Spring naar inhoud

- - - - -

Poes terug van een week vermist te zijn..ander gedrag?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
danny123
danny123
  • 16 berichten

#1 Geplaatst 03 augustus 2013 - 16:49

Hallo

Onze poes was maar liefst 6 dagen vermist. Dit is ondertussen 2 weken geleden.
Het is nog steeds een heel lieve poes, maar er is toch iets veranderd.
Soms valt ze aan met beide klauwen en tanden, wat heel pijnlijk is..en dit helemaal uit het niets! Ze ziet de hand letterlijk als een prooi. Ik denk vooral als ze moe is / wil slapen.
Vroeger was dit nooit het geval..alleen zag je soms eens wat tanden maar dat was om te spelen.

Gelukkig zijn hier geen kinderen in huis, maar het lijkt me toch gevaarlijk als er op bezoek komen. Je kan ze ook niet meer altijd op je gemak aaien.

Daarstraks deed ze het weer, tanden in mijn hand en beide klauwen...auch! En ik heb toen heel hard geblazen.
Ze liet los, maar haar bek bleef open en de tanden bleven zichtbaar..de klauwen waren ook nog aanwezig. Toen heb ik nog eens geprobeerd, en dan begon ze al te twijfelen of ze't zou doen, maar het scheelde niet veel heb ik de indruk. Echt vreemd, nog nooit gezien!
Is nu de 5e keer denk ik in 2 weken.

Mijn vraag is, hoe los je zoiets op? Kan je dit afleren?
Voor de rest is ze heel rustig. Ze gaat smiddags gewoon buiten en komt rond 4u binnen, dagelijkse routine.

Bewerkt door danny123, 03 augustus 2013 - 16:53.

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 03 augustus 2013 - 17:14

Geef haar wat geduld om terug te wennen, je weet niet wat ze allemaal heeft meegemaakt in die 6 dagen! Misschien is ze door de mens wel slecht behandeld en dan moet ze terug vertrouwen in de mens krijgen. Kordaat foei zeggen wanneer ze nagels gebruikt, zorgen dat jij terug baas bent over haar. ;)  Succes.

Bewerkt door Ventteke, 03 augustus 2013 - 17:14.

KS2015

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 03 augustus 2013 - 17:16

Ben je er al mee naar de dierenarts geweest nadat ze vermist is geweest want misschien heeft ze pijn en wil ze met rust gelaten worden hierdoor.

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 04 augustus 2013 - 08:25

Inderdaad eens goed kijken of ze ergens pijin heeft. Is er iets veranderd in huis terwijl ze weg was? Dat zou ook bijdragen aan extra stress, waardoor katten soms aggressief gedrag kunnen vertonen. Als het geen van deze twee dingen is en het puur een verandering in gedrag is om god weet welke reden, zul je hem het gedrag moeten afleren. (Maar zeker niet voordat je beide andere mogelijkheden hebt uitgesloten! Straf zou dan gewoon een bijkomende stresserende factor worden!)
Om hem krab- en bijtgedrag af te leren zou je best gewoon (zoals een moeder bij jonge poezeltjes) een flinke (niet te hard, maar toch zorgen dat de kat ervan verschiet) tik op de snuit geven telkens als hij zo aggressief wordt. Zo zal hij een duidelijksignaal 'verkeerd' krijgen op zijn gedrag.

Kattenknuffels xx

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 04 augustus 2013 - 12:22

Ik zou ook eerst eens naar de DA gaan om uit te sluiten dat ze geen pijn heeft.

Nu wat gebeurt er precies?

Sommige katten vinden het niet zo leuk om als ze slapen geaaid te worden.

Wat is de lichaamstaal? Zwiept ze met haar staart?

Hier heb ik ook een kat die je maar 2 keer over de flank kan aaien. De derde keer heeft ze je ook vast. Maar dat weten we nu en als bezoek ze aait, wordt dat gezegd.

En sommige mensen die dan niet willen luisteren, voelen dat dan wel  :louche: ....

Bewerkt door wea, 04 augustus 2013 - 12:22.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 05 augustus 2013 - 11:03

Bekijk berichtwea, op 04 augustus 2013 - 12:22, zei:

En sommige mensen die dan niet willen luisteren, voelen dat dan wel  :louche: ....

Eigen schuld dikke bult zou ik dan zeggen....

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 05 augustus 2013 - 12:19

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 05 augustus 2013 - 11:03, zei:

Eigen schuld dikke bult zou ik dan zeggen....

hilarisch soms. dan is dat van: alle gij, bij mij doet die dat niet. Tot ineens....waffel+hap... :louche:

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Wolverina
Wolverina
  • 98 berichten

#8 Geplaatst 13 augustus 2013 - 22:13

ben je naar de DA geweest?