Spring naar inhoud

- - - - -

ervaringen met petgear krabpalen.

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#1 Geplaatst 05 augustus 2013 - 00:06

Wie heeft er ervaring met deze krabpalen? Je kan ze o.a. kopen bij bol.com.

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 05 augustus 2013 - 08:57

mijn ervaring is dat die bolletjes, muisjes, bloemetjes aan touwtjes meestal niet lang blijven hangen en snel sneuvelen en ergens onder een kast of zetel belanden...

voor een krabpaal telt de hoogte, want katjes zitten graag zo hoog mogelijk op de uitkijk
ook de stabiliteit, bv een groot genoeg grondplateau zodat die zeker niet omvalt, als ze erin "vliegen"
de hoogte van de onderste krabpalen zelf, want een kat krabt graag rechtstaand en gestrekt haar nagels van haar voorpootjes
ook de diameter van de palen zelf telt mee aan de stabiliteit en kwaliteit van het meubel
en voldoende ligplaatsjes

deze palen van petgear die ik op bol.com zie zou ik eerder aanschaffen voor kittens, en niet zo direct voor volwassen poezen
zou zowiezo al moeilijk worden met meerdere katten om er tegelijk een slaapplaatsje op te vinden
ze zijn allemaal maar rond de 80 à 90 cm hoog en weinig verstopplaatsjes zoals huisjes ofzo

ik heb vorig jaar een nobby Orlando krabpaal gekocht, en sindsdien is het hier altijd een spurtje op een van de drie hoogste schavotjes te bemachtigen
en is het warmer, dan verstoppen ze zich in een van de twee huisjes

liever iets meer uitgeven aan een krabpaal waar je jàren plezier van gaat hebben, ipv een kleiner die misschien inderdaad voor ons mensen iets speelser oogt

mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#3 Geplaatst 05 augustus 2013 - 13:12

Ik heb nog eens allemaal foto's bekeken en snap nu wat je bedoeld.  Die van jou is idd erg mooi,  maar dat ga ik er wel niet in krijgen bij mijn man. Maar ik zal eens kijken voor een betere.  Ze zijn nu ook nog erg klein.  Mvg

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 05 augustus 2013 - 13:29

kweet natuurlijk niet van welke regio je bent...

maar ik heb mijn krabpaal gekocht bij een cattery in Eeklo, daar kostte die maar 125€ ipv 197€ op verschillende andere winkels

het loont dus uit te kijken naar andere winkels, websites, enzo om een paal goedkoper te zoeken en te vinden

mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#5 Geplaatst 05 augustus 2013 - 20:21

Amai das idd de moeite.  Il ben hun wel eens tegengekomen online. Ik zal eens zoeken. Bedankt Mvg