Spring naar inhoud

- - - - -

bach bloesems

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 17 augustus 2009 - 22:00

Ik dacht eraan om bach bloesems aan te schaffen en dan meer bepaald de rescue remedy om de introductie van ons nieuw poezenmeisje een beetje vlotter te laten verlopen dit in  combinatie met de feliway verdamper, de feliway heb ik al maar waar haal je de bach bloesems? ook bij de apotheek?en weet iemand hoeveel druppels ik er mag indoen? :catnoknow

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 17 augustus 2009 - 22:09

Moet je aan Lies effe vragen, die weet daar alles van.

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#3 Geplaatst 17 augustus 2009 - 22:51

Bij ons hebben ze de rescue remedy gewoon bij de drogist, maar ook in spirituele shops heb je ze altijd wel staan (in hele vele soorten zelfs).

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#4 Geplaatst 18 augustus 2009 - 01:41

Ik heb de rescue ook gewoon bij de apotheek gehaald.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#5 Geplaatst 18 augustus 2009 - 06:44

In natuurvoedingswinkels vind je normaal wel altijd de bach bloemen.

De rescue is de remedie die bij alles aan te raden is. Voor dieren is dit ook de basis remedie. Moest je kat daarbij vb. bang zijn van vreemden, dan kan je er ook mimulus bijgeven.
Maar om zo specifiek te gaan, moet je wel wat extra opzoek werk doen. Ofwel mij eventjes een mailtjes sturen ;)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 18 augustus 2009 - 08:17

een tijdje geleden bij de dierenarts zat er een heel bang hondje en ik zeg tegen die mevrouw: misschien kan je het proberen met de rescue remedy van bach bloesems. Had er per toeval iemand anders in de wachtzaal dat bij. En zowaar: die hond was tien keer zo rustig dan dat hij met eender wel kalmeringspilletje zou geweest zijn ;)

kwestie van maar even aan te tonen dat alhoewel ik eerst die bach bloesems maar een beetje :catscratchhead vond ik ze nu meer 8) vind ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 18 augustus 2009 - 08:30

Ik sta hier ook nog altijd verstomd als ik zie hoe Gabriƫl reageert op de Bachbloesems.
En nog een verhaaltje: een neefje van mij (12 jaar) had heel veel schrik van onder andere katten. Hij kwam wel graag bij ons en probeerde zijn schrik te overwinnen door Zita te knuffelen maar je zag dat hij echt bang was (zijn ouders wilden dat hij Zita knuffelde).Hij had ook nog een aantal andere problemen.  Nu komen ze zaterdag bij ons en wham, hij vliegt naar de poezels en begint ze spontaan te knuffelen, op zijn schoot te nemen. En ook andere dingen vallen ons op. Blijkt dat ze op vakantie in Oostenrijk hem laten testen hebben met Bachbloesems: hij moest ruiken aan verschillende flesjes en dan werd er bepaald welke bloesems hij nodig had. Dat kind was ontzettend onder de indruk van wat er gebeurde. Samen met mijn schoonzus hebben we gekeken welke bachbloesems er in zijn flesje zaten en inderdaad... alles klopt tot in de puntjes. Dat ventje sprak geen duits en kon dus geen vragen beantwoorden, die meneer wist niet dat beide grootvaders op een korte tijd overleden waren en toch krijgt hij druppels om verlies te verwerken, hij is erg allergisch en ook daar krijgt hij druppels voor.

Geplaatste afbeelding

tineke
tineke
  • 242 berichten

#8 Geplaatst 28 oktober 2009 - 18:27

vero zei:

Ik dacht eraan om bach bloesems aan te schaffen en dan meer bepaald de rescue remedy om de introductie van ons nieuw poezenmeisje een beetje vlotter te laten verlopen dit in combinatie met de feliway verdamper, de feliway heb ik al maar waar haal je de bach bloesems? ook bij de apotheek?en weet iemand hoeveel druppels ik er mag indoen? :catnoknow
je haald het bij een reformhuis en ik gaf het m,n hondje altyd als ik van zwolle naar braband ging eens in de twee weken  met openbaarvervoer (ruim 3 uur)ik vond het een uitkomst,hij relaxt ik relaxt hij vond het zelfs vaak fijn met me mee zo,n pokke eind en het was een yorky die zijn doorgaans niet heel relaxt met zoiets,zit zo,n pipetje aan en ik gaf een halve cm ongeveer

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 14 december 2009 - 14:31

ik vroeg me af waar je de resquecream kan halen ? helpt dit ook tegen eczeem?

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#10 Geplaatst 14 december 2009 - 14:35

volgens mij halen we de zalf ook in de natuurwinkel hoor... en bij de apotheek hebben ze die normaal ook ;)

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#11 Geplaatst 14 december 2009 - 15:02

M&M zei:

ik vroeg me af waar je de resquecream kan halen ? helpt dit ook tegen eczeem?

Ik heb die gisteren zien staan in de natuurwinkeltjes in Sluis.
Misschien dat ze die hier ook bij de biovita ofzo hebben.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 14 december 2009 - 16:00

Ik haal het gewoon bij de apotheek. Ik weet niet of het helpt bij eczeem, maar aangezien het een natuurlijk produkt is, lijkt het me wel het proberen waard.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 14 december 2009 - 18:44

De creme ken ik niet maar de druppeltjes heb ik bij een natuurwinkel gehaald (in houthalen voor de limburgers onders ons) en het werkt bij mij zelf ook wel redelijk goed :) blijf dan ook rustiger op een drukke dag :)