Spring naar inhoud

- - - - -

Sloeber heeft zijn poot gebroken :(. # 213 Sloeber is erdoor!

gebroken poot amputatie

• Log in om te reageren
231 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#151 Geplaatst 13 augustus 2013 - 10:13

Oei wat erg ik dacht zo dat het goed ging komen, heel veel beterschap voor Sloeber en een virtuele knuffel voor jullie :hug:
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#152 Geplaatst 13 augustus 2013 - 11:09

:( heb hier al even niet meer gelezen :(

Zo erg wat hem overkomen is :( Ocharm Sloebertje!!
Ik zou ook echt troosteloos zijn en in shock om dit nieuws te moeten horen :( Zou dit niet willen accepteren en waarschijnlijk stad en land aflopen om een andere oplossing te vinden tot het doordringt dat er geen andere optie is........ Heel veel sterkte voor jullie dit is zo moeilijk om mee te moeten maken en voor Sloebertje :hug:

Zou dat ook moeilijk gevonden hebben hoor om ze zo lang in een bench te houden ;)
Denk gewoon dat het mogelijk verergert is kunnen worden door de operatie zelf (?) met schroefjes word het bot ook weer extra kwetsbaar, misschien door op de spalk te steunen terwijl de poot niet in zijn natuurlijke positie staat....(????)  

(Heb eens een dierenarts gehad die me afraadde om pijnstiller te geven zodat ze zich bewust bleef van haar kwetsuur en zo niks ging overbelasten, het zou rapper genezen vertelde hij :s Vond dat ook erg moeilijk maar kon me tegelijk inbeelden dat dit logisch was :( )

Voel je niet schuldig, jullie hebben juist alles gedaan voor Sloeber en nog steeds!!

:hug: :hug: :hug:

sorry laatste keer

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#153 Geplaatst 13 augustus 2013 - 13:02

Bekijk berichtNivo, op 13 augustus 2013 - 11:09, zei:

:( heb hier al even niet meer gelezen :(

Zo erg wat hem overkomen is :( Ocharm Sloebertje!!
Ik zou ook echt troosteloos zijn en in shock om dit nieuws te moeten horen :( Zou dit niet willen accepteren en waarschijnlijk stad en land aflopen om een andere oplossing te vinden tot het doordringt dat er geen andere optie is........ Heel veel sterkte voor jullie dit is zo moeilijk om mee te moeten maken en voor Sloebertje :hug:

Zou dat ook moeilijk gevonden hebben hoor om ze zo lang in een bench te houden ;)
Denk gewoon dat het mogelijk verergert is kunnen worden door de operatie zelf (?) met schroefjes word het bot ook weer extra kwetsbaar, misschien door op de spalk te steunen terwijl de poot niet in zijn natuurlijke positie staat....(????)  

(Heb eens een dierenarts gehad die me afraadde om pijnstiller te geven zodat ze zich bewust bleef van haar kwetsuur en zo niks ging overbelasten, het zou rapper genezen vertelde hij :s Vond dat ook erg moeilijk maar kon me tegelijk inbeelden dat dit logisch was :( )

Voel je niet schuldig, jullie hebben juist alles gedaan voor Sloeber en nog steeds!!

:hug: :hug: :hug:

Het feit is dat hij ergens nog een klein barstje had opgelopen dat verder gescheurd (en dus afgescheurd) is. Of dit nu bij ons of bij de DA is gebeurd, is het raden naar. Hoe dan ook zou het barstje bij een schokbeweging gebarsten zijn.
De DA heeft ons altijd (zowel voor als na) alles goed uitgelegd en alle mogelijkheden op tafel gelegd. Ook voor zijn amputatie heeft hij gemeld wat er eventueel nog gedaan zou kunnen worden, maar dit had geen slaagkans (langs buiten vastzetten). De operatie dat hem de meeste kansen gaven, is uitgevoerd en mislukt.
Er zijn geen schroefjes gebruikt doordat de breuk op een vervelende plaats was (langs de ene kant van de breuk te weinig plaats om vat te krijgen). Ze hadden een pin gestoken en daar een 'huppeldepup' rond gedaan (ben de naam kwijt).

Ach ja....

Het toch wel pijn hem zo te zien hoor. Maar hij huppelt - wel jankend omdat de deuren toe zijn - rond, springt al op zijn krabton, eten lukt ook goed (wanneer niet bij hem :louche: ), kakje en plasje is ook al gebeurd. Ook is hij ontzettend snel al! :o

Hier onze lieverd met 3 pootjes :( .

Bijgevoegde thumbnails

• DSC04080.JPG
  • DSC04081.JPG
  • DSC04082.JPG

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#154 Geplaatst 13 augustus 2013 - 13:07

En ja, we kregen goed bedoelde informatie over voeding (omdat Sloeber te dik is).
Zijn advies (waar ik me niet in kan vinden) :

- enkel malen per dag korrel aanbieden en 10 min. de tijd geven om het op te eten (voor alle katten dan dus)
- geen natte voeding meer, omdat in korrel alles al zit en enkel meer cal. geeft aan een kat

Hij eet nu zijn korrel al via voedselverrijking (slow down kommetjes, voedertoren, Kong en dat tunnelding van Cat-it). Natuurlijk tijdens zijn 'opsluiting' niet, omdat ik hem tijdens deze periode gewoon liefst zag eten.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#155 Geplaatst 13 augustus 2013 - 13:20

Heel veel beterschap aan sloeber!

Dat is toch erg bizar hoe advies rond voeding zo kan verschillen! Ik kreeg net de raad om meer natvoer te geven omdat hier meer vocht in zit en minder koolhydraten die net dik maken.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#156 Geplaatst 13 augustus 2013 - 13:27

Och ...
Het doet raar om te zien. Hij ziet er toch al heel goed uit en hij kan al springen op de kabton, chapeau !!! Dat hij het maar vlug gewoon wordt zo. Nu dat zal wel, hij zal er rapper aan wennen dan jullie denk ik.

Hem op dieet zetten zou ik nu toch ook niet over mijn hart kunnen krijgen. En natte voeding zorgt niet noodzakelijk voor dikke katten. Lientje en Jefke aten nooit  korrels, tot op een gegeven moment ze er toch de smaak van te pakken kregen, je ging ze eens moeten zien verdikken !!! Echt niet te doen. Dus volgens mij maken korrels katten dik !!!

Hou nog veel moed en hopelijk blijft hij van die wonde af ....

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#157 Geplaatst 13 augustus 2013 - 13:43

Oh, zo zielig, met zn 3 pootjes :8
Maar ik denk dat uiteindelijk wij als mensen het er moeilijker mee hebben dan sloeber zelf. Hij heeft terug bewegingsvrijheid, en zal het vlug wel gewoon zijn op 3 pootjes.

Cattery Kiyoshi
Cattery Kiyoshi
  • 212 berichten
  • 7 katten

#158 Geplaatst 13 augustus 2013 - 14:30

Arme Sloeber :( Veel beterschap voor hem :rub:

Een vriend van ons zijn kat heeft onlangs ook een pootje verloren en heeft daar bijna geen last van gehad. Ze gaat zelfs nog steeds op jacht en brengt regelmatig prooi mee :)

Geplaatste afbeelding
Siamees en Oosters Korthaar www.CatteryKiyoshi.be

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#159 Geplaatst 13 augustus 2013 - 14:53

Oesje Wendy, ik lees dit topic nu pas.

Ocharme :( Maar zoals Hilde zegt, wij mensen hebben het er moeilijker mee dan de poezels zelf :catnoknow:

Geef hem maar heeeeeeeeeeeel veel knuffeltjes :rub: :rub: :rub:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#160 Geplaatst 13 augustus 2013 - 17:03

Ocharme de lieve schat. :hug: Hopelijk geneest alles heel vlug en is hij alles rap vergeten. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#161 Geplaatst 13 augustus 2013 - 17:17

Zielig om zien, maar ik geloof ook dat wij personeel er meer last van hebben dan zijzelf hoor. Tof om te lezen dat het toch goed gaat met hem.
Eens alle haartjes zijn teruggegroeid zal het al een gans ander zicht zijn.

Veel sterkte!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#162 Geplaatst 13 augustus 2013 - 18:18

Dank je allemaal! Hij zal eraan moeten wennen. Eten doet hij nu plat op zijn buik (echt een zicht bij zo'n dikke kat :lachen: ). Hij was zich daarnet aan het wassen en schrok wel toen hij aan dat 'pootje' kwam. Van de pijn of dat het 'weg' is?
Maar hij is er in ieder geval door onder bed gekropen.

Ik hoop dat de haartjes er snel op staan :s .

En ja, daarstraks - dat breekt mijn hart natuurlijk - ... hij kon zo mooi liggen met zijn 2 voorste pootjes (onlangs trouwens nog een foto van gepost). En nu zie je hem toch eventjes onhandig zijn als hij wilt slapen. Doet toch pijn aan het hartje hoor.....

Bekijk berichtwea, op 13 augustus 2013 - 13:20, zei:

Heel veel beterschap aan sloeber!

Dat is toch erg bizar hoe advies rond voeding zo kan verschillen! Ik kreeg net de raad om meer natvoer te geven omdat hier meer vocht in zit en minder koolhydraten die net dik maken.

Mja, gek he... En ik blijf hem natte voeding geven. Hij drinkt weinig en dit geeft hem meer vocht.
Hij zei ook dat wanneer ik hem 'light' gaf dit geen effect heeft, als hij nog korrel kon eten wanneer hij wou. Light van uit de winkel en dierenwinkel was volgens hem 'zever' (hij heeft het wel anders verwoord).
Een goede ortho, maar zijn eetadvies ga ik toch niet volgen hoor....

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#163 Geplaatst 13 augustus 2013 - 18:26

hij zal nu wel sneller herstellen dan toen hij nog 8weken met dat spalkje volledige rust moest houden hé
de pijn is weg, en hij ook terug mobieler, en niet meer afgezonderd en opgesloten...

natuurlijk is alles nog vers, en pijnlijk, daarom ook dat een slaappositie zonder teveel pijn nog wat onzeker zoeken gaat zijn
maar je gaat zien, na een paar weken "genezingstijd" voor die wonde en het gewricht en hij doet alles zonder problemen

het is eerder wij die het zielig vinden, de katten zelf hebben er over t algemeen weinig problemen mee!

trouwens jij en je ventje hebben een :duim: hart voor jullie poezen!

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#164 Geplaatst 13 augustus 2013 - 21:20

:cry: Vind het zo erg dit allemaal te lezen, Dolfjeweerwolfje... :(

Kwam even kijken hoe het verder ging met Sloeber zijn pootje...maar dit had ik echt niet verwacht... :hug: :hug:

Heel veel herinneringen komen terug boven...zeker als ik de foto's zie van Sloeber... :cry:

De eerste dagen is dit heel pijnlijk...zeker om je lieverdje plots te zien met 3 pootjes...en een grote wonde... :cry: Maar ik kan je echt geruststellen...als Sloeber zal herstellen zoals Naomike, dan zal hij binnen enkele dagen echt terug de "oude Sloeber" zijn...ongelooflijk hoe poezekes zich aanpassen aan hun 3 pootjes... :love: En ook de haartjes groeien vrij snel terug ! Eens de haartjes terug zijn, valt het ook heel wat minder op :heart:

Ik had vorige week nog een berichtje gepost ivm Naomi omdat Jana ook vraagjes had...zal het proberen kopiëren en hier ook plaatsen...hopelijk kan het jou een beetje troosten en moed geven... :hug:

Dit is het berichtje dat ik in een ander topic had gepost :hug: :

Ik weet precies hoe dit voelt...en is echt heel pijnlijk in het begin...ik kon het ook echt niet geloven dat Naomike verder door het leven zou moeten gaan met 3 pootjes...maar echt waar, ongelooflijk hoe ze zich heeft aangepast... :trance:

Ik denk dat wij dit veel erger vinden dan de poezekes zelf... :heart:

Toen de DA Naomike is komen halen heb ik heel wat traantjes gelaten...en zeker ook als ze terug was...ze lag zo zielig onder haar stoel...met een pootje minder en een grote wonde... :cry: zal dit beeld nooit vergeten...

Maar na een paar uurtjes huppelde ze naar de zetel en sprong er ongelooflijk maar waar zomaar op zonder enig probleem...de dag erna was Naomike echt levendig en speels (en ik overbezorgd...). Enkele dagen later was ze gewoon terug als voorheen...nooit heeft ze er zelf een probleem van gemaakt !! En nu is ze echt veel vlugger dan Mauro...hoe ze van de trap spurt ??? Ongelooflijk...ze speelt, geniet, eet, drinkt, slaapt, wast zich, gaat netjes op de kattenbak...kortom alles...net als alle andere poezekes !! Het enige waaraan ik merk dat ze maar 3 pootjes heeft is dat ze niet gewoon loopt als een poezeke...maar eerder zoals een konijntje rondhuppelt... :oops:

Naomi heeft nooit in een bench gezeten en is heel vlot hersteld... :heart: Natuurlijk heb ik ze heel goed in de gaten gehouden...maar was blijkbaar niet nodig... :love3:

Volgens mij is Naomi even gelukkig als Mauro :love:

Zal nog een aantal foto's meesturen...kan je je een beetje een beeld vormen van hoe alles verloopt... :heart: :hug:
Bijgevoegde thumbnails
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#165 Geplaatst 13 augustus 2013 - 21:38

Vind het 'raar' om te zien met 3 pootjes. Kan geloven dat op zo'n moment je hart breekt... Gelukkig dat poezels zich zo snel kunnen aanpassen aan hun leven met 3 pootjes. Toch nog even een vraagje hierover: hebben ze in het begin geen last van evenwichtsstoornissen? Lijkt me toch erg moeilijk om ineens maar 1 pootje meer te hebben vanvoor...

Ik wens Sloeber alvast een heel spoedig herstel.