Spring naar inhoud

- - - - -

Sloeber heeft zijn poot gebroken :(. # 213 Sloeber is erdoor!

gebroken poot amputatie

• Log in om te reageren
231 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#91 Geplaatst 06 augustus 2013 - 22:40

Veel beterschap sloeber :rub:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#92 Geplaatst 06 augustus 2013 - 22:45

Bekijk berichtVentteke, op 06 augustus 2013 - 21:30, zei:

Amai, dat is toch een flinke operatie en ik denk zelfs dat sloeberke meer moet afzien dan onze Terry, die is het trouwens helemaal door, springt van de kast naar het 1verdiep, rent en speelt! het belangrijkste is dat ze eten en drinken, zodat ze niet zwakker geraken. Heb je een Bench nodig , je mag die van mijn lenen hoor! Heb ik toen alleen voor onze Terry aangeschaft! Vertroetel hem , maar idd vergeet de andere niet, want ze voelen het ook en voelen ook dat hij ziek is, reageren dan raar als ze bij hem in de buurt komen, hier ook gehad, eerst ruiken en dan blazen, maar dat is volledig over! Veel succes nog en ik duim mee dat alles goed komt!

Ik weet niet of hij meer afziet, maar het was wel een flinke operatie. Ze hebben er blijkbaar lang aan gezeten en het is nog niet voorbij :(. Over 2 weken terug onder sedatie voor vervanging spalk en controle, over 8 weken (als alles goed gaat) terug operatie om de pin eruit te halen.
Sloeber zit opgesloten in de slaapkamer, maar wil natuurlijk graag uit de kamer. Nemen we hem mee naar beneden is hij weer onrustig. Dus terug op de slaapkamer. Hij was heel de tijd met zijn gips tegen de deur aan het tikken, dus heb hem in de 'bench' gezet. Een echte bench is het niet, want kan er niets bij zetten....
Ik heb het deken waar Sloeber dag 1-2 op lag, beneden in de living gelegd zodat de geuren wat gemengd blijven. Gisteren konden alle poezen op de slaapkamer. De poezen reageren er inderdaad raar op.
We hebben dan ook al 2 nachten beneden geslapen (1 van ons 2) voor de andere. Ze worden ook een beetje extra verwend nu.

Dat van de bench hou ik alvast in mijn achterhoofd!! Die van de DA was in bruikleen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#93 Geplaatst 06 augustus 2013 - 22:54

Bekijk berichtwea, op 06 augustus 2013 - 22:05, zei:

Veel beterschap voor sloeberke...

Bekijk berichtcarooootje, op 06 augustus 2013 - 22:20, zei:

ben blij te lezen dat alles toch goed gaat met zijn pootje

is nu kwestie van tijd

maar Sloeber ziet het blijkbaar goed zitten :jump:

nog veel beterschap voor jullie sloeber !!

Bekijk berichtcatherine, op 06 augustus 2013 - 22:40, zei:

Veel beterschap sloeber :rub:

Dank je! Hij begint nu te miauwen. Is het omdat hij pijn heeft of omdat hij daar 'opgesloten' zit? Van de DA moest ik 1x/dag Metacam geven. Hopelijk is dit voldoende!
We gaan dadelijk bij hem slapen. Ale, Sloeber ploft op bed en wij nestelen ons errond, hahahaha. Deze namiddag hebben we ook samen een dutje gedaan.
Hier nog enkele foto's van deze namiddag. Hij wrijft zijn kopje tegen de kasten, heb hem mogen kammen, ... vindt hij allemaal geen probleem. Zolang hij maar aandacht krijgt!! Maar we moeten hem ook laten rusten he.
Sebiet nog een zakje Viyo en dan kruipen we samen in bed :loveshower: .

HIj kijkt precies wel boos, amai!

Bijgevoegde thumbnails

• DSC04010.JPG
  • DSC04011.JPG
  • DSC04012.JPG
  • DSC04013.JPG
  • DSC04014.JPG
  • DSC04015.JPG
  • DSC04016.JPG
  • DSC04017.JPG
  • DSC04009.JPG

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 06 augustus 2013 - 22:53.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#94 Geplaatst 06 augustus 2013 - 23:42

Ocharme Sloeber, 't is toch zielig om te zien he met dat gipske. Een geluk voor hem dat hij bij jullie op bed mag :heart:

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#95 Geplaatst 06 augustus 2013 - 23:43

Dikke knuffel voor jullie :hug:  gewoon omdat ik lees hoe veel jullie om hem geven, zo hoort het overal te zijn :flower:

Die komt niks te kort :d  al vind ik het wel zielig voor hem dat hij dit moest meemaken maar het engste is nu al weer achter de rug moet je denken. Vlot herstellen SLoeber dan kan je alles snel vergeten!!!

sorry laatste keer

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#96 Geplaatst 07 augustus 2013 - 07:00

Ocharme dat snuiteke spreekt voor zichzelf. Het beestje begrijpt niet wat er allemaal gebeurt met hem. :onzeker: Gelukkig is hij nu terug in zijn vertrouwde omgeving. :rub: Heel veel knuffels voor Sloeberke en een spoedig herstel. :hug:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#97 Geplaatst 07 augustus 2013 - 07:12

Sloeberke toch, wat een snoetje... 't Zal voor hem natuurlijk geen pretje zijn met die gips en ongetwijfeld een lastige periode die hij en jullie even doormoeten. Langs de andere kant al een geluk dat ze toch wat aan de breuk hebben kunnen doen en hij niet meteen zijn pootje verloren is. We duimen in ieder geval heel hard mee dat hij snel weer in zijn normale doen is, dat zijn breuk mooi en stevig geneest, dat er geen onrust ontstaat tussen de katjes onderling en dat jullie snel weer samen boven kunnen slapen  :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#98 Geplaatst 07 augustus 2013 - 09:00

Oh, dank je allemaal!

Deze nacht is ook weer goed verlopen. Manlief heeft beneden bij de andere poezels geslapen, ik bij Sloeber (die de plaats van manlief ingepikt heeft). Hij vraagt altijd achter knuffeltjes :loveshower:  en mag zelfs zijn pootje enzo aanraken.
De pin zit echt wel vrij hoog, kon het deze nacht voelen :trance: . Of was het maar een droom :catscratchhead :catscratchhead .
Hij 'slaagt' wel dikwijls met die poot, niet naar ons,maar het lijkt alsof hij die gips eraf wil schudden.

Net heeft hij weer zijn medicatie binnen en lekker een portie natte voeding gekregen. De normale die ze hier krijgen, dus dat gaat ook binnen.
Water drinkt hij niet (maar drinkt anders ook zeer weinig water). Hij is ook nog niet naar het toilet geweest (enkel goed gewroet in de bak).
We volgen het mee op!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#99 Geplaatst 07 augustus 2013 - 14:35

Ik ben blij dat het zo goed gaat. 't Zal natuurlijk wel nog pijn doen, maar ieder uur, iedere dag, iedere nacht die voorbij is, is een stap in de goede richting.
Wel opletten met metacam, max 1 x per dag geven (volgens onze da toch), het kan ook diarree veroorzaken. Lientje had daar na een paar dagen last van. Dus hebben we die gestopt en viel de pijn blijkbaar goed mee.  Maar ja, als je al zo moeilijk te poot bent dan hebt je liever geen zo'n problemen erbij, toch?

Gelukkig slaapt een kat héél veel, en al slapend genees je rapper denk ik.

nog veel succes

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#100 Geplaatst 07 augustus 2013 - 15:09

Och...lees nu pas dit topic... :(

Ocharme Sloeber...kan me voorstellen dat dit echt wel schrikken is... :trance: Je lieverdje zo zien vallen en dan nog blijven haperen met zijn pootjes... :cry:

Gelukkig gaat het nu de goede kant uit voor lieve Sloeber !! Een ongelukje is zo snel gebeurd...hier onlangs ook nog meegemaakt, gelukkig zonder kwetsuren :)

Geef Sloeber veel knuffeltjes van "ons" :hug: en heel veel beterschap !! Ook het allerbeste voor jullie... :hug:
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#101 Geplaatst 07 augustus 2013 - 17:05

Blij dat hij een goede nacht heeft gehad en goed eet! Onze katten hebben ook nooit echt veel water gedronken. En zoals Joske hier zegt, ieder uur, iedere dag stapje dichter bij genezing! :hug:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#102 Geplaatst 07 augustus 2013 - 17:45

Bekijk berichtJoske123, op 07 augustus 2013 - 14:35, zei:

Ik ben blij dat het zo goed gaat. 't Zal natuurlijk wel nog pijn doen, maar ieder uur, iedere dag, iedere nacht die voorbij is, is een stap in de goede richting.
Wel opletten met metacam, max 1 x per dag geven (volgens onze da toch), het kan ook diarree veroorzaken. Lientje had daar na een paar dagen last van. Dus hebben we die gestopt en viel de pijn blijkbaar goed mee.  Maar ja, als je al zo moeilijk te poot bent dan hebt je liever geen zo'n problemen erbij, toch?

Gelukkig slaapt een kat héél veel, en al slapend genees je rapper denk ik.

nog veel succes

Geef het 1x/dag. Voorlopig heeft hij harde ontlasting. Hopen dat dit zo blijft. Ermee stoppen durf ik echt nog niet hoor. Moest het trouwens 2 weken door blijven geven.... Zou niet willen dat hij pijn heeft.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#103 Geplaatst 07 augustus 2013 - 17:46

Goed dat hij geslapen heeft. :thumb:  Het zal ook wel zijn omdat hij in zijn vertrouwde omgeving is. Veel knuffels voor Sloeberke. :hug:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#104 Geplaatst 07 augustus 2013 - 17:48

Bekijk berichtMauro, op 07 augustus 2013 - 15:09, zei:

Och...lees nu pas dit topic... :(

Ocharme Sloeber...kan me voorstellen dat dit echt wel schrikken is... :trance: Je lieverdje zo zien vallen en dan nog blijven haperen met zijn pootjes... :cry:

Gelukkig gaat het nu de goede kant uit voor lieve Sloeber !! Een ongelukje is zo snel gebeurd...hier onlangs ook nog meegemaakt, gelukkig zonder kwetsuren :)

Geef Sloeber veel knuffeltjes van "ons" :hug: en heel veel beterschap !! Ook het allerbeste voor jullie... :hug:

Een ongeluk is inderdaad zo snel gebeurd! Voorlopig gaat het goed, dus we hopen op het beste.
Ik had het trouwens van die pin niet gedroomd. Ik kan ze dus wel werkelijk voelen!!

Hij heeft grote en kleine boodschapjes gedaan (en heel de kamer onder de kattenbakkorrel :trance: ). Net nog Viyo gedronken, ook de gewone (en stiekem iets voor zijn vacht onder gedaan :x :x ). Een beetje korrel en een beetje natte voeding gegeten.
Dus eten en drinken zit voorlopig goed :goofy: .

Bekijk berichtjuleken, op 07 augustus 2013 - 17:05, zei:

Blij dat hij een goede nacht heeft gehad en goed eet! Onze katten hebben ook nooit echt veel water gedronken. En zoals Joske hier zegt, ieder uur, iedere dag stapje dichter bij genezing! :hug:

Bekijk berichtMauricke, op 07 augustus 2013 - 17:46, zei:

Goed dat hij geslapen heeft. :thumb:  Het zal ook wel zijn omdat hij in zijn vertrouwde omgeving is. Veel knuffels voor Sloeberke. :hug:

Ja een vertrouwde omgeving kan veel doen he!! Hij slaapt wel goed vermoed ik.

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#105 Geplaatst 07 augustus 2013 - 18:31

Allemaal goed nieuws, ben zo blij voor jullie en voor Sloeber!
  Geplaatste afbeelding