Spring naar inhoud

- - - - -

Sloeber heeft zijn poot gebroken :(. # 213 Sloeber is erdoor!

gebroken poot amputatie

• Log in om te reageren
231 reacties op dit onderwerp
snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#61 Geplaatst 05 augustus 2013 - 09:18

Je kan hem om aan te sterken ook altijd Nutrigel geven van Virbac. Dat kan je kopen of bestellen bij je apotheek en dat is een pasta waar ze gek van zijn. Sloeber gaat dat gegarandeerd van je vinger likken en ik wed dat hij na 2 dagen al gek wordt als hij de tube ziet. Hier heb ik het onlangs ook aan Belle gegeven na haar operatie, en de anderen kwamen ook af op de geur. Belle likte het van mijn vinger maar toen ik het Troubletje voorhield, hapte die gewoon heel mijn vinger naar binnen  :lachen:     We duimen dat Sloeber snel mag herstellen :geluk:
Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#62 Geplaatst 05 augustus 2013 - 09:24

Heel veel sterkte en geluk vandaag :flower:
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#63 Geplaatst 05 augustus 2013 - 10:34

Dank je allemaal!

Sloeber is bij de DA. Hij moet een nachtje daar blijven, maar straks mocht ik wel bellen.
We hebben met de ortho gesproken. Als alles volgens het boekje verloopt, komt het normaal gezien in orde.
Sloeber heeft wel de pech dat beide botjes gebroken zijn en dat de breuk heel laag zit, waardoor het vastzetten met vijzen moeilijk is, omdat het onderste stuk (breuk tot voet) maar heel klein is. Hij heeft verschillende methodes uitgelegd, maar zou pas een definitieve beslissing kunnen nemen als het open lag.

Als het niet volgens het boekje verloopt (dus als Sloeber zijn genezingsproces niet verloopt hoe we hopen), dan zit er amputatie in :s :o .
Hij ging uiteraard alles doen om dit te voorkomen, maar wilde het wel even aanhalen dat we dit wisten.

Hij moet een nachtje daarblijven om hem nog op te volgen en hem morfine te geven. Straks om 18u bel ik even. Dan is zijn operatie gedaan en kunnen we verder afspreken + kan ik horen hoe het met onze lieve schat is.
Was niet fijn om hem achter te laten :( .

En Tijger is gisteren 10 min. - met ons - buiten geweest en er zit een mini-teek in zijn nek!! En ik vind mijn tangetjes niet meer :s .

Bekijk berichtgrumpje, op 05 augustus 2013 - 09:24, zei:

Heel veel sterkte en geluk vandaag :flower:

Bekijk berichtsnoopy, op 05 augustus 2013 - 09:18, zei:

Je kan hem om aan te sterken ook altijd Nutrigel geven van Virbac. Dat kan je kopen of bestellen bij je apotheek en dat is een pasta waar ze gek van zijn. Sloeber gaat dat gegarandeerd van je vinger likken en ik wed dat hij na 2 dagen al gek wordt als hij de tube ziet. Hier heb ik het onlangs ook aan Belle gegeven na haar operatie, en de anderen kwamen ook af op de geur. Belle likte het van mijn vinger maar toen ik het Troubletje voorhield, hapte die gewoon heel mijn vinger naar binnen  :lachen: We duimen dat Sloeber snel mag herstellen :geluk:

Zal dat maar gaan halen dan. :-)

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 05 augustus 2013 - 10:33.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#64 Geplaatst 05 augustus 2013 - 10:38

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 05 augustus 2013 - 10:34, zei:

Zal dat maar gaan halen dan. :-)

'k Heb er nog even de tube bijgenomen, en de correcte naam is dus Nutri-plus Gel van fabrikant Virbac. ;)

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#65 Geplaatst 05 augustus 2013 - 10:53

Bekijk berichtsnoopy, op 05 augustus 2013 - 10:38, zei:

'k Heb er nog even de tube bijgenomen, en de correcte naam is dus Nutri-plus Gel van fabrikant Virbac. ;)

Dank je. Is dat dan anders dan die pasta die Nivo aanraadde. Wat is het verschil tussen beide? De één een pasta, de ander een gel?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#66 Geplaatst 05 augustus 2013 - 11:26

Hier dus onze Sloeber die genoot - even na het krijgen van zijn medicatie - van een knuffelbeurt! Hij ruift wel hard!! We waren blij hem zo te zien, want daarvoor had hij altijd onder bed gezeten.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC03990.JPG

Bijgevoegde bestanden

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#67 Geplaatst 05 augustus 2013 - 12:39

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 05 augustus 2013 - 10:53, zei:

Dank je. Is dat dan anders dan die pasta die Nivo aanraadde. Wat is het verschil tussen beide? De één een pasta, de ander een gel?

Daar had ik dus even over gelezen, maar dat is ook die nutri-plus, identiek hetzelfde dus. 't Is enkel, op de verpakking staat er dus "gel" bij. M'n tip was dus oud nieuws :lachen: :lachen: :lachen:    maar je hebt hem nu al wel van 2 mensen die er tevreden over zijn ;)    'k Was net bij de apotheek en heb er trouwens een nieuwe gekocht.

Geplaatste afbeelding

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#68 Geplaatst 05 augustus 2013 - 12:49

Oh zie hem daar li

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 05 augustus 2013 - 11:26, zei:

Hier dus onze Sloeber die genoot - even na het krijgen van zijn medicatie - van een knuffelbeurt! Hij ruift wel hard!! We waren blij hem zo te zien, want daarvoor had hij altijd onder bed gezeten.

Oh zie hem daar liggen genieten :loveshower: hopelijk is alles snel achter de rug voor Sloeberke.
Wat je ook kan geven is Kela Extra kracht voor katten, is voor verzwakte katjes, die van mij zijn er zot van!

Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#69 Geplaatst 05 augustus 2013 - 13:57

Wat een lieve knuffelbeer. :heart: Hopelijk komt alles in orde met Sloeberke. :hug:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 05 augustus 2013 - 14:43

Ziet hem genieten :love4:  
Ocharme, hij heeft het verdiend ook. Hopelijk gaat het allemaal goed vandaag en is dit binnen een paar weken allemaal vergeten.

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#71 Geplaatst 05 augustus 2013 - 17:30

Alé, nog een half uurtje en jullie mogen bellen om te zien hoe het met jullie lieverd is. Hopelijk alles goed verlopen en een voorspoedig herstel!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#72 Geplaatst 05 augustus 2013 - 17:35

Bekijk berichtjuleken, op 05 augustus 2013 - 17:30, zei:

Alé, nog een half uurtje en jullie mogen bellen om te zien hoe het met jullie lieverd is. Hopelijk alles goed verlopen en een voorspoedig herstel!

Wil er eigenlijk langsrijden ipv te bellen 8) .

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#73 Geplaatst 05 augustus 2013 - 17:37

Ja lijkt me ook wel een goed idee. Als hij wakker zou zijn zal hij meer op zijn gemak zijn als hij jou ziet. Ik hoop dat Sloeberke snel terug op jullie bed mag liggen om vele knuffeltjes te krijgen. :catrollover

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#74 Geplaatst 05 augustus 2013 - 18:49

en?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#75 Geplaatst 05 augustus 2013 - 19:14

Ben toch naar de DA gereden en heb hem bezocht. Hij was nog helemaal van slag van de operatie, maar hij had wel pijn. Dat zag ik aan hem :cry: . Ik mocht over zijn kopke aaien maar niet aan zijn lijfje komen.
De operatie is gelukt, maar ze hebben lang aan hem gezeten. Het heeft lang geduurd voor alles goed zat.
Er is een pin in 1 bot gestoken met een 'ijzerdraadje' rond 1 plaats. Het tweede gebroken bot steunt erop, hier hebben ze niets aan gedaan (of toch geen pin ofzo ingestoken). Nu ziet zijn spalk groen :-).
Deze nacht krijgt hij nog morfine, morgen om 10u mag ik hem ophalen. :dancer:

Over 2 weken terugkomen om zijn spalk te vervangen (?)/verschonen en over 8 weken zouden de beenderen goed moeten gegroeid zijn. Dan opnieuw foto's laten nemen en wordt normaal de pin er terug uitgehaald. Het 'ijzerdraadje' blijft zitten.
Natuurlijk is alles afhankelijk van het genezingsproces he. Maar we hopen op een goede afloop!!

Hij lag zo zielig in dat hokje Geplaatste afbeelding