Spring naar inhoud

- - - - -

Jefke is vermist

• Log in om te reageren
456 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 10 augustus 2013 - 16:58

Geen nieuws = goed nieuws ...
Maar ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk is!
Ook ik duim voor Jefke!

juleken
juleken
  • 7.132 berichten

#17 Geplaatst 10 augustus 2013 - 17:25

:duim: :duim: :hug:
En dan te bedenken dat er mensen zijn die hun dier gewoon verwaarlozen of droppen in een asiel of erger :evil:

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 10 augustus 2013 - 18:03

Ja, dat vind ik dus ook, maar ja...
pfff

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 10 augustus 2013 - 18:36

Deze namiddag krijg ik telefoon: zijn jullie je katje kwijt? Ja, dus...
Blijkt dat daar in de buurt al weken een 'klein' katje rondliep , dus voor alle zekerheid maar gaan kijken. Ze had er een foto van gemaakt, als je goed keek zag je zo naast de bloemen een kopje, een wit met roest. Ik had een foto meegedaan van jefke . 't was natuurlijk hem niet.
En dat mens maar tateren en tateren; en waar wonen jullie, en ken je die en die (nee, dus)...
Toen ik terug thuis was belde ze nog een keer: ah ja, nu weet ik wie jullie zijn, zijn jullie niet uit elkaar? Ah welnee, mens, we zijn al 25 jaar getrouwd... Zo'n mensen, zo'n nieuwsgierige heksen, ik zou ze kunnen wurgen..  
:censored: :censored: :censored:

Maar enfin, ze heeft toch de moeite gedaan om te bellen, ook al was hij het niet ...

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 10 augustus 2013 - 20:48

Jammer dat het Jefke niet was. :( Het is dan ook wel goed dat mensen reageren op jullie oproep. Toch wel een teken dat mensen het bericht wel degelijk lezen.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 10 augustus 2013 - 20:54

jawel , hoor
ik ben blij dat tenminste iemand reageert, maar op dat moment had ik er geen behooefte aan om de roddels van de parochie te moeten aanhoren. ik doe daar zowiezo nooit aan mee.

maar ik moet dankbaar zijn hé... alle beetjes helpen...

Wolverina
Wolverina
  • 98 berichten

#22 Geplaatst 11 augustus 2013 - 16:13

pfff, wat een vervelend mens zo zagen...

HOu de moed, :cat

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 11 augustus 2013 - 19:43

ik probeer, maar vandaag is het uiterst moeilijk. Hij is vandaag exact 3 weken weg. Ik geloof er niet meer in .... Ik hoop natuurlijk nog van wel, maar diep in mijn binnenste weet ik wel dat het niet meer kan.

juleken
juleken
  • 7.132 berichten

#24 Geplaatst 11 augustus 2013 - 23:47

Joske, je weet nooit! Ik begrijp je volkomen, ik zou ook mijn moed verliezen na drie weken, maar het kan nog altijd! Een kennis vertelde me vandaag dat een drietal weken geleden er plots een hele lieve kat in hun garage zat, flossen en miauwen enzovoort. Ze gaf ze eten en de kat bleef. Twee weken geleden is de kat bevallen van vijf kittens. Ze zei me dat het toch wel erg was, dit was volgens haar geen zwerfkat maar een kat die gedropt was. Ik vertelde haar dat het evengoed een kat kon zijn die verloren gelopen is, en dat ze dit moet melden op alle manieren want dat er misschien mensen op zoek zijn naar deze kat.
Alé ja, ik bedoel maar, ik begrijp heel goed jouw wanhoop hoor, ik zou hier zelf ook zot worden in jouw geval, maar je weet maar nooit he.
Ik kan me heel goed voorstellen dat vandaag een extra moeilijke dag is voor jou, omdat het nu exact drie weken geleden is.
Ik blijf hopen hoor, veel, veel sterkte :hug: :hug:

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 12 augustus 2013 - 09:44

We gaan vandaag nog eens naar het asiel, je weet maar nooit...
Seffens gaan we naar de da met Lientje, ze is nu terug uit verlof, dus hopelijk heeft haar vervanger iets gehoord
nog merci voor de knuffels

Bewerkt door Joske123, 12 augustus 2013 - 09:44.

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 12 augustus 2013 - 22:01

Hopelijk vinden jullie hem snel terug! :geluk:

juleken
juleken
  • 7.132 berichten

#27 Geplaatst 13 augustus 2013 - 01:30

Vind het zo erg om te lezen dat hij nog altijd niet terug is. Duimen blijven draaien!! XX

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#28 Geplaatst 13 augustus 2013 - 09:32

deze nacht alweer al wenend in slaap gevallen, Deze morgen wakker met dikke ogen, gelukkig moet ik niemand onder ogen komen, buiten mijn gezinsleden, maar die hebben dat nog gezien dus ...

Het is vandaag, is het de 23 e dag dat hij weg is, en ik kan hem nog geen minuut uit mijn gedachten zetten.

Waarschijnlijk zie we hem hier nooit meer terug.

juleken
juleken
  • 7.132 berichten

#29 Geplaatst 13 augustus 2013 - 17:24

Dus geen nieuws van de dierenarts ook? Zo erg... En dan die onwetendheid en onzekerheid over wat er met hem gebeurd is...
:cry: :hug: :hug:

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 13 augustus 2013 - 17:55

dat doet inderdaad pijn.

deze morgen was ik aan het dweilen, en ik zag Jefke weer bezig. Hij had een voorliefde voor natte en vooral gladde vloeroppervlakten. Dan nam hij een aanloop om dan te kunnen glijden. Zo grappig. (deed hij in de winter als het had geijzeld ook, megagrappig zicht, mijn ijsbeerke)

Er zijn zo de hele dag door momenten en zaken die je terug aan hem herinneren, dat zal je wel herkennen?  We hebben hier al van vele katjes afscheid moeten nemen, maar dat is nu de eerste keer dat me dat zo verschrikkelijk raakt. Mijn man had nog 2 dagen ervoor gezegd: "moest er iets met ons Jefke aan de hand zijn dan huilt mijn vrouw twee weken aan een stuk." 't is al langer en ik huil nog !!!