Spring naar inhoud

- - - - -

Herstel poes na drievoudige bekkenbreuk

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
nobeltje
nobeltje
  • 10 berichten

#1 Geplaatst 07 augustus 2013 - 10:43

onze poes van  is afgelopen woensdag door een auto aangereden met als gevolg een 3voudige bekkenbreuk . volgens onze dierenarts zou dit in orde komen met 6 weken absolute rust.
Ze zit nu in een bench , wat ze absoluut heel goed opneemt en aanvaardt.Ze eet goed en kan plassen en zich ontlasten . ze kan niet op haar pootjes steunen . heeft er iemand ervaringen met bekkenbreuken ? hoe verloopt het herstel ? ben bang dat het niet meer goed komt ... ze is immers al bijna 19 jaar. een ongerust baasje

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 07 augustus 2013 - 10:54

Ocharme toch :( Ik heb geen ervaring met poezels met bekkenbreuken maar denk dat je goed bezig bent voor het herstel.
Moed houden! Moest de DA gezien hebben dat er niets meer aan te doen was, dat had hij/zij het je wel gezegd.
Katjes zijn soms ongelooflijk sterk, ook al zijn het seniorkes.

Veel sterkte!

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 augustus 2013 - 11:58

Veel sterkte, dat een kat dat nog op 19 jarig leeftijd moet meemaken zeg :|

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 07 augustus 2013 - 12:02

Ocharme het poesje. :( Op die leeftijd nog zo een zware ingreep moeten meemaken. :( Veel beterschap voor het sukkeltje. :hug:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 07 augustus 2013 - 13:10

oei op die leeftijd zo'n breuken... heb er geen ervaring mee hopelijk geneest het snel.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 07 augustus 2013 - 13:12

Ocharme je katje! Veel beterschap!!

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 07 augustus 2013 - 21:25

Hier geen ervaring ermee... maar ik wens ze wel veel beterschap :geluk:
banner

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 08 augustus 2013 - 07:44

Hoe gaat het ondertussen met het poesje?
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 08 augustus 2013 - 09:15

Bekijk berichtnobeltje, op 07 augustus 2013 - 10:43, zei:

onze poes van  is afgelopen woensdag door een auto aangereden met als gevolg een 3voudige bekkenbreuk . volgens onze dierenarts zou dit in orde komen met 6 weken absolute rust.
Ze zit nu in een bench , wat ze absoluut heel goed opneemt en aanvaardt.Ze eet goed en kan plassen en zich ontlasten . ze kan niet op haar pootjes steunen . heeft er iemand ervaringen met bekkenbreuken ? hoe verloopt het herstel ? ben bang dat het niet meer goed komt ... ze is immers al bijna 19 jaar. een ongerust baasje

Beste Nobeltje

Ik heb inderdaad ervaring met een kat met een bekkenfractuur.
Wel is natuurlijk elk herstel anders. Teuntje is 2 jaar geleden aangereden door een auto (of geschopt) maar dat kon de da niet vertellen
haar bekken waren op 6 of op 8 plaatsen gebroken (durf niet meer te zeggen welke het van de 2 was).
We hebben haar ook 5 weken benchrust gegeven en zij is weer helemaal hersteld

Geplaatste afbeelding

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 08 augustus 2013 - 09:36

oei dat sukkeltje :( :( veel beterschap !

Wolverina
Wolverina
  • 98 berichten

#11 Geplaatst 08 augustus 2013 - 11:51

Omaai, zo'n mooie rakker van leeftijd;
Veel beterschap gewenst voor hem !!!!

nobeltje
nobeltje
  • 10 berichten

#12 Geplaatst 08 augustus 2013 - 18:06

aan grumpje , dat geeft me al een beetje hoop. hoelang na het ongeluk begon je poezel zijn pootjes terug te gebruiken ?
ze stelt het redelijk . we geven  ze veel liefde en aandacht, maar het blijft enorm zielig natuurlijk ... hopelijk is op het einde van de rit alles niet voor niets geweest , :-(