Spring naar inhoud

- - - - -

Jefke is vermist

• Log in om te reageren
456 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#181 Geplaatst 09 september 2013 - 14:43

De gemeentediensten zijn hier vlak voor onze deur. Ze zijn er allemaal van op de hoogte en weten dat we veel van onze katjes houden. Ik ben er 100% van overtuigd dat, moesten ze iets hebben gezien of gevonden, dat ze het ons persoonlijk zouden komen zeggen.
De flyer heeft hier al die weken aan de glascontainer gehangen, waar de werkers elke dag verschillende keren passeren.
Ik wou dat hij hier voor de deur stond, doodziek voor mijn part, dan kan ik hem vertroetelen tot hij genezen is ....

Maar toch bedankt voor de steun hoor !!! Dat doet me ferm deugd.

missmsn
missmsn
  • 42 berichten
  • 6 katten

#182 Geplaatst 10 september 2013 - 12:28

Joske, ik kom hier enkele treinen achter op je topic maar vroeg me af, woon je ver van Ardooie-bos? Anders daar aan de ingangen ook eens flyers hangen...
Ook nog eens opnieuw huis aan huis flyeren in de buurt van je woonst zodat mensen nog eens herinnert worden aan Jefke dat ie vermist wordt want er zijn er veel die denken dat een flyer in hun bus wel weer reclame zal zijn en gewoon onmiddellijk zonder lezen weggooien maar een 2de zelfde flyer roept herinneringen op en wordt over het algemeen meer gelezen...

Heb je ook een mail met foto naar dierenasiel Folyfoot gestuurd? Vreemd genoeg worden de dieren die in Ardooie, Roeselare, Izegem, ... gevonden worden en in opvang gebracht, door hen én NIET door asiel Roeselare (dat veel dichter is) opgehaald... ik moet nu wel zeggen dat ik een goed contact heb met Folyfoot en nog geen katje gezien heb dat evt Jefke zou kunnen zijn maar je weet nooit ... (ik kom er nu ook niet elke dag hé)
Ook regelmatig eens kijken op de websites van de asielen hier in W-Vl (zie lijst) want er worden dagelijks nieuwe katjes binnengebracht al dan niet gevondenen...

Enne, zeker nog niet opgeven hoor zoals hier reeds gezegd, je hoort zo vaak dat er katjes terug gevonden zijn na x-aantal maanden soms zelfs nog na jaren dus waarom Jefke, Spirou, mijn eigen Pluche, en de vele anderen niet?????

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#183 Geplaatst 10 september 2013 - 12:51

hoi,
ik heb al een 2e flyer in de bussen gestopt en de mensen spreken er ons zelfs over aan omdat ze zo met hem begaan zijn. Dat geeft natuurlijk wel veel steun.

Folyfoot werd gecontacteerd en we hebben een foto doorgestuurd en nog later eens gebeld. De medewerker aan de telefoon herinnerde zich mijn man nog en zei dat de flyer bij hen in de keuken hangt zodat iedereen hem goed kan zien. Of het natuurlijk waar is???

We hebben zelfs een foto naar het politiekantoor gestuurd.

Het asiel in Roeselare werd ook gecontacteerd maar daar beweerden ze bij hoog en laag dat er geen tijgertjes waren gevonden de laatste weken. Wat ik maar moeilijk kan geloven. Maar als het waar is wat ik nog heb horen beweren, nemen ze gewoon geen katjes aan. Mensen die bellen dat ze een kat hebben gevonden krijgen er als antwoord: ga naar de da en laat ze inslapen ... Het idee alleen al doet me walgen!!! Ik heb dat trouwens al van 3 verschillende personen die een kat hadden gevonden gehoord, dus er zal wel iets van waarheid zijn zeker?

missmsn
missmsn
  • 42 berichten
  • 6 katten

#184 Geplaatst 10 september 2013 - 13:53

Wat Folyfoot betreft moet ik zeggen dat ik in het begin ik ze kende ook m'n twijfels had maar door de ervaring met Pluche en dan de pagina op facebook, is dit met de tijd veranderd en heb ik ze toch nog een nieuwe kans gegeven wat de geloofwaardigheid betreft.
Heel goed dat ook de politie verwittigd is geweest want ik merk toch dat vele asielen nog durven te weigeren te geloven dat het jou kat is, wanneer je die daar terug vind en ze bewijzen willen dat je werkelijk actief gezocht hebt naar je poes vooraleer je die terug mee krijgt (in geval dat ze er zit natuurlijk) maar een bewijs van de politiediensten is het beste bewijs voor hen hé!!! (zeker bij Folyfoot is het zo)

Asiel Roeselare neemt inderdaad geen gevonden dieren aan (ook geen honden) omdat ze afhankelijk zijn van de stad en de stad een contract heeft met asiel Folyfoot wat gevonden dieren betreft... vraag me niet waarom maar dit is blijkbaar ook weer één van die onlogische kwesties die politiek verbonden zijn ... pffff :catscratchhead
Je kan zelf wel een gevonden kat in het asiel binnenbrengen maar deze wordt dan aanzien als afgestaan en er dient dan ook afstandsgeld te worden betaald (dit om het vele geprofiteer tegen te gaan van mensen die van hun kat afwillen en gewoon doen alsof ze gevonden is)

Vroeger was het waarschijnlijk wel zo dat ze inslapen als een dagelijkse "routine" zagen hier in het asiel maar sinds februari (begin dit jaar dus) is er een nieuwe verantwoordelijke aangesteld met nieuwe medewerkers waardoor het een totaal ander beleid heeft nu.  
Met het nieuwe beheer proberen ze nu ook het asiel een nieuwe betere reputatie te geven, mede met de hulp van enkele mensen hier uit de stad (ikzelf, fabienne, brigitte, marianne, david ...)
Het is natuurlijk niet eenvoudig om die oude, slechte reputatie weg te werken en de hele werking ineens te veranderen maar stap voor stap is er betering op komst, op regelmatige tijdstippen doe ik persoonlijk een checkup en ik moet zeggen sinds begin februari tot nu is er al heel wat veranderd bij de poezen in de goede zin dan! zoals bv het inslapen, wordt enkel nog gedaan indien er echt geen uitweg op beterschap is, oudere poezen krijgen tegenwoordig ook een kans om geadopteerd te worden, binnenkort starten we met een samenwerking voor ons opgestarte zwerfkattenproject ook, enz... De beste verbetering is eigenlijk de communicatie/openheid en dat vond ik toch wel heel belangrijk want daar begint alles mee hé :catsleepy

Heb je eigenlijk Jefke al op de facebook-pagina van "Poezen vermist of gevonden in W-Vl" gezet? Ik wil me niet opdringen hoor maar als je wil mag je dat gerust doen, dan kunnen mensen hem ook vandaaruit delen en wie weet... hoe meer mensen hem gezien hebben, hoe meer de kans er is dat hij herkend wordt!

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#185 Geplaatst 10 september 2013 - 14:33

Ik heb hem er zojuist op gezet, ik had het vroeger al eens geprobeerd, maar om de één of andere reden is dat toen niet gelukt ... Na nog een keer of 3 proberen, hebben we het dan maar opgegeven. Ik weet ook niet hoe het komt.

Maar nu staat hij er wel degelijk op. Beter laat dan helemaal niet.
'k heb al eens naar alle beestjes gekeken, maar hij staat nergens vermeld als gevonden :(

Van het asiel van roeselare heb ik het vorig jaar eens gehoord maar ook in juli toen Jefke juist vermist was... Het is inderdaad een raar besluit om naar Waregem te trekken want dat is hier toch wel een eind uit de buurt. je mag trouwens ook niet zo maar je kat of hond binnenbrengen, het moet gebeuren via de politiediensten.

Ik hoop dat het er in het asiel in Roeselare al een stuk beter aan toe gaat, ik heb hier trouwens al een hoop verhalen gelezen over asielen en je hoopt dan natuurlijk dat je in een nachtmerrie zit, dan dat het echt kan gebeuren. maar ik vraag me dan af waarvoor dat asiel dan nog dient? Als het geen dieren meer mag aanvaarden, zouden ze dan niet beter hun deuren sluiten?
Ah ja, nu zie ik het je kan er wel nog je dier gaan afstaan, maar geen gevonden dieren achterlaten... Wat voor zever is dat nu toch... Zij kunnen dan toch follyfoot verwittigen???

missmsn
missmsn
  • 42 berichten
  • 6 katten

#186 Geplaatst 10 september 2013 - 17:21

Ik heb het gezien dat je Jefke op de pg gemeld hebt ... ik het ondertussen ook al gedeeld op mijn profielpagina maar zal het vanavond nog eens doen want via de statistieken van de pg ben ik te weten gekomen dat de meeste mensen berichten delen rond 21u en rond de middag dus rond die tijdstippen de meeste kans dat iemand hem ziet en herkend hé...

De gevonden dieren bij de asielen binnengebracht die in de albums staan per asiel/opvangdienst zijn normaal gezien volledig up-to-date maar ik moet dringend eens werk maken van deze die bij particulieren zitten en gemeld werden op de pagina daarom is het ook wel eens goed om naar beneden op de pg te scrollen. Er zijn er wel niet zoveel, ook weer zoiets... veel mensen hebben er nog steeds geen weet van dat je eigenlijk wettelijk verplicht bent om een gevonden dier binnen de 4dg aan te geven bij de politiediensten en bekend te maken via de verschillende kanalen die voor handen zijn (ook al is het maar een briefje aan je venster hangen). Dat zijn allemaal dingen die ik graag veranderd zou zien en waar ik ook van gesproken heb met de burgemeester hier nav het zwerfkattenproject, om de burgers (te beginnen met de Roeselaarse bevolking) daarover beter in te lichten via krant, folders,... dit zou trouwens ook gebeuren in samenwerking met het asiel. Mijn gedacht is, dat als iedereen dezelfde procedure zou hanteren dat er ook al meer katten terug thuis zouden geraken want zoals het nu is, elk doet precies wat hij wil en het is een echte soep voor als je op zoek bent.

Waarom ik vaak verwijs naar het zwerfkattenproject is enkel omdat er heel veel vermiste katten tussen de zwerfkatjes rondlopen maar die kunnen haast niet worden terug gevonden dankzij die "zogenaamde zwerfpoesmoeders" waar ik het al eens over had. Mijn voorstel is dan ook geweest om de zwerfkatjes "gecontroleerd" te laten voederen en deze die dit doen een badge te geven zodat ze herkenbaar zijn voor de gewone burgers wanneer men met vragen ofzo zit. Deze "voedsters" moeten ook iets van katten afweten en al zeker om te beginnen het verschil tussen een echte zwerfkat en een huiszwerfkat!
Mijn voorstel is dan ook geweest om de voedsters foto's te laten nemen van de zwerfkatjes die hoogstwaarschijnlijk een thuis hebben gehad; alsook wanneer er nieuwe volwassen poezen bij de kolonie zouden aansluiten... deze foto's zou ik dan ook op de pg willen plaatsen.

in verband met het asiel, kan ik ergens wel je reactie heel goed begrijpen maar we moeten er rekening mee houden dat een asiel zich aan de wettelijke voorschriften moet houden zowel deze van de FOD maar in eerste plaats met deze van de gemeente (gesubsidieerd door hen) en laat het nu net deze gemeentelijke wetten zijn die niet volledig gelijklopend zijn met de FOD-wetgeving... Ze hebben ook een wettelijke limiet van het aantal katten dat ze er mogen hebben in opvang (Roeselare heeft de pech een klein asiel te zijn)...
In principe mag je dus wel een gevonden dier binnenbrengen bij het asiel Roeselare maar dan moet je bereid zijn afstandsgeld te betalen, wil je dit niet doen dan moet je het dier als gevonden aangeven bij de politie die het op z'n beurt laat ophalen door Folyfoot, het asiel die in contract staat voor ophaling van gevonden dieren en hiervoor betaalt wordt door de gemeente...
Het is een ingewikkelde kwestie, ik weet het en na al die maanden ben ik nog steeds bezig het puzzeltje helemaal te op te lossen maar ook hier zitten we weer met een wirwar van informatie/wetten en dergelijke waardoor het moeilijk is voor een gewone burger die niet op de hoogte is van de politieke inmenging die er ook nog tussen zit :catscratchhead
Ik kan ook niet alles ineens vragen bij het asiel want zoals ik reeds zei, ze komen van ver en hebben een slechte reputatie die ze nu wel aan het beteren zijn maar toch zijn ze nog heel voorzichtig in het geven van "insiders-info"... toch voel ik dat de medewerkers eigenlijk volledige medewerking willen verlenen maar ze staan natuurlijk ook nog onder toezicht van hun meerdere en als die zegt dat ze bepaalde dingen niet mogen delen met me dan kunnen ze ook niet anders dan te zwijgen hé willen ze hun werk niet kwijtraken.

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#187 Geplaatst 10 september 2013 - 17:40

Amai, dat was een hele boterham.
Ik ben echt blij met dit allemaal te weten.
Ik direct met mijn grote mond het asiel beschuldigen :oops:

Hopelijk wil het wel lukken met die zwerfpoesmoeders. Moesten ze idd kunnen samenwerken met jou en fotootjes doorsturen van alle katjes dan zou het best kunnen dat er veel zogenaamde zwervers terug thuis kunnen geraken. Want als een verloren gelopen katje geen opvang heeft gevonden dan is z'n beste kans zich aansluiten bij een groepje katjes dat van iemand eten krijgt.

het zou lief zijn moest je Jefke hebt willen delen en het deze avond nog eens wilt doen. Ik hoop dat hij dan misschien tevoorschijn komt. :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#188 Geplaatst 10 september 2013 - 20:00

Ik krijg veel foto's van verloren dieren op mijn FB pagina.Ik kijk altijd of ik eentje tegenkom van de kattensite.Er was een tijgertje deze morgen maar die had witte pootjes.Ik vergelijk ze altijd met de foto's op de site en hoop dat ik er ééntje zou herkennen.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#189 Geplaatst 10 september 2013 - 20:30

Bekijk berichtDORIS, op 10 september 2013 - 20:00, zei:

Ik krijg veel foto's van verloren dieren op mijn FB pagina.Ik kijk altijd of ik eentje tegenkom van de kattensite.Er was een tijgertje deze morgen maar die had witte pootjes.Ik vergelijk ze altijd met de foto's op de site en hoop dat ik er ééntje zou herkennen.

hé bedankt, ik ben blij dat er mensen zijn die het helpen in de gaten houden. :flower: :flower: :flower:

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#190 Geplaatst 10 september 2013 - 22:04

Ik ook, zo krijg je toch weer een klein beetje hoop he, alles beetjes helpen! :geluk: :geluk:

Bewerkt door juleken, 10 september 2013 - 22:04.

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#191 Geplaatst 10 september 2013 - 22:21

ik ben jullie allemaal heel dankbaar !!!
:hug :hug :hug

laat ons samen duimen

:thumb: :thumb: :thumb:

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#192 Geplaatst 10 september 2013 - 22:23

:duim: :duim: :duim: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#193 Geplaatst 11 september 2013 - 21:50

Gisteren zette mijn dochter op haar facebook nogmaals een zoekertje voor Jefke.
Ze kreeg een reactie: Troost je, Jefke stuurt vanuit de hemel een hele hoop kleine Jefkes, is je dat nog niet opgevallen.

Mijn dochter reageerde terug, géén enkele kat kan een andere kat vervangen.

Nu moet je weten dat zij haar katten vervangt zoals wij een paar schoenen zouden kopen, dus helemaal anders dan wij.

Dat doet pijn dat anderen het helemaal niet begrijpen of willen begrijpen. ma ja, wat doe je eraan ??? verdragen zeker !

missmsn
missmsn
  • 42 berichten
  • 6 katten

#194 Geplaatst 11 september 2013 - 21:58

Je in alle geval niet van je stuk laten brengen door zo'n soort uitspraken!!! Dat zijn mensen die gewoon niet begrijpen hoe we ons voelen, voor hen is een kat maar een kat, een dier maar een dier en daar valt met zo'n soort mensen gewoon niet uit te leggen dat voor ons een kat (dier) ook een deel van ons gezin is.
Laat je echt niet van de wijs brengen en negeer die uitspraken gewoon... (domme uitspraken kunnen alleen maar van domme mensen komen hé)

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#195 Geplaatst 11 september 2013 - 22:06

Bekijk berichtmissmsn, op 11 september 2013 - 21:58, zei:

Je in alle geval niet van je stuk laten brengen door zo'n soort uitspraken!!! Dat zijn mensen die gewoon niet begrijpen hoe we ons voelen, voor hen is een kat maar een kat, een dier maar een dier en daar valt met zo'n soort mensen gewoon niet uit te leggen dat voor ons een kat (dier) ook een deel van ons gezin is.
Laat je echt niet van de wijs brengen en negeer die uitspraken gewoon... (domme uitspraken kunnen alleen maar van domme mensen komen hé)

Dat is maar al te waar, maar ik maak er mij toch wel graag eens kwaad over, dat lucht op ;)