Spring naar inhoud

- - - - -

Uitleg en regels KS Verkiezingen 2013

KS Verkiezingen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
50 reacties op dit onderwerp
Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#1 Geplaatst 05 augustus 2013 - 23:30

Deze zomer houden we opnieuw KS Verkiezingen. Per categorie kunnen jullie deelnemen met één foto waaruit later de beste van die categorie wordt gekozen. De uiteindelijke winnaars krijgen tot de verkiezingen van volgend jaar een extra titel onder hun gebruikersnaam. De naam van de categorie die je gewonnen hebt, wordt de titel die onder je gebruikersnaam zal worden getoond.

De categorieën voor 2013:
  • Mooiste kortharige HTK (Kruisingen horen hier ook bij!)
  • Mooiste (half)langharige HTK (Kruisingen horen hier ook bij!)
  • Mooiste naakte raskat
  • Mooiste kortharige raskat
  • Mooiste (half)langharige raskat
  • Schattigste kitten (Het afgelopen jaar geboren.)
  • Snoezigste nestje (Het afgelopen jaar geboren.)
  • Knapste senior (Voor katten vanaf 10 jaar!)
  • Grootste wildebras
  • Grootste luiaard
  • Tofste kattenbende (Voor foto's waar meerdere katten op staan.)
  • Beste kater
  • Beste poes
  • Leukste avatar
  • Leukste onderschrift
De algemene regels (lees ze goed door voor je foto's begint te plaatsen):

- Vermeld altijd de naam van de kat bij de foto. Wat extra uitleg mag, maar moet niet. Enkel de naam van de kat(ten) is verplicht!

- De kat(ten) moet(en) momenteel van jou zijn (bij jou wonen). Heb je een mooie foto, maar is je katje helaas overleden, dan mag deze foto toch nog meedoen. (Uitzondering: Snoezigste nestje. Uiteraard houden fokkers niet alle kittens van een nestje een heel jaar bij hen.)

- De deelnemende foto moet bij de categorie passen. Lees per categorie goed wat voor foto er gevraagd wordt! Meer uitleg staat telkens in de beginpost.

- Per categorie mag er maar 1 foto per lid meedoen. Indien er meerdere gezinsleden lid zijn, mogen zij elk 1 foto plaatsen per categorie, maar niet met dezelfde kat. Elke kat mag maar 1 keer voorkomen per categorie, anders zou die concurrent zijn van zichzelf. :roll:

- De foto's mogen helemaal niet bewerkt worden: dus niet bijknippen, geen kadertje/schaduw errond, geen watermerk/copyright, enz.... Echt helemaal NIETS! Het enige wat mag is de foto verkleinen naar het max. toegestane formaat mét behoud van de juiste verhoudingen.
Info: Volgende verhoudingen worden aanvaard: 4:3, 3:2, en breedbeeld 16:9/10/11 (waarbij gekende afwijkingen van fototoestellen wel worden aanvaard).
Verkleinen is zeker niet verplicht, het forum verkleint te grote foto's automatisch.
(De categorieën "Leukste avatar" & "Leukste onderschrift" vormen natuurlijk een uitzondering op deze bewerkingsregel.)

- Foto's moeten tijdig in het topic geplaatst worden. Foto's die te laat zijn, doen niet mee. Ook al was het topic nog niet gesloten! Het is nl. niet altijd mogelijk om exact om middernacht hier op een knopje te komen drukken. ;)

- Gelieve geen reacties tussendoor te geven. Zo blijft het overzichtelijk en gemakkelijker om daarna een stemtopic te maken. Reacties tussendoor worden verwijderd.

- Het is verboden om bij de stemtopics te stemmen op je eigen kat! Word je betrapt, dan wordt je foto (of foto's) gediskwalificeerd. Ook partners, kinderen, ouders en al wie nog onder hetzelfde dak woont, mogen niet stemmen op de poezel(s) met wie ze het huis delen, ook al heeft een ander lid van het gezin de foto gepost.

- Denk goed na voor je een foto plaatst. Eens de foto er staat, wordt deze niet meer verwijderd omdat je net een betere foto gevonden hebt. In de 30 min. die je hebt om je bericht nog te bewerken, kan je natuurlijk nog wel de foto wijzigen.

Foto's die niet voldoen aan de voorwaarden (algemene regels van hierboven + voorwaarden per categorie) worden zonder waarschuwing verwijderd! (Dit kan tussendoor gebeuren, maar ook pas bij het maken van de stemtopics.) Zorg er dus voor dat je foto in orde is.

Verdere vragen over deze verkiezingen mogen in dit topic gepost worden.

De topics openen doe ik morgen. Het is al een beetje laat geworden voor vandaag. ;)

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 06 augustus 2013 - 08:24

Bo is dit jaar geboren maar komt maar binnen 2 weken bij ons wonen, mag ze al meedoen voor schattigste kitten of niet?

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 06 augustus 2013 - 08:42

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 06 augustus 2013 - 08:24, zei:

Bo is dit jaar geboren maar komt maar binnen 2 weken bij ons wonen, mag ze al meedoen voor schattigste kitten of niet?
Wil ook mijn kittens laten meedoen...maar ze zijn hier pas begin september... tot wanneer loopt de verkiezing?
Mogen er ook 2 kittens samen meedoen op 1 foto als schattigste kittens?
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#4 Geplaatst 06 augustus 2013 - 08:47

De regels en voorwaarden zullen per categorie uitgelegd worden, dus nog eventjes geduld zou ik zeggen ;) (of je kan al eens gaan piepen bij de regels per categorie van vorig jaar he ;) )

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 06 augustus 2013 - 08:53

Bekijk berichthilleke, op 06 augustus 2013 - 08:47, zei:

De regels en voorwaarden zullen per categorie uitgelegd worden, dus nog eventjes geduld zou ik zeggen ;) (of je kan al eens gaan piepen bij de regels per categorie van vorig jaar he ;) )
  :duim:

Mijn beebjes zullen dan nog niet kunnen meedoen voor de verkiezingen van dit jaar.... maar dat geeft me wel een jaar de tijd om een heleboel foto's te maken en te selecteren tegen de volgende verkiezingen! :p
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 06 augustus 2013 - 10:22

hmmmm we kunnen foto's posten tot 18 augustus... wss de dag dat Bo bij ons komt wonen... mag de foto bij de fokker gemaakt zijn of moet ik die dag snel een foto maken en die posten? :d

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#7 Geplaatst 06 augustus 2013 - 10:28

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 06 augustus 2013 - 10:22, zei:

hmmmm we kunnen foto's posten tot 18 augustus... wss de dag dat Bo bij ons komt wonen... mag de foto bij de fokker gemaakt zijn of moet ik die dag snel een foto maken en die posten? :d

Zoals ik het lees moet de kat bij jou wonen dus eerder kan je niet deelnemen.
Waar de foto is genomen maakt verder niet uit

Lily2118
Lily2118
  • 296 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 06 augustus 2013 - 11:04

Bij 'snoezigste nestje' , moet het echt JOUW kat zijn (de moeder) of mag het ook een nestje wilde katjes zijn (in eigen tuin) ?

Bewerkt door Lily2118, 06 augustus 2013 - 11:12.

Kattenknuffels xx

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#9 Geplaatst 06 augustus 2013 - 13:30

Een wilde kat die toevallig in je tuin zit, is niet jouw kat hè. ;) Het is de bedoeling dat je met je eigen kat meedoet.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 06 augustus 2013 - 13:39

Vraagje: voor onderschrift of avatar staat erbij: "Zolang het maar duidelijk is dat het onderschrift bij jou hoort (jouw kat(ten), naam van je kat(ten), naam van je cattery,.... staat erop)." geldt mijn avatar/onderschrift dan of niet? Mag ik deelnemen? Want ons Lola staat er wel op, maar nergens een naam ofzo dus weet niet of het dan duidelijk is dat deze bij mij hoort?

Bewerkt door Liz, 06 augustus 2013 - 13:39.

banner

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#11 Geplaatst 06 augustus 2013 - 15:52

Als jouw kat erop staat, is het geen probleem hoor. :)

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 08 augustus 2013 - 09:11

Iiih help! Mijn foto via iphone erop gezet (mooiste langharige HTK) en die is plots gedraaid. Hoe kan ik dat (via gsm) aanpassen?

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#13 Geplaatst 08 augustus 2013 - 09:26

Bekijk berichtMurron, op 08 augustus 2013 - 09:11, zei:

Iiih help! Mijn foto via iphone erop gezet (mooiste langharige HTK) en die is plots gedraaid. Hoe kan ik dat (via gsm) aanpassen?

Als het je nu niet lukt deze te draaien verwijder je hem best en zet je hem er op vanaf je pc zodat je hem er ineens juist op kan zetten.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 08 augustus 2013 - 09:37

Bekijk berichthilleke, op 08 augustus 2013 - 09:26, zei:

Als het je nu niet lukt deze te draaien verwijder je hem best en zet je hem er op vanaf je pc zodat je hem er ineens juist op kan zetten.

Ik heb alleen een iphone en ipad. Maar 'k vind het zo raar want die foto was recht.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 08 augustus 2013 - 10:14

Voor schattigste kitten, tot wanneer maximum geld dit dat ze geboren mogen zijn? Het afgelopen jaar, telt augustus vorig jaar dan ook nog mee?

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: KS Verkiezingen