Spring naar inhoud

- - - - -

Sloeber heeft zijn poot gebroken :(. # 213 Sloeber is erdoor!

gebroken poot amputatie

• Log in om te reageren
231 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#166 Geplaatst 13 augustus 2013 - 21:43

Bekijk berichtKaprice, op 13 augustus 2013 - 18:26, zei:

hij zal nu wel sneller herstellen dan toen hij nog 8weken met dat spalkje volledige rust moest houden hé
de pijn is weg, en hij ook terug mobieler, en niet meer afgezonderd en opgesloten...

natuurlijk is alles nog vers, en pijnlijk, daarom ook dat een slaappositie zonder teveel pijn nog wat onzeker zoeken gaat zijn
maar je gaat zien, na een paar weken "genezingstijd" voor die wonde en het gewricht en hij doet alles zonder problemen

het is eerder wij die het zielig vinden, de katten zelf hebben er over t algemeen weinig problemen mee!

trouwens jij en je ventje hebben een :duim: hart voor jullie poezen!

Dank je, doet deugd. Dank je trouwens iedereen.... Je doet zoveel mogelijk, wat in je mars zit. Maar als er zoiets gebeurd, heb je toch nog het gevoel dat je tekort geschoten bent.

Bekijk berichtMauro, op 13 augustus 2013 - 21:20, zei:

:cry: Vind het zo erg dit allemaal te lezen, Dolfjeweerwolfje... :(

Kwam even kijken hoe het verder ging met Sloeber zijn pootje...maar dit had ik echt niet verwacht... :hug: :hug:

Heel veel herinneringen komen terug boven...zeker als ik de foto's zie van Sloeber... :cry:

De eerste dagen is dit heel pijnlijk...zeker om je lieverdje plots te zien met 3 pootjes...en een grote wonde... :cry: Maar ik kan je echt geruststellen...als Sloeber zal herstellen zoals Naomike, dan zal hij binnen enkele dagen echt terug de "oude Sloeber" zijn...ongelooflijk hoe poezekes zich aanpassen aan hun 3 pootjes... :love: En ook de haartjes groeien vrij snel terug ! Eens de haartjes terug zijn, valt het ook heel wat minder op :heart:

Ik had vorige week nog een berichtje gepost ivm Naomi omdat Jana ook vraagjes had...zal het proberen kopiëren en hier ook plaatsen...hopelijk kan het jou een beetje troosten en moed geven... :hug:

Dit is het berichtje dat ik in een ander topic had gepost :hug: :

Ik weet precies hoe dit voelt...en is echt heel pijnlijk in het begin...ik kon het ook echt niet geloven dat Naomike verder door het leven zou moeten gaan met 3 pootjes...maar echt waar, ongelooflijk hoe ze zich heeft aangepast... :trance:

Ik denk dat wij dit veel erger vinden dan de poezekes zelf... :heart:

Toen de DA Naomike is komen halen heb ik heel wat traantjes gelaten...en zeker ook als ze terug was...ze lag zo zielig onder haar stoel...met een pootje minder en een grote wonde... :cry: zal dit beeld nooit vergeten...

Maar na een paar uurtjes huppelde ze naar de zetel en sprong er ongelooflijk maar waar zomaar op zonder enig probleem...de dag erna was Naomike echt levendig en speels (en ik overbezorgd...). Enkele dagen later was ze gewoon terug als voorheen...nooit heeft ze er zelf een probleem van gemaakt !! En nu is ze echt veel vlugger dan Mauro...hoe ze van de trap spurt ??? Ongelooflijk...ze speelt, geniet, eet, drinkt, slaapt, wast zich, gaat netjes op de kattenbak...kortom alles...net als alle andere poezekes !! Het enige waaraan ik merk dat ze maar 3 pootjes heeft is dat ze niet gewoon loopt als een poezeke...maar eerder zoals een konijntje rondhuppelt... :oops:

Naomi heeft nooit in een bench gezeten en is heel vlot hersteld... :heart: Natuurlijk heb ik ze heel goed in de gaten gehouden...maar was blijkbaar niet nodig... :love3:

Volgens mij is Naomi even gelukkig als Mauro :love:

Zal nog een aantal foto's meesturen...kan je je een beetje een beeld vormen van hoe alles verloopt... :heart: :hug:
Bijgevoegde thumbnails

• Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding
  • Geplaatste afbeelding

Lief van je Mauro :hug: . Het is eigenlijk ook door jou (en Naomi uiteraard) dat ik weet dat het wel goed komt en dat geeft me ook een zekere troost. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik de wonde bij Naomi veel mooier vind, dan het heuvellandschap bij Sloeber hoor!!
Dat ziet er zo gek uit die wonde. Vol bobbels!!

Bekijk berichtKegi, op 13 augustus 2013 - 21:38, zei:

Vind het 'raar' om te zien met 3 pootjes. Kan geloven dat op zo'n moment je hart breekt... Gelukkig dat poezels zich zo snel kunnen aanpassen aan hun leven met 3 pootjes. Toch nog even een vraagje hierover: hebben ze in het begin geen last van evenwichtsstoornissen? Lijkt me toch erg moeilijk om ineens maar 1 pootje meer te hebben vanvoor...

Ik wens Sloeber alvast een heel spoedig herstel.

Sloeber lijkt er alvast geen problemen mee te hebben. Misschien als hij echt gaat springen?? Geen idee. Wel eet hij nu anders. Hij steunde eerst op zijn 2 pootjes vooraan en nu gaat hij op zijn buik liggen. Past perfect bij zijn gestalte :louche: :louche: .

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#167 Geplaatst 13 augustus 2013 - 21:45

Haha, zie hem al helemaal liggen voor zijn eetbak. Zo zie je toch maar dat hij precies al goed zijn plan kan trekken. Hij zal er waarschijnlijk minder last van hebben dan jijzelf. Moet je de wonde nog verzorgen? Of gewoon afblijven? (en hopen dat hij dat ook doet)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#168 Geplaatst 13 augustus 2013 - 21:48

Hier een fotootje van Sloeber en Tijger. Tijger is nu veel liever voor Sloeber. Toen hij voor het eerst thuiskwam met zijn spalk, viel hij Sloeber aan.
Nu gaat hij er lekker bij liggen.

Ze eten hier via voedselverrijking en enkel nu - tot Sloeber beter is - staat er op onze slaapkamer een 'gewoon' potje korrel. We doen de deur wel eens toe als we merken dat hij rust nodig heeft of de deur beneden voor iets open moet blijven of ....
Misschien associeert hij Sloeber nu met 'makkelijker eten hebben'. En hij weet dat we hem wegsturen als hij Sloeber iets doet.
Dus is dat potje korrel misschien nog niet zo slecht :) .

Bekijk berichtKegi, op 13 augustus 2013 - 21:45, zei:

Haha, zie hem al helemaal liggen voor zijn eetbak. Zo zie je toch maar dat hij precies al goed zijn plan kan trekken. Hij zal er waarschijnlijk minder last van hebben dan jijzelf. Moet je de wonde nog verzorgen? Of gewoon afblijven? (en hopen dat hij dat ook doet)

Volgens de DA gewoon afblijven. Dat geneest vanzelf. Wel Viyo recuperation geven (wat hij al niet meer wil) omdat dit helpt een mooie wonde te krijgen. Ik heb wel de nijging om het te ontsmetten, maar met wat he??
Als ik Iso Betadine ga gebruiken, hangt alles vol plekken die er niet uit gaan! Zou gewoon een spray ook goed zijn?

Voorlopig blijft hij eraf. Hopen dat het zo blijft!

Bijgevoegde thumbnails

• DSC04089.JPG

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#169 Geplaatst 13 augustus 2013 - 21:52

Mijn kat heeft enkele weken geleden haar staart voor de helft 'verloren'. De DA heeft er toen wit poeder opgedaan en voor de rest zijn wij er ook gewoon moeten vanaf blijven. Ze heeft toen wel 6 dagen pilletjes moeten nemen. Het is echt een hele 'mooie' wonde geworden. Daarmee dat ik mij afvroeg of je aan zo'n grote wonde ook niet mag komen. Ik denk dat je er het beste dan gewoon vanaf blijft. Misschien gaat hij er wel aan beginnen bijten als je er iets op gaat spuiten.

Wat goed dat Tijger veel liever is voor Sloeber. Hij zal het misschien aanvoelen. Sloeber ligt er wel heel relax bij.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#170 Geplaatst 13 augustus 2013 - 22:02

Lief van je Mauro :hug: . Het is eigenlijk ook door jou (en Naomi uiteraard) dat ik weet dat het wel goed komt en dat geeft me ook een zekere troost. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik de wonde bij Naomi veel mooier vind, dan het heuvellandschap bij Sloeber hoor!!

Ja...was me ook een beetje opgevallen... :(  Misschien omdat Naomike toen echt nog heel jong en magertjes was... :catnoknow Ik denk dat Sloeberke misschien ietske meer vetjes heeft ? En daardoor misschien de wonde er iets anders uitziet ? :catscratchhead

Maar normaal gezien moet je echt niets doen aan de wonde...gewoon rustig laten genezen...tenzij het zou beginnen ontsteken ofzo...onze DA had ons aangeraden om zeker terug te gaan als er een ontsteking zou zijn...gelukkig is alles heel vlot genezen :)

Ik duim heel hard mee dat het voor Sloebertje ook allemaal heel vlot mag genezen... :pray: :pray:

Bewerkt door Mauro, 13 augustus 2013 - 22:03.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#171 Geplaatst 13 augustus 2013 - 22:05

Bekijk berichtMauro, op 13 augustus 2013 - 22:02, zei:

Ja...was me ook een beetje opgevallen... :(  Misschien omdat Naomike toen echt nog heel jong en magertjes was... :catnoknow Ik denk dat Sloeberke misschien ietske meer vetjes heeft ? En daardoor misschien de wonde er iets anders uitziet ? :catscratchhead

Maar normaal gezien moet je echt niets doen aan de wonde...gewoon rustig laten genezen...tenzij het zou beginnen ontsteken ofzo...onze DA had ons aangeraden om zeker terug te gaan als er een ontsteking zou zijn...gelukkig is alles heel vlot genezen :)

Ik duim heel hard mee dat het voor Sloebertje ook allemaal heel vlot mag genezen... :pray: :pray:

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:  Zeg maar gerust veel veeeeeeeeeeel meer. Sloeber wordt trouwens de 8ste september 5 jaar.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#172 Geplaatst 13 augustus 2013 - 23:26

Wat een pechjaar heb jij Dolfje...het zit echt niet mee he! Ik snap dat je je schuldig voelt, zou ik ook hebben...maar dit had je niet kunnen voorkomen....en over het opsluiten in een bench ik denk dat ik dat ook niet zou kunnen...Balou zou gek worden en zichzelf nog meer verwonden denk ik.

Ik vind het er wel heel gek uitzien sloeber met 3 pootjes...maar dat komt denk ik ook doordat je de wond nog ziet en het haarloos is daar. Ben blij om te horen dat Sloeber het in iedergeval goedmaakt, en er weinig last van weet te ondervinden. Moet een komisch gezicht zijn Sloeber plat op zijn buik aan het eten....doet me denken aan Taco, die at ook wel eens liggen..zag er echt niet uit, maar super grappig vond ik dat!!

Heel veel sterkte voor jullie en Sloeber!!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#173 Geplaatst 14 augustus 2013 - 13:18

Je kan ontsmetten met HAC dat is geur en kleur loos en pikt niet koop je bij de apotheker.
Ik zou er ook niet teveel aan prullen of zitten te ontsmetten

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#174 Geplaatst 14 augustus 2013 - 13:51

Lientje heeft sinds maandag een andere spalk en ze heeft er wel problemen mee. Ze begint er nu ook al aan te bijten en is veel "kitteloriger" dan anders. Ze gromt en miauwt en laat haar nagels zien, wat ze tot nu toe niet heeft gedaan. Ik heb haar nu een kalmeringstabletje gegeven en terug opgesloten in m'n kamer. Als ze deze avond nog zo is dan ga ik terug naar de da.

Door Sloeberke te zien begin ik ook angst te krijgen dat er iets ernstiger is .... Maar dat zal wss wel zijn omdat ik dat verhaal van hem zo volg...  Ik zal wel te vlug panikeren ...
Maar beter te vroeg dan te laat !!!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#175 Geplaatst 14 augustus 2013 - 18:54

Bekijk berichtJoske123, op 14 augustus 2013 - 13:51, zei:

Lientje heeft sinds maandag een andere spalk en ze heeft er wel problemen mee. Ze begint er nu ook al aan te bijten en is veel "kitteloriger" dan anders. Ze gromt en miauwt en laat haar nagels zien, wat ze tot nu toe niet heeft gedaan. Ik heb haar nu een kalmeringstabletje gegeven en terug opgesloten in m'n kamer. Als ze deze avond nog zo is dan ga ik terug naar de da.

Door Sloeberke te zien begin ik ook angst te krijgen dat er iets ernstiger is .... Maar dat zal wss wel zijn omdat ik dat verhaal van hem zo volg...  Ik zal wel te vlug panikeren ...
Maar beter te vroeg dan te laat !!!

Sloeber heeft gewoon heel veel pech gehad. Dat klein breukje is nog een keer van zijn bot 'gebroken', dus eigenlijk was het niet meer te redden. Ik denk ook wel eens: Wat als we dat van klein barstje geweten hadden?
Maar ik dan de DA niets verwijten, want op de eerste foto's na het ongeval is het gewoon niet te zien! Geen vlekje of niets. Het eerste vlekje is er pas na een weekendje spalk + maandag operatie gekomen. Waar hij dit dan opgelopen heeft (of een niet zichtbaar breukje dat groter geworden is), daar hebben we het raden naar.... Op de foto na de operatie is er een klein (echt mini) wit vlekje te zien op die plaats.

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#176 Geplaatst 14 augustus 2013 - 19:04

dan nog he dolfjeweerwolfje...

katten botjes zijn zo dun, je hebt nooit garantie dat alles terug in orde komt en vastgroeit en geneest

in elk geval is het voor Sloeber nu t minst pijnlijke, en mijn idee zal hij ook heel snel terug de oude zijn

want hem 8 weken te moeten opsluiten in een bench zodat hij er niet zou op steunen was zo goed als onmogelijk geweest, je had hem bijna de ganse tijd onder kalmeer medicatie moeten houden, en dat is tenslotte ook niet echt gezond voor het manneke

binnen een paar weken merk je niks meer aan hem

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#177 Geplaatst 14 augustus 2013 - 19:23

Bekijk berichtKaprice, op 14 augustus 2013 - 19:04, zei:

dan nog he dolfjeweerwolfje...

katten botjes zijn zo dun, je hebt nooit garantie dat alles terug in orde komt en vastgroeit en geneest

in elk geval is het voor Sloeber nu t minst pijnlijke, en mijn idee zal hij ook heel snel terug de oude zijn

want hem 8 weken te moeten opsluiten in een bench zodat hij er niet zou op steunen was zo goed als onmogelijk geweest, je had hem bijna de ganse tijd onder kalmeer medicatie moeten houden, en dat is tenslotte ook niet echt gezond voor het manneke

binnen een paar weken merk je niks meer aan hem

Ja, dat zei de DA ook. Hij heeft echt veel uitleg gegeven. Een dunnere pin zou te weinig effect geven, een dikkere zou beter zijn, maar de holte in het bot laat dit niet toe.
Voor Sloeber is het - op dit moment - inderdaad de beste oplossing. Uiteraard was het fijner geweest dat hij zijn pootje kon houden voor hemzelf, maar ja.
En zoals jij ook zegt... laat een kat (en zeker mijn karakterkat Sloeber zoals de DA hem noemt) maar eens 8 weken in een bench (geen enkele keer eruit!). En als dat al zou lukken, moet je er ook nog voor zorgen dat hij in die 8 weken niet op zijn poot steunt???

Sloeber gaat nu vaak op de slaapkamer liggen. De deur is wel open, dus hij kan gaan en staan waar hij wil. Maar daar is het lekker rustig en kan hij lekker languit op het bed liggen. Hij lag daarstraks terug in 'Sloeberpositie', dus dat deed wel deugd. Enkel zijn pootje voor zijn ogen ontbreekt uiteraard :cry: . Hij laat zijn dik buikje weer lekker zien (slaapt graag op zijn rug). Dus een teken dat hij zich veilig voelt en dat betekent voor mij ook al veel.

Ik blijf voorlopig van de wonde af. Mocht ik zien dat er iets aan is, ga ik gewoon dadelijk naar de DA. Zou wel graag willen dat het mooi geneest, ookal komen er haren op. Vind het echt een vieze bobbelige wonde!
Maar zijn spieren en pezen zijn daar terug aan elkaar genaaid (of zoiets). Dus de DA zei wel dat je daar nog 'beweging' kon zien en heb dit gisteren ook gezien! Was echt vies!!!

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#178 Geplaatst 14 augustus 2013 - 19:31

inderdaad die wonde gewoon laten genezen en opdrogen aan de lucht
wel in de gaten houden moest die ontsteken of etteren ofzo

maar ontsmetten op een droge wonde zou ik niet doen, zo hou je die vochtig en vertraag je toch een beetje de genezing
en geef je sloeber ook terug stress en pijn
en die wonde moet ook nog ontzwellen en genezen he, dus tijd brengt raad
en ne keer er haar over groeit ga je er nog minder van zien en merk je nog amper iets van die bobbelkes en hobbelkes

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#179 Geplaatst 14 augustus 2013 - 21:01

Ik ben blij dat hij weer in z'n "oude" positie ligt, met buikje naar boven, dat zal idd wel een teken zijn dat hij echt op z'n gemak is. Binnenkort heeft hij terug haar op zijn litteken en dan zal dat er wss allemaal minder erg uitzien. Nu ja, voor Sloeberke blijft het zowiezo niet plezant zou je denken...

Ja, Lientje heeft nu al veel geslapen, maar als ze stapt heeft ze meer last van haar spalk. Maar wss is die spalk ietsje anders dan de vorige, en madam neemt soms nogal risico's, dus ja

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#180 Geplaatst 16 augustus 2013 - 21:56

Hoe gaat het nu met Sloeber.  Kan hij het een beetje gewoon worden op 3 pootjes?
Geplaatste afbeelding