Spring naar inhoud

- - - - -

Cattery Graziëlla

• Log in om te reageren
102 reacties op dit onderwerp
musclecat
musclecat
  • 4 berichten

#1 Geplaatst 03 augustus 2013 - 23:08

Nog iemand een slechte ervaring gehad met Cattery Graziëlla?
Poesje gekocht daar en had pools paspoort, zonder chip en zat onder de vlooien!!!
Heel veel dierenartskosten gehad en mijn dierenarts was stomverbaasd dat ze dat op belgische bodem zomaar kunnen verkopen als zijnde een kitten van "eigen kweek".

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#2 Geplaatst 03 augustus 2013 - 23:17

Geen ervaring met deze cattery, maar jammer genoeg al heel veel gelijkaardige verhalen en gelezen.

jammer dat je dat hebt moeten meemaken :( Hopelijk gaat het nu beter met je katje.

Bewerkt door kate2, 03 augustus 2013 - 23:28.

Dansprinsesje
Dansprinsesje
  • 798 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 04 augustus 2013 - 00:33

De papa van Eristo komt van graziella. Maar verder geen ervaring.
Geplaatste afbeelding  Eristo en Fenix :catwalk2

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#4 Geplaatst 04 augustus 2013 - 01:23

Als ik die hun website bezie is dat een echte fokkerij bevallingen de één na de ander.
Staat wel bij dat de kittens stamboom krijgen of hebben.

Wat staat er in je contract als garantie?
Heb je hen al opgebeld en gezegd van de vlooien?

Testen op hcm doen ze niet zolang het niet via dna kan, wat is dat voor zever nu.
En via echo geeft teveel stress, rare redenering allemaal.
Ik zou daar geen kitten of kat kopen.

Inge91
Inge91
  • 11.648 berichten

#5 Geplaatst 04 augustus 2013 - 08:02

Geen ervaring mee, ik hoop dat alles goed is met het kitten nu
Geplaatste afbeelding

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 04 augustus 2013 - 10:11

Ik ken ze niet en kan er mij dus niet over uitspreken.

Dat van de HCM-test: te veel stress via echo vind ik echter ook wel zever.... nog meer stress voor de kittens later als ze een hartkwaal hebben en medicatie moeten krijgen de rest van hun leventje denk ik....

Moest ik ooit een raskat  kopen bij een fokker zou ik wel willen dat de ouderdieren op zoiets getest zijn....ok, het is natuurlijk nooit een garantie dat ze het niet krijgen, maar het verkleint wel de kans natuurlijk....
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

graziella
graziella
  • 3 berichten

#7 Geplaatst 06 september 2013 - 21:29

Helaas zijn er altijd mensen die andere proberen kapot te maken. Ik ben dat al zo vaak tegen gekomen in de kattenwereld. Ik doe er niet aan mee maar vind het wel heel jammer dat het mij nu overkomt. Uiteraard post Musclecat niet onder eigen naam want dat kan ook helemaal niet. Deze persoon is waarschijnlijk op iets uit, en dat zou zo maar kunnen komen omdat ik rond 3 augustus iemand na kennismaking heb geweigerd een kitten te verkopen omdat het simpel weg niet goed voelde. Onze kittens vertrekken uitsluitend naar mensen die het verdienen. Jammer dat andere mensen dan reageren terwijl ze ons en onze cattery niet kennen. Dus alle mensen die hier gereageerd hebben wees zo flink om mij eens te bellen en langs te komen. Daarna mag je na het inzien van mijn papieren een oordeel zetten. Dus Musclecat laat dat paspoort maar eens inscannen en ook mijn verkoopcontract en stamboom dan kan je mensen misschien overtuigen. Iets in mij zegt dat je dat niet gaat doen.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#8 Geplaatst 06 september 2013 - 21:45

Als je als cattery je eigen ras al fout schrijft (het is Brits korthaar en niet BritsE)
En ik denk dat je al veel te groot bent om nog onder 'hobbyfokker' te vallen.
Met 8 nesten op 3,5 maanden tijd?

En wat is jullie kittenbeleid?  Zo te zien vertrekken ze op 12 weken.
Ca va.  Maar er staat niets vermeld over inentingen, en ook niet over de (nochtans verplichte) chip.
Ze krijgen enkel een gezondheidscertificaat mee?

(en geef me nu maar een minpuntje, ik zal die van de anderen even rechttrekken :) )

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 06 september 2013 - 23:20

Ik ben het eens met Evy, zoveel katten en nesten en dan nog eens allemaal verschillende verblijven :trance: , ieder zijn werkwijze maar ik zou bij jouw ook geen kitten willen adopteren,
katten zijn sociale dieren, zij dienen niet om apart op te sluiten, precies een fabriek.

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 07 september 2013 - 14:48

Bekijk berichtEvyke81, op 06 september 2013 - 21:45, zei:

Als je als cattery je eigen ras al fout schrijft (het is Brits korthaar en niet BritsE)
En ik denk dat je al veel te groot bent om nog onder 'hobbyfokker' te vallen.
Met 8 nesten op 3,5 maanden tijd?

En wat is jullie kittenbeleid?  Zo te zien vertrekken ze op 12 weken.
Ca va.  Maar er staat niets vermeld over inentingen, en ook niet over de (nochtans verplichte) chip.
Ze krijgen enkel een gezondheidscertificaat mee?

(en geef me nu maar een minpuntje, ik zal die van de anderen even rechttrekken :) )

Gewoon een opmerking tot 10 vrouwlijke fokdieren val je onder hobbyfokker.  Ik zou wel niet zoveel nestjes in ene keer doen e, maar als je tien fokpoezen mag hebben dan denk ik dat je evt ook 10 nestjes mag hebben.... Of zie ik het mis? ( mij nie neerschieten e tis maar een opmerking :d )

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 07 september 2013 - 15:17

Bekijk berichtSolotje, op 06 september 2013 - 23:20, zei:

Ik ben het eens met Evy, zoveel katten en nesten en dan nog eens allemaal verschillende verblijven :trance: , ieder zijn werkwijze maar ik zou bij jouw ook geen kitten willen adopteren,
katten zijn sociale dieren, zij dienen niet om apart op te sluiten, precies een fabriek.

Als ik het goed gezien hebben leven de kattinnen gewoon in huis en hebben de katers aparte verblijven.
Ik heb geen ervaring met fokkers maar ik denk dat meer fokkers hun katers in aparte verblijven houden, niet ?
Want je kan ze toch niet zomaar tussen de kattinnen laten lopen ?
Hoewel de verblijven mij heel ongezellig lijken :(  Ik zou er gelijk allemaal plankjes tegen de muur schroeven, een zeteltje, dekentjes, speelgoed, etc.

Ik vind het jammer dat TS hier niet meer reageert, dat roept bij mij toch ook vragen op.
Ik stel mij vooral de vraag, als iemand zoveel katten heeft en x-aantal verschillende katers , waarom zou die dan poolse kittens verkopen ?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 07 september 2013 - 19:33

Bekijk bericht*bonnie*, op 07 september 2013 - 15:17, zei:

Als ik het goed gezien hebben leven de kattinnen gewoon in huis en hebben de katers aparte verblijven.
Ik heb geen ervaring met fokkers maar ik denk dat meer fokkers hun katers in aparte verblijven houden, niet ?
Want je kan ze toch niet zomaar tussen de kattinnen laten lopen ?
Hoewel de verblijven mij heel ongezellig lijken :(  Ik zou er gelijk allemaal plankjes tegen de muur schroeven, een zeteltje, dekentjes, speelgoed, etc.

Ik vind het jammer dat TS hier niet meer reageert, dat roept bij mij toch ook vragen op.
Ik stel mij vooral de vraag, als iemand zoveel katten heeft en x-aantal verschillende katers , waarom zou die dan poolse kittens verkopen ?

Dat klopt dat er meerdere fokkers dat doen maar de meeste die ik ken lopen alle katers vrij in huis omdat zij het gewoon niet kunnen om hun kater apart te steken,
ik zou dat ook niet kunnen, ik vind het persoonlijk zielig maar ja ieder zijn of haar eigen beleid.
Als er hier een poes moet worden gedekt dan haal ik ze van de pil en mag ze gedekt worden tussen de soep en de patatten,
als ik ooit een buitendekking geeft dan zal ik ze pas enkele dagen opsluiten omdat het dan ook niet anders kan omdat er dan een vreemde poes in huis komt,
maar een paar dagen is toch helemaal iets anders dan een levens lang.

Misschien werkt ts nu :)

graziella
graziella
  • 3 berichten

#13 Geplaatst 07 september 2013 - 20:31

Bekijk berichtSolotje, op 07 september 2013 - 19:33, zei:

Dat klopt dat er meerdere fokkers dat doen maar de meeste die ik ken lopen alle katers vrij in huis omdat zij het gewoon niet kunnen om hun kater apart te steken,
ik zou dat ook niet kunnen, ik vind het persoonlijk zielig maar ja ieder zijn of haar eigen beleid.
Als er hier een poes moet worden gedekt dan haal ik ze van de pil en mag ze gedekt worden tussen de soep en de patatten,
als ik ooit een buitendekking geeft dan zal ik ze pas enkele dagen opsluiten omdat het dan ook niet anders kan omdat er dan een vreemde poes in huis komt,
maar een paar dagen is toch helemaal iets anders dan een levens lang.

Misschien werkt ts nu :)

Nee hier ben je goed mee bezig poezen aan de pil is wel het domste wat je kunt doen, wel eens gelezen over de gevaren die dit met zich meebrengt?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 07 september 2013 - 20:46

Bekijk berichtgraziella, op 07 september 2013 - 20:31, zei:

Nee hier ben je goed mee bezig poezen aan de pil is wel het domste wat je kunt doen, wel eens gelezen over de gevaren die dit met zich meebrengt?

Ik word begeleid door iemand die al 25 jaar fokt en die al 25 jaar de pil geeft ( wel een pil met werkzame stof medroxyprogesteronacetaat dat minder schadelijk is)  en
tot op heden nog niets voor gehad, ik zeg niet dat het goed is, er zijn natuurlijk gevaren aan ;) hevige en langdurige  krolsheid is ook niet goed maar als je fokt moet je keuzes maken,
de ene kiest de pil, de andere een staafje en de andere laat ze krols zijn.

Heavy
Heavy
  • 2 berichten

#15 Geplaatst 08 september 2013 - 12:10

Wij hebben veel ervaring met deze Cattery. Wij hebben drie kittens van  cattery Graziella en telkens schitterend ontvangen en begeleid geweest. We hebben enkele catterys bezocht voor dat we een kitten kochten. En deze was veruit de properste, mooiste, en duidelijk het meeste liefde voor de katten. Katers zitten inderdaad apart. Maar in een gigantisch katerverblijf waar ze duidelijk niets te kort komen.
Toen wij er voor de eerste keer kwamen werd er al meteen duidelijk gemaakt dat ze alleen kittens verkochten aan mensen waarbij ze een goed gevoel hadden.
Deze topic is duidelijk gestart door iemand die zijn kitten niet mee heeft gekregen wegens zijn gedrag.
Papierwerk, entingen,... Allemaal perfect in orde
Ik heb speciaal een profiel aangemaakt om duidelijk te maken dat dit echt de grootste zever aller tijden is.