Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbak verplaatsen

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_Tom_*
Guest_Tom_*

#1 Geplaatst 18 augustus 2009 - 09:00

We hebben een kitten van 3 maand die (op een ongelukje na toen we het deurtje aan haar kattenbak hadden gehangen hetgeen mevrouw maar niets vond) goed op de kattenbak gaat. Het "probleem" is dat die nu in de living staat, en we die zouden willen verplaatsen.

Nu hebben we een open trap tot op zolder, waar mevrouw ook af en toe ligt te slapen. Zou het mogelijk zijn om de bak naar daar te verplaatsen? Of halen we ons dan miserie op ons hoofd? En hoe pakken we dit best aan?

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 18 augustus 2009 - 09:04

Beetje bij beetje verschuiven. Zo heb ik het in t begin gedaan
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 18 augustus 2009 - 10:03

Elke dag een paar centimeter verschuiven (zal op een bepaald ogenblik wel in de baan staan). Wat je ook kan doen is een tweede kattenbak zetten op de nieuwe plaats en kijken hoe vlug ze die gewoon is. En als het goed lukt, nummer 1 elimineren?

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 18 augustus 2009 - 10:04

Joloka zei:

Elke dag een paar centimeter verschuiven (zal op een bepaald ogenblik wel in de baan staan). Wat je ook kan doen is een tweede kattenbak zetten op de nieuwe plaats en kijken hoe vlug ze die gewoon is. En als het goed lukt, nummer 1 elimineren?

was ik an t denken een 2e erbij
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 18 augustus 2009 - 10:33

Dat zou ik ook proberen, een 2de kattenbak zetten op de plaats waar jullie hem graag willen, eventueel met wat kattenzand uit haar huidige kattenbak zodat haar geur er reeds in hangt. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#6 Geplaatst 18 augustus 2009 - 12:10

Ja een tweede bak plaatsen , op de plaats die je wilt :geluk:

Guest_Tom_*
Guest_Tom_*

#7 Geplaatst 18 augustus 2009 - 13:38

Maar als mevrouw kan kiezen tussen haar vertrouwde bak beneden of een bak waar ze twee trappen voor op moet op zolder, waarom zou ze dan in godsnaam die tweede bak gebruiken?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 18 augustus 2009 - 14:59

Goh ja, ik heb daar redelijk gemakkelijke poezen in. Ik zou hem kunnen verzetten en de poezen erop wijzen, maar ik opteer hier ook wel voor een 2de bak of beetje bij beetje verplaatsen.

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#9 Geplaatst 18 augustus 2009 - 16:39

Je kan daar ook eten en drinken een mandje en speeltjes plaatsen , dan heeft  ze zo haar eigen domein ,daar boven

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 18 augustus 2009 - 16:49

Mevrouw is nog een kitten dus die kan je nog heel veel aanleren hoor :LOL: . Maar waar ik wel aan denk is dat een kitten soms zo hard aan het spelen is dat het er niet altijd aan denkt om te plassen en als het dan nog twee trappen omhoog moet om te gaan plassen? Kun je die bak niet ergens anders zetten (hier staat er een in de keuken en een boven)?

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 19 augustus 2009 - 12:54

Ja, voor een kitten lijkt me de afstand naar de kattenbak toch ook wel te groot als er enkel 1 op de zolder gaat staan. Voorlopig zou ik dus zeker voor 2 bakken opteren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#12 Geplaatst 21 augustus 2009 - 10:08

oh ik heb de kattenbak hier al een paar maal verplaatst, zonder problemen eigenlijk :)