Spring naar inhoud

- - - - -

Sloeber heeft zijn poot gebroken :(. # 213 Sloeber is erdoor!

gebroken poot amputatie

• Log in om te reageren
231 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#226 Geplaatst 02 september 2013 - 19:49

Bekijk berichtJoske123, op 02 september 2013 - 16:53, zei:

Hoe gaat het nu nog met Sloeberke? Houdt hij het nog een beetje uit dat hij niet buiten mag?

Maar het zijn toch gastjes hé die katjes. Hier was Lientje ontsnapt aan haar tuigje en ze klom al direct over de omheining. Haar spalkje was pas een dagje of zo af. Het spook !!!

Ja hoor, hij doet het flink. Goh, hij trippelt al wel eens naar de garage (weg naar buiten). Eén keer is hij zonder ons in de tuin geweest (was niet echt de bedoeling). Voorlopig komen de katten enkel buiten als wij weg zijn. We hebben dit weekend een chipluik geïnstalleerd, maar moet nog 'afgewerkt' worden (is op een hoogte geïnstalleerd omdat het niet anders ging).
Ik wil hem nooit buiten laten, manlief vindt dat weer erg en denkt dat hij zijn mannetje wel zal staan.

Zijn wond is trouwens mooi aan het genezen en is volledig dicht :dancer: . Nu enkel nog haartjes erover :s .
Hier thuis staat hij zijn mannetje in ieder geval al terug heel goed :louche: . Hij is terug de 'bullebak' van voorheen :lachen: . Hoe hij het presteert, weet ik niet, maar hij zorgt ervoor dat de anderen van hem gaan lopen als hij dat wil.

Wat ik wel raar vind.... het krabben aan een krabpaal (...). Met maar 1 poot is dat moeilijk he. Hij trekt zijn plan wel (gebruikt nu zijn hoofd voor extra steun), maar is heel gek.

En ja, hij wordt extra verwend door manlief. Hij krabte (eigenlijk meer uitrekken met zijn nagels dus) aan de zetel en ik gaf hem naar zijn voeten. Manlief zei dat het al erg genoeg was dat hij 1 poot minder heeft. Dus dat ik hem nhet nog niet moelijker moet maken :louche: :louche: :louche: . Sloeber bespeelt mijn man :s .

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#227 Geplaatst 02 september 2013 - 21:07

Ik ben blij dat het goed blijft gaan met Sloebertje.
Hier gaat het met Lientje juist minder goed.
Vandaag al enkele keren over gegeven en de hele tijd kokhalzen.
We zijn zojuist naar de da geweest en volgens haar kan dat allemaal met elkaar te maken hebben.
De stress van niet naar buiten te kunnen, al die kleine katjes die hier zitten te miauwen en te doen, de pubertjes die met haar willen spelen .....
Ze voelt zich een beetje depri, en ze komt niet meer bij mij liggen in bed, en dat is toch wel een teken aan de wand.

Ze heeft één of ander spuitje gehad en als het binnen 3 dagen niet over is, dan moeten we nog eens terug.

Buiten laten, ik zou het eigenlijk ook niet weten met Sloeberke, ik durf nu Lientje nog niet buiten laten, ma ja, ze loopt voorlopig meestal op haar 3 pootjes ;)

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#228 Geplaatst 02 september 2013 - 23:34

Haha, ze kunnen hun personeel zo goed manipuleren he :goofy:
Is wel van een andere orde maar doet me denken aan jaren geleden, Yvonne was 2 dagen niet thuisgekomen, grote paniek.
Plots zien we hem door de tuin komen afgestapt, hevig mankend. Wij ongerust natuurlijk maar superblij dat we hem zagen, onmiddellijk lief en enthousiast tegen hem gebabbeld, geknuffeld en eten gegeven, en van de ene moment op de andere mankte hij NIKS meer. Mijn man gelooft tot op de dag van vandaag nog altijd dat hij dit expres deed, tot hij zag dat we niet boos waren en de komedie van de manke poot dan maar liet vallen

Blij te horen dat Sloeber het goed stelt en goed zijn plan trekt hoor!

En Joske, hier ook nog eens: spoedig herstel voor arme Lientje!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#229 Geplaatst 03 september 2013 - 07:12

Bekijk berichtJoske123, op 02 september 2013 - 21:07, zei:

Ik ben blij dat het goed blijft gaan met Sloebertje.
Hier gaat het met Lientje juist minder goed.
Vandaag al enkele keren over gegeven en de hele tijd kokhalzen.
We zijn zojuist naar de da geweest en volgens haar kan dat allemaal met elkaar te maken hebben.
De stress van niet naar buiten te kunnen, al die kleine katjes die hier zitten te miauwen en te doen, de pubertjes die met haar willen spelen .....
Ze voelt zich een beetje depri, en ze komt niet meer bij mij liggen in bed, en dat is toch wel een teken aan de wand.

Ze heeft één of ander spuitje gehad en als het binnen 3 dagen niet over is, dan moeten we nog eens terug.

Buiten laten, ik zou het eigenlijk ook niet weten met Sloeberke, ik durf nu Lientje nog niet buiten laten, ma ja, ze loopt voorlopig meestal op haar 3 pootjes ;)

Oh, ik hoop snel dat het terug beter gaat! Ja, katten kunnen volgens mij echt depressief worden. Dit hebben we met Sloeber gezien!! Enkel eten als je het voor zijn neus zet, onder bed blijven, NOOIT eronder uit komen (enkel voor de naar kattenbak te gaan die we naast het bed hadden gezet). Vanaf het moment dat we hem zagen eten naast het bed (andere kant kattenbak) heb ik - na enkele dagen - het potje met korrel steeds verder en verder gezet. Dus dat hij werd 'gedwongen' verder te gaan als hij wilde eten (hij kreeg uiteraard zijn natte voeding en Viyo Recup nog onder bed he). Maar dan was hij al wel wat beter.
Nu gaat het goed met hem :dancer: . Met Lientje zal het ook wel vlug beter gaan. Daar ben ik zeker van! Soms denk ik dat de amputatie nog niet zo slecht is geweest voor Sloeber zelf. Hij moest zeer lang recupereren en stil zitten en dat zou hem er niet beter op gemaakt hebben. Pas op! Ik wilde uiteraard geen amputatie he (lijkt me logisch :louche: ).
Hij trekt goed zijn plan. Hier thuis moet hij alvast niet onderdoen voor de anderen, daar zal hij zelf wel voor zorgen 8) .

Bekijk berichtjuleken, op 02 september 2013 - 23:34, zei:

Haha, ze kunnen hun personeel zo goed manipuleren he :goofy:
Is wel van een andere orde maar doet me denken aan jaren geleden, Yvonne was 2 dagen niet thuisgekomen, grote paniek.
Plots zien we hem door de tuin komen afgestapt, hevig mankend. Wij ongerust natuurlijk maar superblij dat we hem zagen, onmiddellijk lief en enthousiast tegen hem gebabbeld, geknuffeld en eten gegeven, en van de ene moment op de andere mankte hij NIKS meer. Mijn man gelooft tot op de dag van vandaag nog altijd dat hij dit expres deed, tot hij zag dat we niet boos waren en de komedie van de manke poot dan maar liet vallen

Blij te horen dat Sloeber het goed stelt en goed zijn plan trekt hoor!

En Joske, hier ook nog eens: spoedig herstel voor arme Lientje!

Ik ben er zeker van dat katten manipuleren. Ik kan daar tegen, mijn man is daar te gevoelig voor. Sloeber zou nu alles van hem mogen!! Want ocharme, dat manneke heeft het nu al zo moeilijk.... Ja, dheuh.... Dat wil nog niet zeggen dat hij ineens dingen mag die eerst niet mochten!

Oh ja, Snoes komt ook terug op de slaapkamer :dancer: :cheer: :dancer: .

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#230 Geplaatst 03 september 2013 - 07:54

Zo leuk te horen dat alles zo goed gaat met Sloeberke. :dancer: Je kan misschien nog wat leren van hem hoe je het best kan manipuleren. :lachen: Dat kan altijd van pas komen. :d
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#231 Geplaatst 09 september 2013 - 18:50

Zo blij te lezen dat het de goede kant uitgaat voor lieve Sloeber !! :loveshower: :loveshower:

En wat betreft de krabpaal en het krabben : Naomi maakt ook nooit meer gebruik van de krabpaal, blijkbaar iets te moeilijk met haar ene voorpootje ! :(

En ja...hier gebruikt ze ook gewoon de zetel... ;)  We hebben vorig jaar een nieuwe zetel gekocht met heel brede leuningen waar ze op kan liggen, maar geen dure zetel ! Omdat we wisten dat Naomike de leuningen bovenaan gebruikt om te krabben (= als ze op de leuning ligt, staat ze recht en zo kan ze steunen op beide achter pootjes en dan met haar ene voorpootje bovenaan de leuning krabben ;) ).

Hadden ook een krabplankje gekocht die gewoon neerligt op de vloer...maar ook dit gebruikt ze niet... :catnoknow

Veel beterschap verder voor Sloeber ! Geef hem maar vele knuffeltjes van "ons" :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#232 Geplaatst 09 september 2013 - 19:17

Bekijk berichtMauro, op 09 september 2013 - 18:50, zei:

Zo blij te lezen dat het de goede kant uitgaat voor lieve Sloeber !! :loveshower: :loveshower:

En wat betreft de krabpaal en het krabben : Naomi maakt ook nooit meer gebruik van de krabpaal, blijkbaar iets te moeilijk met haar ene voorpootje ! :(

En ja...hier gebruikt ze ook gewoon de zetel... ;)  We hebben vorig jaar een nieuwe zetel gekocht met heel brede leuningen waar ze op kan liggen, maar geen dure zetel ! Omdat we wisten dat Naomike de leuningen bovenaan gebruikt om te krabben (= als ze op de leuning ligt, staat ze recht en zo kan ze steunen op beide achter pootjes en dan met haar ene voorpootje bovenaan de leuning krabben ;) ).

Hadden ook een krabplankje gekocht die gewoon neerligt op de vloer...maar ook dit gebruikt ze niet... :catnoknow

Veel beterschap verder voor Sloeber ! Geef hem maar vele knuffeltjes van "ons" :hug: :hug:

Dank je. Sloeber gebruikt de krabpaal nog wel om te krabben. Soms gebruikt hij zijn kopke als steun. Boven hebben we in 1 kamer nog mat liggen (bwakes) van de vorige bewoners (zijn in mei verhuisd). Dit gebruikt Sloeber (en de anderen) ook om te krabben.
Onze krabplank op de grond (zo dat karton) wordt door de andere goed gebruikt, maar Sloeber ook niet echt.