Spring naar inhoud

- - - - -

Jefke is vermist

• Log in om te reageren
456 reacties op dit onderwerp
Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#451 Geplaatst 03 augustus 2015 - 00:03

Ik voel me daar soms ook wel eens schuldig over, maar eigenlijk doe je ze daar geen plezier mee als ze overreden worden, of meegenomen of weet ik wat......

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#452 Geplaatst 03 augustus 2015 - 00:12

Bekijk berichtZajin, op 03 augustus 2015 - 00:03, zei:

Ik voel me daar soms ook wel eens schuldig over, maar eigenlijk doe je ze daar geen plezier mee als ze overreden worden, of meegenomen of weet ik wat......
neen, het hangt er misschien ook wel een beetje van af waar je woont, maar toch...

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#453 Geplaatst 03 augustus 2015 - 00:15

Ja, maar het gebeurt niet alleen op drukke banen, en ze gaan vaak ook heel ver, je hebt daar geen controle over, of je moet zo'n cameraatje aan hun nek hangen, dat kan wel
eens interessante beelden opleveren.

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#454 Geplaatst 03 augustus 2015 - 07:30

Wat ze niet kennen,missen ze niet.En dan nog.Hier zijn er die van straat komen en geen één vraagt om buiten te gaan.Ze hebben het venster dat als TV dient,speelgoed,het hele huis behalve 2 kamers,ze brengen geen ziektes mee en noem maar op.Rede genoeg om zich niet schuldig te voelen.Ik krijg ook een berg kritiek omwille van het kattenhaar en omdat ik hun beroofd heb van hun vrijheid.De vrijheid om te vechten of overreden worden of ziektes te krijgen en noem maar op.
Vraag me dan toch af wie gelijk heeft.Hun commentaar raakt mij niet.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#455 Geplaatst 03 augustus 2015 - 11:01

Bekijk berichtDORIS, op 03 augustus 2015 - 07:30, zei:

Wat ze niet kennen,missen ze niet.En dan nog.Hier zijn er die van straat komen en geen één vraagt om buiten te gaan.Ze hebben het venster dat als TV dient,speelgoed,het hele huis behalve 2 kamers,ze brengen geen ziektes mee en noem maar op.Rede genoeg om zich niet schuldig te voelen.Ik krijg ook een berg kritiek omwille van het kattenhaar en omdat ik hun beroofd heb van hun vrijheid.De vrijheid om te vechten of overreden worden of ziektes te krijgen en noem maar op.
Vraag me dan toch af wie gelijk heeft.Hun commentaar raakt mij niet.

Absoluut akkoord! Heb ik gisteren ook geantwoord, wat ze niet kennen missen ze niet. Ze vragen er zelfs niet om, proberen niet buiten te glippen ofzo. Rachelleke was oorspronkelijk een zwervertje, die gaat graag nog eens buiten. Maar, godzijdank, die loopt een kwartiertje rond in onze tuin, ligt zich wat te rollen op ons terras, en wil dan meteen weer binnen  :)

Onze vorige katjes zijn vroeger een aantal keer beschoten geweest door één of andere zot met een loodjes geweer. Nee, dan liever binnen.

Bekijk berichtlilymaya, op 02 augustus 2015 - 23:59, zei:

Hewel, lijn moeder zegt ook altijd dat ik ze vrij moet laten om buiten te laten.
Maar dat zie ik écht niet zitten he.
Ik wil het niet, ik vrees dat ik ze dan vroeg of laat kwijt ben.
Ik voel me langs de andere kant ook wel schuldig dat ik ze dat ontneem, maar ik kan het niet

Ik begrijp je absoluut, maar voel je niet schuldig. Uiteindelijk worden onze katjes hier bij ieder van ons dik in de watten gelegd, 't niet dat we ze "opsluiten" op water en brood he  ;)

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#456 Geplaatst 03 augustus 2015 - 11:07

Bekijk berichtjuleken, op 03 augustus 2015 - 11:01, zei:

Absoluut akkoord! Heb ik gisteren ook geantwoord, wat ze niet kennen missen ze niet. Ze vragen er zelfs niet om, proberen niet buiten te glippen ofzo. Rachelleke was oorspronkelijk een zwervertje, die gaat graag nog eens buiten. Maar, godzijdank, die loopt een kwartiertje rond in onze tuin, ligt zich wat te rollen op ons terras, en wil dan meteen weer binnen  :)

Onze vorige katjes zijn vroeger een aantal keer beschoten geweest door één of andere zot met een loodjes geweer. Nee, dan liever binnen.

Ik begrijp je absoluut, maar voel je niet schuldig. Uiteindelijk worden onze katjes hier bij ieder van ons dik in de watten gelegd, 't niet dat we ze "opsluiten" op water en brood he  ;)
Dat is zo!

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#457 Geplaatst 04 augustus 2015 - 18:31

Je zeker niet schuldig voelen :) Zolang ze er niet om vragen ;) ...
Jefke's broer, Marcel, is hier tot een jaar oud binnengebleven... Tot de tuin catproof was... Hij en Justin hebben daar nooit achter gevraagd...
Malou, die 14 maanden buiten geleefd heeft, die woont nu hier binnen en gaat zelfs nooit buiten...

Ik mis Jefke nog steeds... En hoe dan ook, moest hij gevonden worden, is en blijft hij steeds hééééél erg welkom...