Spring naar inhoud

- - - - -

Sloeber heeft zijn poot gebroken :(. # 213 Sloeber is erdoor!

gebroken poot amputatie

• Log in om te reageren
231 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#196 Geplaatst 19 augustus 2013 - 21:04

oei, oei,

dat hij het allemaal gewoon moet worden, lijkt me maar meer dan logisch.
Hoe zouden wij reageren moesten we één of ander ledemaat plots moeten missen ???

Maar 't is inderdaad verstandig om het in de gaten te houden.
Wat zegt je DA?

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#197 Geplaatst 19 augustus 2013 - 22:37

Oei, dit is niet zo leuk om te lezen dat Sloeber zich afzondert. Ik hoop dat het enkel te maken heeft met het aanpassen aan 3 pootjes. Zal voor hem ook een hele aanpassing zijn.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#198 Geplaatst 19 augustus 2013 - 22:55

:(Vind het zo erg te lezen dat het niet zo goed gaat met lieve Sloeber... :cry:

Maar zeker niet panikeren...ik ben altijd zo positief over de manier waarop Naomi verder leeft op haar 3 pootjes...maar dit is intussen bijna 3 jaar geleden :)

Dus nu kan ik echt wel positief zijn...maar de eerste weken en maanden was het eigenlijk ook echt wel niet evident...ik herinner me ook wel dat ze zich steeds boven op het bedje ging leggen van Arno (een kamer waar ze ervoor nooit kwam :catscratchhead). Naomi heeft zich de eerste weken ook enorm afgezonderd...maar ik was gewoon al blij dat ze goed at en dronk en af en toe eens kon spinnen bij het streel-momentje... :love:

Maar Naomi was voor haar amputatie een echt wild buitenkatje, dat zelden naar binnen kwam...dus zo goed heb ik ze niet gekend voor haar amputatie...ik zag ze heel veel in de tuin met Mauro en af en toe kwam ze binnen om te eten en te slapen in de zetel... :heart:  Maar ik kan het niet vergelijken met de band die ik intussen heb met haar...nu zijn we constant samen én is het echt "grote liefde".... :love:

Ik wil alleen maar zeggen dat Naomi zich de eerste weken ook enorm heeft afgezonderd en echt alleen wou zijn...dus poezekes moeten dit ook wel echt aanvoelen...dus gewoon even tijd geven en Sloeber laten wennen aan zijn leventje op 3 pootjes...is volgens mij gewoon een proces waar ze door moeten...maar het komt echt wel goed hoor !!! Ben ik zeker van :hug: :hug:

Zolang hij goed eet, drinkt en er geen ontsteking is, is er volgens mij ook echt geen enkel probleem...laat hem eventjes bekomen en op zijn gemak laten wennen aan zijn "nieuwe leventje"... :hug: :hug:

Wens jullie en Sloeber het allerbeste !! :heart:

Bewerkt door Mauro, 19 augustus 2013 - 22:57.

Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#199 Geplaatst 19 augustus 2013 - 23:03

Wel geweldig dat je op dit forum zoveel ervaring kan delen, denk dat het Dolfje goed zal doen te horen dat het bij jullie ook zo verliep en het uiteindelijk ook wel goed zal komen, duimpjes hier !

Veel sterkte en snel beterschap voor SLoebertje!!!!!!!!!!
:hug:

sorry laatste keer

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#200 Geplaatst 20 augustus 2013 - 00:25

Hij zit in een aanvaardings proces, zou niet te rap beginnen met zylkene en toestanden, bach bloesems kan je altijd geven kan je geen kwaad mee doen.
Maar hij moet aanvaarden dat hij een pootje mist en dat zijn leven beetje anders gaat zijn.
Zou niks forceren laat hem maar doen, verwen met extra eten, snoepjes, het is niet dat hij obese is dus zijn zelfvertrouwen opkrikken is het eerste dat vermageren komt achteraf wel.
Dat komt wel goed maar je zal geduld moeten hebben forceren met pillen ga je vroeg of laat mss tegenkant van zien, een aanvaardingsproces duurd voor de ene langer dan voor de andere. Stel dat je arm of been is geamputeerd moet je dat ook aanvaarden, ga je ook mss in je bed wegsteken, en kwaad zijn.. geef het tijd komt wel goed jullie zijn daar heel goed bezig. :hug:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#201 Geplaatst 20 augustus 2013 - 15:13

Het gaat ietsiepietsie beter met Sloeber. Hij slaapt al eens in zijn mandje en ligt nu op de gang.

Oh jee... te vroeg gejuicht. Hij zit terug op de kamer, maar wel niet onder bed :dancer: .

Daarnet nog lekker geknuffeld met hem. De wonde ziet er raar uit, maar niet ontstoken ofzo. Gewoon raar.
Hij lijkt alsof er een rits ingezet is en zijn poot - opgevouwen - er nog in zit. Zo voelt het precies ook.
Precies alsof dat wanneer ik zijn rits open doet er zijn pootje terug uitfloept!
Echt gek :s .

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#202 Geplaatst 20 augustus 2013 - 15:24

Geef het tijd, het zal denk ik wel goedkomen met sloeberke. Hij krijgt meer dan genoeg "TLC" (ge weet wel, tender lovin' care) :hart: :love: :hart:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#203 Geplaatst 20 augustus 2013 - 15:40

Hij is ook al 2 treden naar beneden gegaan en heeft daar geknuffeld met mijn man :loveshower: :loveshower: :loveshower: .
....

En... nu was ik hem even kwijt :censored: :censored: :censored: .

Hij zat ineens in de garage onder de auto :trance: :trance: . Van altijd op de kamer naar even op de gang, terug onder bed, terug even op de gang, 2 treden van de trap, terug onder bed en dan kwam ik even typen.
Ging zien en hij was weg! Manlief zit een verdieping lager en hij had hem ook niet gezien of gehoord. Wij gezocht en tada... meneer zat onder de auto in de garage (deur staat nu open voor andere katten). :o :o
Van een opflakkering gesproken! :louche: :louche:

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#204 Geplaatst 20 augustus 2013 - 15:54

Het gaat de goede richting uit! :jump:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#205 Geplaatst 20 augustus 2013 - 16:14

Bekijk berichtjuleken, op 20 augustus 2013 - 15:54, zei:

Het gaat de goede richting uit! :jump:

Even later zat hij onder het droogrek :catscratchhead .
Zou het 'schuilen onder bed' voorbij zijn? :)

Viyo wil hij eigenlijk niet meer drinken. Hij krijgt sinds gisteren ook geen Metacam meer. Misschien dat dit ook helpt.
Eigenlijk wel spijtig van die Viyo. Zo kreeg ik tenminste zijn spul voor zijn vacht binnen bij hem. Voorheen weigerde hij nog maar iets op te eten/te drinken waar er een druppeltje van dat in zat.

Misschien drinkt hij het strakjes wel.

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 20 augustus 2013 - 16:16.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#206 Geplaatst 20 augustus 2013 - 22:07

Oef het gaat de goeie kant op, hup hup Sloeber
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#207 Geplaatst 20 augustus 2013 - 22:09

ik ben blij dat Sloeberke terug zichzelf begint te vinden...

Maandag mag de spalk van Lientje er af, dan wss nog wat stil in een kamer zitten :(     En dan hopelijk terug de wijde wereld in.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#208 Geplaatst 22 augustus 2013 - 12:13

Bekijk berichtJoske123, op 20 augustus 2013 - 22:09, zei:

ik ben blij dat Sloeberke terug zichzelf begint te vinden...

Maandag mag de spalk van Lientje er af, dan wss nog wat stil in een kamer zitten :( En dan hopelijk terug de wijde wereld in.

Sloeber was met zijn spalk tè actief! Zal wel loslopen....
Hier in ieder geval wel!! Sloeber gaat nog geregeld op de slaapkamer liggen, maar is deze voormiddag beneden geweest :dancer: :dancer: :dancer: .

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#209 Geplaatst 22 augustus 2013 - 12:28

Bekijk berichtMauro, op 19 augustus 2013 - 22:55, zei:

:(Vind het zo erg te lezen dat het niet zo goed gaat met lieve Sloeber... :cry:

Maar zeker niet panikeren...ik ben altijd zo positief over de manier waarop Naomi verder leeft op haar 3 pootjes...maar dit is intussen bijna 3 jaar geleden :)

Dus nu kan ik echt wel positief zijn...maar de eerste weken en maanden was het eigenlijk ook echt wel niet evident...ik herinner me ook wel dat ze zich steeds boven op het bedje ging leggen van Arno (een kamer waar ze ervoor nooit kwam :catscratchhead). Naomi heeft zich de eerste weken ook enorm afgezonderd...maar ik was gewoon al blij dat ze goed at en dronk en af en toe eens kon spinnen bij het streel-momentje... :love:

Maar Naomi was voor haar amputatie een echt wild buitenkatje, dat zelden naar binnen kwam...dus zo goed heb ik ze niet gekend voor haar amputatie...ik zag ze heel veel in de tuin met Mauro en af en toe kwam ze binnen om te eten en te slapen in de zetel... :heart:  Maar ik kan het niet vergelijken met de band die ik intussen heb met haar...nu zijn we constant samen én is het echt "grote liefde".... :love:

Ik wil alleen maar zeggen dat Naomi zich de eerste weken ook enorm heeft afgezonderd en echt alleen wou zijn...dus poezekes moeten dit ook wel echt aanvoelen...dus gewoon even tijd geven en Sloeber laten wennen aan zijn leventje op 3 pootjes...is volgens mij gewoon een proces waar ze door moeten...maar het komt echt wel goed hoor !!! Ben ik zeker van :hug: :hug:

Zolang hij goed eet, drinkt en er geen ontsteking is, is er volgens mij ook echt geen enkel probleem...laat hem eventjes bekomen en op zijn gemak laten wennen aan zijn "nieuwe leventje"... :hug: :hug:

Wens jullie en Sloeber het allerbeste !! :heart:

Nog een keertje bedankt he...; Ik heb me erg opgetrokken aan jouw situatie :flower:

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#210 Geplaatst 22 augustus 2013 - 14:51

Tof om te lezen! Hiep hoera voor Sloeberke! :cheer: :cheer: