Spring naar inhoud

- - - - -

Vers

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#1 Geplaatst 22 februari 2009 - 17:57

Wie geeft z'n katten vers voer? Dus echte stukjes vlees en orgaan ed?

Ik zou ze graag af en toe eens een stukje vlees geven, omdat ik weet dat ze dan een voldaan gevoel gaan hebben. Alleen weet ik niet goed waar ik het zou halen en wat ik zou halen...

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 23 februari 2009 - 11:47

Aynoa staat volledig op vers.
Wat ik ze geef van versvoer is vb: kwartel, kippenkarkas, kippennek.
Spiervlees: geit, paard rund
orgaan: hart, nier. Het orgaanvlees heb ik van meerdere diersoorten. Zo is het iedere week iets anders ;)
Volledige prooidieren geef ik niet.

Woon je in België of in Nederland?
In België is het iets moeilijker eraan te geraken.
Vroeger gaf ik vlees van bij de slager, maar dat kwam natuurlijk wel erg duur uit :ha Ik heb daarom besloten om een grote vriezer te kopen en ik bestel nu bij Dogshape.
Ik heb gezien dat ze nu nog een ruimere keuze hebben, sinds de laatste keer dat ik besteld heb.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 23 februari 2009 - 13:25

Ik geef versvoer van het merk Bandit, tussendoor krijgen ze ook wel eens een stukje kalkoen- of kipfilet, kippenmagen of -hartjes, maar dat vind ik nogal omslachtig om het dagelijks in kleine stukjes te snijden en grote stukken gaan ze mee spelen.
Bij o'cool hebben ze ook gemixt versvoer, maar daar zijn ze hier niet zo zot van, zeker de pens-variëteit blijft hier gewoon staan (gelukkig heb ik honden die het dan wel eten)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 23 februari 2009 - 13:39

Pens geef ik niet aan katten. Maar ik geef het wel aan Bolo ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#5 Geplaatst 24 februari 2009 - 07:46

ik ben jammer genoeg van Belgie...

Tinka kreeg vanmorgen Duck en jip stond er al langs en liet haar brokken in de steek :d

Ik ken wel iemand die haar katten en hond vers eten, daar dan toch maar ns schooien :goofy:

Sonia
Sonia
  • 157 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 24 februari 2009 - 08:13

Hier krijgen de fretten carnibest (een soort van gemalen versvoer) en de katten zijn er als de kippen bij, om de restjes op te eten. Nu heb ik ook de katten-variant besteld. Het zal mij benieuwen.

CARNIBEST Natuurvoer - voor hond, kat en fret  (ze hebben trouwens ook verkooppunten in Belgie)
:hart: Het beste op deze aard, zit in een dierenhart bewaard ! :hart:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 24 februari 2009 - 12:00

Evelien zei:

ik ben jammer genoeg van Belgie...

Tinka kreeg vanmorgen Duck en jip stond er al langs en liet haar brokken in de steek :d

Ik ken wel iemand die haar katten en hond vers eten, daar dan toch maar ns schooien :goofy:

Ik woon ook in België. ;)
Dogshape levert ook in België.

Geplaatste afbeelding

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#8 Geplaatst 24 februari 2009 - 19:34

elixeryen zei:

Ik woon ook in België. ;)
Dogshape levert ook in België.

Ja, ik weet het, maar heb echt te weinig plaats in de vriezer en ook geen plaats om een bij te zetten. Als dat ging, stond de hond ook al lang op vers :LOL:

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#9 Geplaatst 24 februari 2009 - 19:35

Ook hier geen grote vriezer..anders had ik het ook wel al eens geprobeerd..misschien niet continu vers maar dan toch af en toe...

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 24 februari 2009 - 19:53

ik haal gewoon van alles bij de delhaize en bij de slager
elke dag krijgt ze dan een stukje
spiervlees: kip kalkoen rund
orgaanvlees: hart, lever, niertjes vind ik niet :/

kun je bij de o'cool versvoer krijgen??
is er eentje in gent ofzo en waar? *ja ik ben geïntresseerd*

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 24 februari 2009 - 19:54

PeggyJ zei:

Ik geef versvoer van het merk Bandit, tussendoor krijgen ze ook wel eens een stukje kalkoen- of kipfilet, kippenmagen of -hartjes, maar dat vind ik nogal omslachtig om het dagelijks in kleine stukjes te snijden en grote stukken gaan ze mee spelen.
Bij o'cool hebben ze ook gemixt versvoer, maar daar zijn ze hier niet zo zot van, zeker de pens-variëteit blijft hier gewoon staan (gelukkig heb ik honden die het dan wel eten)

je kunt beginnen met kleine stukjes en dan steeds grotere stukken geven
zo doe ik het hier ook zo, Toulouse wist ook niet goed wat ze met die grote lappen aan moest ^^

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 24 februari 2009 - 19:59

Ik probeer zoveel mogelijk vers te geven maar ik krijg het niet over m'n hart om hele prooidieren te voeren zoals muizen, ratten en eendagskuikentjes. Ik houd het op kipfilet, lamsvlees, karkas, kippennekjes en vleugeltjes, runds en lamshart, kippenhartjes, maagjes. Voor de rest krijgen ze natvoer zonder granen, suiker en chemische toevoegingen. Brokjes ( Royal Canin Outdoor ) zet ik een paar keer per dag voor en 's nachts blijven ze ook staan want dan eten ze vrij veel, het zijn nachtraven! :cat

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 25 februari 2009 - 01:59

Ik geef ook nog vis. Dat geef ik niet meer dan 1x in de week.

@ Aldhissla: Orgaanvlees vind je meestal wel in een Turkse Slagerij. Ik ging het gaan halen in de Sleepstraat in Gent. In de Makro hebben ze ook kippenhartjes.
Nieren geef ik niet aan Aynoa. Zolang ze hart en lever binnen krijgt is dat ok. Toen ik allerhande informatie zocht om mijn menu samen te stellen, las ik dat je eventueel 3% nier kan voeren.
Ik weet niet of je in O'Cool vervoer kan kopen. Ik kocht het meestal in een Turkse slagerij. Daar heb je wel een ruime keuze en het is toch iets goedkoper dan bij een 'normale' slagerij.
In de Makro kocht ik soms kippenhartjes en daar koop ik ook mijn vis (diepries) voor Aynoa.

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 25 februari 2009 - 10:22

Dat was ik nog vergeten: ook hier één keer per week verse, rauwe vis. Liefst vettezoals zalm, sardientjes, koolvis, makreel.
Ik heb geluk dat ik dicht bij Maastricht woon en ga dan ook bijna alles op de markt halen bij de poulier en de visboer.
Ook bij Albert Heijn hebben ze iedere week dierenvoeder maar dat beperkt zich meestal tot rundshartjes.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 25 februari 2009 - 10:32

Ik heb hier een hele domme vraag, maar geven jullie dat allemaal rauw of wordt dat gekookt??
Wss. wel rauw, maar toch even checken voor de zekerheid :LOL:
Ik zou mijn coontjes af en toe eens willen belonen met vers zoals ne stukje zalm, een stukje kip of kalkoen en dergelijke....
Zijn er bepaalde soorten vers dat je absoluut niet mag geven aan de kat (zoals varkensvlees)?
Geplaatste afbeelding