet aan denken dat hij dan weer zou gevallen zijn.....

Sloeber -zoals elke kat - laat nooit pijn zien, dus hij heeft echt afgezien. Ik hoop dat het met zijn achterpootje ook wat meevalt. Gisteren reageerde hij niet als je eraan kwam, maar je zag wel dat hij gekwets was (schaafwonde aan zijn tenen). Vandaag gingen ze dit ook beter bekijken als hij onder verdoving was.

Ik heb nog geen telefoon gehad, dus normaal loopt alles goed.

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 03 augustus 2013 - 11:05

Ocharme!
Heel veel beterschap gewenst aan Sloeber! :(

Kattenknuffels xx

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 03 augustus 2013 - 11:06

Heel veel beterschap voor Sloeber :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi: