Spring naar inhoud

- - - - -

Schieten op katten?!

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
jdeb
jdeb
  • 27 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 06 augustus 2013 - 17:07

Goeiemiddag,

Eind mei kwam ik thuis en zag ik dat onze kat mij naar dagelijkse gewoonte niet kwam uitbundig begroeten.. toen ik ze ging zoeken zag ik ze in een plasje bloed liggen op ons bed met een wondje in haar keel. Bovendien mankte ze én haar halsbandje was weg. Toen ben ik ermee naar de dierenarts gegaan en werd haar wondje verzorgd + een prik voor haar poot waarop ze mankte.We dachten aanvankellijk dat ze ergens was blijven haperen (het bandje schiet open bij spanning) Aangezien dit nog niet over was kreeg ze nog ontstekingsremmer iets later. Tot op vandaag was dit  nog niet over en zijn we net teruggeweest voor een rontgenfoto. De DA zag echter niets afwijkends, maar wel iets volledig anders... Blijkbaar is onze poes die 30e mei beschoten geweest...!!! er zat een loodje net  naast haar luchtpijp, ze heeft enorm geluk gehad...

Ik begrijp niet dat mensen dit doen. kan je dit aangeven, alhoewel we geen idee hebben wie dit kan zijn? Onze buren hebben allemaal katten, onze overburen ook..dus heb zie ik dit niet doen. Ze kennen ook allemaal onze kat. maar achter ons wonen wel boeren... het is hier landbouwgrond;

2j geleden is onze maine coon verdwenen en vonden we haar nergens terug na wekenlang zoeken... ik denk dat ik nu misschien weet wat er met haar gebeurd is :(

Groetjes,
julie

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 06 augustus 2013 - 17:17

als het een gewoon loodje is kan je (vrees ik) weinig doen, zijn vrij te krijgen zonder vergunning dus politie gaat niet kunnen uitzoeken wie er over zo een wapen beschikt in je buurt.
Het enige wat ik je kan voorstellen is dat je een foto neemt van de wonde en beetje "emotionele" chantage doet.
dus een brief opmaken en in de bussen in de buurt steken dat dit gebeurt is met je katje, dat ze veel geluk gehad heeft,... om zo de dader op zijn/haar gemoed te werken en hopen dat het zo helpt...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 06 augustus 2013 - 17:22

Klacht indienen tegen onbekende kan altijd het is niet omdat je geen vergunning nodig hebt voor dat loodjes geweer dat je maar op alles wat beweegt moet zitten schieten.  Mss zijn er nog wel klachten geweest.
Kopies van de dierenarts en rx meepakken.

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#4 Geplaatst 06 augustus 2013 - 17:45

Wat erg, zeg :( Wel goed dat ze zo'n geluk gehad heeft natuurlijk! :)
Zoals Catherine zegt, kan je volgens mij wel een klacht indienen. Ik vrees alleen dat ze er niets mee gaan kunnen doen als ze niet weten wie dit gedaan heeft, dus dat de klacht niet zoveel uithaalt dan. Ik zou eigenlijk niet weten wat je kan doen, behalve mensen in de buurt waarschuwen hiervoor. En zoveel mogelijk rondvragen of nog iemand zoiets heeft voorgehad, of iemand weet wie dit geweest is,...

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 06 augustus 2013 - 18:12

Ik zou ook klacht neerleggen tegen onbekenden en foldertjes in de bus steken dat men moet oppassen voor de katten en mensen aanraden ook klacht in te dienen.

Wsl komt dat ook in de bus van de dader die dan mss een paar keer nadenkt voor die dat nog eens doet....

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 06 augustus 2013 - 18:19

Wat een heftig verhaal. :( Ik zou zeker iets ondernemen. Een klacht neerleggen bij de wijkagent en de mensen in de omgeving verwittigen. Heel veel beterschap voor het katje.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 06 augustus 2013 - 18:26

Vreselijk zeg. Dat snapt niemand natuurlijk waarom mensen zoiets doen. Hopelijk kan de poes er volledig van herstellen, wat heeft de da voorgesteld om nu te doen?
banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 06 augustus 2013 - 19:19

Gruwelijk gewoon !!! Ik hoop dat alles goed komt!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 06 augustus 2013 - 20:12

Geen klacht neerleggen is niks doen en zich erbij neerleggen. Klacht indienen kan altijd leiden tot iets. Mss zijn er nog klachten wie weet. Doen zou ik zeggen als ik het van mei geleden.

jdeb
jdeb
  • 27 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 06 augustus 2013 - 20:29

hallo, aangezien we hier in een dorpje wonen is het politiekantoor niet open, enkel in de stad. morgenvroeg gaat mijn vriend het aangeven, en we zullen briefjes maken om hier in de bussen te steken..
ik hoop dat het geen tweede keer zal voorvallen.!

bedankt voor jullie reacties

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#11 Geplaatst 06 augustus 2013 - 21:58

Wat vreselijk zeg! Ja, ik zou nu ook zeker en vast klacht indienen. Onze katten zijn jaren geleden ook eens thuisgekomen met (gelukkig oppervlakkige) kogelwondjes, waarschijnlijk van een loodjesgeweer. Wij hebben op dat ogenblik geen klacht ingediend, wat we dus wel hadden moeten doen. Hebben wel overal waar we konden hier in de geburen verteld wat er gebeurd was, hoe erg we dit wel vonden, als we zouden te weten komen wie dit gedaan had dat die er niet goed ging van zijn enz. Toeval of niet, maar is nooit meer gebeurt sindsdien.

En onlangs in een deelgemeente hier bij ons weet ik van mensen die zelfs van de politie uit een brief in de bus kregen met de melding dat er een persoon losloopt die op katten schiet, en dat ze hiermee moesten rekening houden en personen die verdachte handelingen deden moesten melden.

Hopelijk komt alles goed met jullie katje, gebeurt dit niet meer én - kans is klein natuurlijk :evil:  - kunnen ze de dader vinden. Succes!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 06 augustus 2013 - 23:11

Amai, en op die plaats dan nog!! Zeer veel geluk gehad!

Ja, er zijn altijd zotten!! Klacht indienen tegen onbekenden. Meer dan waarschijnlijk hoor je er niets meer van, maar dan is er notitie van genomen. Mocht er in de buurt dit nog voorkomen en er wordt terug een klacht ingediend, sta je al iets sterker om de dader te vinden.

jdeb
jdeb
  • 27 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 14 augustus 2013 - 19:31

Er werd nog een klacht ingediend.. door onze buurvrouw.. haar kat is ook beschoten en heeft het gelukkig overleefd.. nu zijn we met 2 maarja, de politie kan niet veel doen zeggen ze... morgen gaan we brieven gaan deponeren..
:( zielige mensen zijn dat!

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#14 Geplaatst 14 augustus 2013 - 19:50

Wablief?! Oké, ik kan begrijpen dat ze niet veel kunnen doen, maar ze kunnen toch iéts doen! Moesten het mensen zijn die lukraak beschoten worden er zouden wel andere maatregelen getroffen worden! Echt erg, zo zijn jullie dus totaal niet meer op jullie gemak, want er zit blijkbaar iemand in jullie buurt die het op katten gemunt heeft. Ik hoop dat ze die persoon snel vinden!

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 14 augustus 2013 - 21:48

Ik hoop dat de dader vlug gevonden wordt. :evil: Best zoveel mogelijk de buurbewoners verwittigen.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk