Spring naar inhoud

- - - - -

Jefke is vermist

• Log in om te reageren
456 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#226 Geplaatst 17 september 2013 - 21:51

Bekijk berichtjuleken, op 17 september 2013 - 21:41, zei:

Niks van aantrekken. Bij mij vandaag hetzelfde, zag op een vergadering een collega die mij vroeg hoe de vakantie geweest was, begon in het kort het verhaal van Yvette te vertellen en het was ook weer van dat.
Na Juleke zat ik ook bij de kapper met tranen in mijn ogen, gelukkig zijn die mensen ook dierenvrienden. Ze hebben drie katten waaronder één van onze vroegere zwervertjes geadopteerd, dus die hadden het zelf ook moeilijk als ze me zagen.

En mensen die dit niet zouden begrijpen, tja, spijtig voor hen, want ze zullen nooit weten hoe gelukkig een mens kan worden door de liefde van een diertje te mogen ontvangen.

:hug: :hug:

Dank je :hug:

missmsn
missmsn
  • 42 berichten
  • 6 katten

#227 Geplaatst 18 september 2013 - 01:49

Inderdaad Joske, jou daar niets van aantrekken en als er traantjes vloeien, ze gewoon laten vloeien... tenslotte is het een toch een situatie waarbij je op een soort "rollercoaster van gevoelens" zit.
Ik vergelijk het altijd met het plots moeten missen van een kind waarbij men niet weet waar het heen is of wat er precies is gebeurd... tja, misschien ben ik dan wel overdreven in m'n dierenliefde maar mijn mening is dat wanneer ik een dier in huis haal, dit evenwaardig als mijn kinderen komt te staan.
Dus als een poes of welk huisdier dan ook plots vermist wordt dan is het normaal dat je verdrietig bent en je je enorme zorgen erom maakt.
Spijtig genoeg zijn het maar degenen die echt met dieren begaan zijn die dit kunnen begrijpen hé :catsad :catscratchhead
Of zoals Juleken en prachtig verwoord heeft "ze zullen nooit weten hoe gelukkig een mens kan worden door de liefde van een diertje te mogen ontvangen."

juleken
juleken
  • 7.132 berichten

#228 Geplaatst 18 september 2013 - 23:06

Bekijk berichtmissmsn, op 18 september 2013 - 01:49, zei:

Inderdaad Joske, jou daar niets van aantrekken en als er traantjes vloeien, ze gewoon laten vloeien... tenslotte is het een toch een situatie waarbij je op een soort "rollercoaster van gevoelens" zit.
Ik vergelijk het altijd met het plots moeten missen van een kind waarbij men niet weet waar het heen is of wat er precies is gebeurd... tja, misschien ben ik dan wel overdreven in m'n dierenliefde maar mijn mening is dat wanneer ik een dier in huis haal, dit evenwaardig als mijn kinderen komt te staan.
Dus als een poes of welk huisdier dan ook plots vermist wordt dan is het normaal dat je verdrietig bent en je je enorme zorgen erom maakt.
Spijtig genoeg zijn het maar degenen die echt met dieren begaan zijn die dit kunnen begrijpen hé :catsad :catscratchhead
Of zoals Juleken en prachtig verwoord heeft "ze zullen nooit weten hoe gelukkig een mens kan worden door de liefde van een diertje te mogen ontvangen."

Het heeft me zo geraakt, hoe je schreef dat je beneden bleef slapen om er toch maar te zijn moest je katje thuiskomen...

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#229 Geplaatst 18 september 2013 - 23:48

Ook van hieruit heel veel sterkte en moed, Joske... :hug: :hug:

Heel mooie woorden "hierboven"....en af en toe je traantjes eens laten vloeien kan echt geen kwaad...gewoon laten gebeuren...hier gebeurd dit ook veel :hug: :hug:

We blijven hopen en duimen... :pray: :duim:
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#230 Geplaatst 19 september 2013 - 10:09

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#231 Geplaatst 20 september 2013 - 22:38

Vandaag was ik aan het ramen lappen. Jeanke deed lustig mee aan de andere kant. Jefke deed dat ook altijd. Voor mij begint Jeanke steeds meer dingen te doen zoals Jefke het deed. Hij lijkt er al qua uiterlijk goed op en nu doet hij hem nog 'k weet niet hoeveel na. Het is echt wel schattig, maar het is natuurlijk absoluut geen vervanging. Maar ik begin het zo'n beetje als troost te zien. Soms, maar natuurlijk niet altijd.
Jeanke komt nu eindelijk ook heel dicht bij me slapen (zoals Jefke ook vaak deed).

Ja, ze lijken wel op elkaar, en Jeanke is ook een lief katje, maar het is natuurlijk nog ons Jefke niet !!!! :(

juleken
juleken
  • 7.132 berichten

#232 Geplaatst 21 september 2013 - 16:40

Geen enkele kat kan een ander katje vervangen, maar het is wel fijn dat je aan Jeanke toch gezelschap hebt en dat hij bij jou komt slapen. Ik merk dat hier ook aan Yvonne, onze band is sterker geworden, hij komt nog meer knuffelen dan vroeger en da's ergens wel een troost.
Maar het gemis blijft... En de angst om nu ook Yvonne te verliezen wordt eerlijk gezegd iedere dag groter, dat moet ik echt uit mijn hoofd proberen te krijgen.

Ik hoop nog altijd dat Jefke zal thuiskomen, en kom nog altijd kijken. Maar dat weet je wel he. Veel veel sterkte en geef Jeanke nog een dikke knuffel.

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#233 Geplaatst 21 september 2013 - 16:44

Bedankt Juleken
ik kan je wel begrijpen dat je bang bent om Yvonne te verliezen. Maar hier kan er ook nog iedere dag ééntje vermist geraken of gewond of onder een auto. Je mag daat gewoon niet aan denken, anders maak je jezelf ziek.

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#234 Geplaatst 21 september 2013 - 16:45

merci Jefke en Juleken,

, Jefke zal  nooit vervangen worden, maar Jeanke kan u wel wat troost geven he! :)

ik blijf ook duimen en hopen op een goede afloop, al wordt het moeilijker met de dag om er in te blijven geloven,

maar we blijven hopen!!
:) :)

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#235 Geplaatst 21 september 2013 - 16:47

Bekijk berichtspirou2007, op 21 september 2013 - 16:45, zei:

merci Jefke en Juleken,

, Jefke zal  nooit vervangen worden, maar Jeanke kan u wel wat troost geven he! :)

ik blijf ook duimen en hopen op een goede afloop, al wordt het moeilijker met de dag om er in te blijven geloven,

maar we blijven hopen!!

:hug :hug :hug :hug

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#236 Geplaatst 21 september 2013 - 16:49

Bekijk berichtJoske123, op 21 september 2013 - 16:47, zei:

:hug :hug :hug :hug

:rub: :rub: :a :a :hug :hug :hug :hug :rub:

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#237 Geplaatst 22 september 2013 - 10:15

Vandaag is het 2 maanden geleden. De nacht van zondag 21 op maandag 22 juli en nu is het 22 augustus.
:(

Komt hij ooit nog terug ?

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#238 Geplaatst 22 september 2013 - 12:24

:(
:rub: :rub:

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#239 Geplaatst 22 september 2013 - 12:30

merci spiroutje :hug:

juleken
juleken
  • 7.132 berichten

#240 Geplaatst 23 september 2013 - 23:11

Moest er afgelopen weekend ook aan denken dat het nu twee maand is...  :hug: :hug: