Spring naar inhoud

- - - - -

Sloeber heeft zijn poot gebroken :(. # 213 Sloeber is erdoor!

gebroken poot amputatie

• Log in om te reageren
231 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#46 Geplaatst 04 augustus 2013 - 08:44

Hier draaien de duimen voor maandag :duim: ik hoop dat hij vandaag al wat minder pijn heeft en toch wat wil eten
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 04 augustus 2013 - 09:02

Ik heb hem gisteren eerst 10ml Viyo gegeven met een spuitje (dank je voor de tip!). Dat ging redelijk.
Een paar uur later opnieuw en heeft hij 2 zakjes 'gedronken'.
Korrel of natte voeding raakt hij nog niet aan. Op 3 korreltjes na die hij gegeten heeft.

Ik hoop dat hij zo dadelijk wat meer eet.....

Anders zal ik inderdaad een papje moeten maken dat ik met een spuitje kan geven.

Bekijk berichtVentteke, op 03 augustus 2013 - 16:44, zei:

Probeer er 10 ml vyo- melk in een spuit in te krijgen, poezen moeten eten en drinken! Heb ik ook gedaan bij onze Terry toen hij aan zijn heupje werd geopereerd. http://www.kattensit...age__hl__ terry
Kost allemaal veel geld, hé, Maar we hebben het er voor over, hé, Dan maar een boterham minder! ;)  Veel sterkte en succesvolle operatie toegewenst! ik duim mee! :duim: :hug:

Ja, het kost inderdaad veel geld! Zeker als ze besluiten dit op een vrijdagavond te laten gebeuren (Sloeber :-) ). 89 euro voor een consult :trance: :trance:  (met medicatie uiteraard). Een spoedconsult in het weekend....
Maar ach, inderdaad, we hebben het er heel graag voor over!!
Je hebt liever niet dat er wat gebeurd met je schatje, maar je weet als je huisdieren neemt, dat dit kan gebeuren.....

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 04 augustus 2013 - 08:59.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 04 augustus 2013 - 09:11

Heb net je topic gelezen Venteke, amai... phoeh.

Ja, inderdaad het kost geld. Hier gingen we ook niet op reis om -na onze verhuis- ons spaarboekje wat bij te vullen :louche: .
Manlief zei nog speels tegen Sloeber: 'Gij bent ne chique gij, wij speciaal niet op reis en dan lap je zoiets, onze held' :lachen: :lachen:
Maar zoals gezegd, hebben we het er graag voor over!

Zal eens naar onze Sloeber gaan kijken. Hij slaapt op onze slaapkamer, samen met mijn man. Aangezien de andere poezen normaal ook bij ons op de kamer slapen (en Tijger naast mij), ben ik beneden blijven slapen. Zo heeft Tijger al 2 nachten bij mij op de zetel gelegen.

Want de andere poezen zien er ook vanaf. Kiara trekt zich wat terug, Snoes zat gisteren in een hoekje, alleen Tijger niet. Die voelt zich nu dè man in huis :louche: .

Hier een foto van onze held....
Zij pootje zit heel goed ingepakt. Hij wil er echt op steunen, maar gaat echt niet. Eerst niet omwille van de pijn, nu ook niet doordat ze hem 'langer' ingepakt heeft, net omdat hij er altijd wil op steunen.
Dus zijn teentjes enzo zitten ook nog goed ingepakt en hij heeft nu een harde 'voet'.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC03973.JPG

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 04 augustus 2013 - 09:14

Maar toch ocharme Sloeberke. :( Hij zit er echt ongelukkig te zien het manneke. :(
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 04 augustus 2013 - 09:18

Bekijk berichtMauricke, op 04 augustus 2013 - 09:14, zei:

Maar toch ocharme Sloeberke. :( Hij zit er echt ongelukkig te zien het manneke. :(

Ja, gelukkig is hij niet. Hij sleept ook met dat rode ding. Hij wil er vanaf, maar het volgt he....
Hij heeft trouwens onder bed geslapen :s . Hij is dus echt nog niet 'Sloeber'.
Straks ook nog een keer zijn Metacam geven. De DA zei dat ik het eventueel 2x/dag mocht geven.
Dus ik ga dit nu geven en straks voor we gaan slapen.
Morgen om half 10 naar de DA, dan is de ortho er ook....

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#51 Geplaatst 04 augustus 2013 - 11:06

Oh ocharme het ventje! Veel beterschap voor Sloeber!

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#52 Geplaatst 04 augustus 2013 - 11:07

Sloeber heeft een zakje Viyo op met zijn medicatie. Hij heeft ook nog wat natvoer gegeten :dancer: :dancer: .
Hij heeft ook een serieuze plas op de kattenbak gedaan. Was wel zielig... Hij wilde graven, maar lukte niet zo goed.
We hebben hem maar geholpen zodat zijn spalk niet vies werd.

Kan ik hem nog iets geven om aan te sterken?

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#53 Geplaatst 04 augustus 2013 - 11:29

amai, dat zielig manneke.
Als je een troost mag zijn. Lientje is ook haar pootje gebroken nu zo'n dag of 10 geleden. Het is wel haar achterpootje en dat lijkt me toch ietsje handiger dan een voorpootje. De eerste dagen was ze ook echt "lastig", we hebben dan kalmeringspilletjes gekregen die normaal worden gegeven aan puppy's. Een half pilletje en ze was zowat groggy, we hebben het haar een dag of 3 gegeven en daardoor is ze de eerste dagen toch wel héél goed doorgekomen. In een bench wilde ze niet, dus sliep ze bij mij. Nu loopt ze al rond in huis, van boven naar beneden, dus ze is wel goed... Het enige dat ze nu goed kan oefenen is haar taal, want ze kan verbaal ferm uit de hoek komen. :scared: ja, je zou er soms bang van worden, gelukkig zijn het maar miauwkes en grommekes.
Nu dus 10 dagen later wil ze altijd maar naar buiten, dat mag ze aan een leibandje, maar ze wil al direct in de haag springen :gek:

in ieder geval, enorm veel moed voor de baasjes
en vooral Sloeberke: hou vol, het wordt ooit wel beter.

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#54 Geplaatst 04 augustus 2013 - 12:52

Toch een operatie :hug:  gelukkig dat Sloeber zo'n zorgzame baasjes heeft!

Goed dat hij eet, kan me voorstellen dat hij straks na de operatie weer even minder eetlust zal hebben.
Wij hebben altijd een tube krachtvoer in huis voor het geval dat ze tijdens ziekte minder willen eten.
Je kan dit bij de dierenarts krijgen, bestaan vele merken, wij hebben Nutri-plus cat.

http://www.newpharma...-cat-70-9g.html

Alvast veel sterkte voor Sloeber en baasje met de verdere behandelingen!!!

sorry laatste keer

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 04 augustus 2013 - 22:51

Bekijk berichtJoske123, op 04 augustus 2013 - 11:29, zei:

amai, dat zielig manneke.
Als je een troost mag zijn. Lientje is ook haar pootje gebroken nu zo'n dag of 10 geleden. Het is wel haar achterpootje en dat lijkt me toch ietsje handiger dan een voorpootje. De eerste dagen was ze ook echt "lastig", we hebben dan kalmeringspilletjes gekregen die normaal worden gegeven aan puppy's. Een half pilletje en ze was zowat groggy, we hebben het haar een dag of 3 gegeven en daardoor is ze de eerste dagen toch wel héél goed doorgekomen. In een bench wilde ze niet, dus sliep ze bij mij. Nu loopt ze al rond in huis, van boven naar beneden, dus ze is wel goed... Het enige dat ze nu goed kan oefenen is haar taal, want ze kan verbaal ferm uit de hoek komen. :scared: ja, je zou er soms bang van worden, gelukkig zijn het maar miauwkes en grommekes.
Nu dus 10 dagen later wil ze altijd maar naar buiten, dat mag ze aan een leibandje, maar ze wil al direct in de haag springen :gek:

in ieder geval, enorm veel moed voor de baasjes
en vooral Sloeberke: hou vol, het wordt ooit wel beter.

Het lastigste is met die voorpoot dat hij die nog wil gebruiken! Hij ging op de bak en wilde graven. Gaat niet echt en dus probeerde hij harder. Resultaat is dat heel de omgeving onder lag :louche: :louche: .

Sloeber geniet terug van zijn knuffels. Hij blijft wel onder bed liggen en eet/drinkt enkel wanneer we het potje vlak voor zijn neus zetten.
Hij heeft net voor het eerst wat korrel gegeten.
Ben allang blij dat hij wil eten. Water wil hij niet drinken.
Voorlopig dus enkel Viyo en zijn natte voeding als vochtbronnen.....

Hij heeft net weer zijn medicatie gehad. Kan hij lekker rusten (al hoor ik hem nu :s ). Zal eens gaan kijken.
Net wel met hem geknuffeld. Ik plat op mijn buik naast het bed om aan meneer aan te kunnen 8) . Maar hij heeft ervan genoten en da's het belangrijkste :loveshower: .

@ Nivo: handig inderdaad om dat in huis te hebben. Bedankt voor de tip.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#56 Geplaatst 05 augustus 2013 - 00:27

Sloeber is een sukkelke met zijn gebroken pootje, maar tegelijk is hij een katje dat met zijn poepke in de boter is gevallen! Hoe jullie voor hem zorgen en niks jullie teveel is, super! Echt tof om te lezen hoeveel liefde hij bij jullie krijgt en hoe goed meneer daar gesoigneerd wordt  :heart:
Morgen (vandaag eigenlijk) operatie, en hopelijk verloopt die goed en is Sloeberke vlug weer de oude. :geluk: :geluk:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#57 Geplaatst 05 augustus 2013 - 07:51

Ik duim voor Sloeberke. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#58 Geplaatst 05 augustus 2013 - 08:23

ik duim mee hoor.
Lientje was ook zo, het eten moest vlak voor haar neus staan of anders keek ze er niet naar. Ik zei al lachend dat ze zich al wat kapsones had aangeleerd. Maar als ze maar eten en weer gezond worden, dat is het voornaamste.
Sloeberke, succes met de operatie.

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#59 Geplaatst 05 augustus 2013 - 08:48

Hoe is het vandaag met Sloeberke? Ik hoop dat de operatie snel achter de rug is en dat dat Sloeber zich snel weer beter mag voelen!
  Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#60 Geplaatst 05 augustus 2013 - 09:05

Bekijk berichtjuleken, op 05 augustus 2013 - 00:27, zei:

Sloeber is een sukkelke met zijn gebroken pootje, maar tegelijk is hij een katje dat met zijn poepke in de boter is gevallen! Hoe jullie voor hem zorgen en niks jullie teveel is, super! Echt tof om te lezen hoeveel liefde hij bij jullie krijgt en hoe goed meneer daar gesoigneerd wordt  :heart:
Morgen (vandaag eigenlijk) operatie, en hopelijk verloopt die goed en is Sloeberke vlug weer de oude. :geluk: :geluk:

Dank je. Gisterenavond was hij dus op de vensterbank gesprongen :trance: . We hebben hem op bed gelegd en meneer legde zich op zijn rug :) . Na een heuse knuffelbeurt (zal straks eens foto's posten), bleef meneer lekker languit op bed liggen. Wanneer we weg gingen, werd hij onrustig, dus ben ik maar blijven liggen bij hem. Manlief is voor de helft van de nacht beneden gaan slapen. Reden 1: Sloeber had zijn plaats ingepalmd en was rustig. Reden 2: voor de andere poezelkes (normaal slapen ze bij ons, maar nu mogen ze niet op de slaapkamer).

Bekijk berichtchatoela, op 05 augustus 2013 - 08:48, zei:

Hoe is het vandaag met Sloeberke? Ik hoop dat de operatie snel achter de rug is en dat dat Sloeber zich snel weer beter mag voelen!

Sloeber heeft een ganse nacht bij mij geslapen :loveshower: :loveshower: , ale ja, geslapen.... af en toe voelde we geprik (dabben met pootjes) omdat hij aandacht wou :louche: . Nu miauwt hij - maar ben dus uit bed. Hij ging - voor het eerst!!- naar zijn eetkommetjes zien, maar natuurlijk zit er net nu niets meer in. Hij moet nuchter zijn....
Hij heeft gisteren wel een periode gehad dat hij 'trok' met zijn ingespalkte poot. Zo precies stuiptrekkingen. Was heel vies!!
Hij ademde dan ook snel.
Nu is het wel zo dat Sloeber wel eens kan 'dromen' en dit dan ook heeft, maar nu net met zijn poot.

Gelukkig was dit snel over, zodat baasje ook wat kon slapen.

En nu verder doen. Over een half uurtje moeten bij de DA zijn. Ben zeer benieuwd wat de ortho ons gaat vertellen!