Spring naar inhoud

- - - - -

Katten overdag + kattenbakken

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Dennis
Dennis
  • 81 berichten

#1 Geplaatst 09 augustus 2013 - 12:23

Een vraagstuk: we zijn aan het denken waar we de katten gaan laten als we beide uit werken zijn of gaan slapen. We wonen op een tamelijk groot (100 vierkante meter) appartement met een living/open keuken van ongeveer 50 vierkante meter. Voor de rest zijn er nog 2 slaapkamers, de badkamer, wc en een brede gang. We hebben pas een nieuwe zetel aangeschaft en zouden de katten de eerste weken niet overdag / 's nachts in de living laten opdat we hen kunnen leren niet te gaan krabben in de zetel (er is een nieuwe krabpaal van Zooplus ernaast - Berenhol).

Iemand tips? Het betreft 2 britten: eentje van 2 jaar oud en haar jonkie van 8 weken :-)

We zijn ook op zoek naar info waar we het beste dan de kattenbak plaatsen: 1 in de living en 1 in de 2e slaapkamer (de kattenkamer bij wijze van spreken). Maar ergens las ik dat 2 katten niet graag hun behoefte doen in 1 en dezelfde kattenbak...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 09 augustus 2013 - 12:31

Dan kan je perfect doen de katjes alleen in de living laten wanneer je thuis bent ;) en betreft de kattenbakken ze zeggen wel 1 kattenbak per kat en liefst dan nog uit elkaar,
als het voor jouw gemakkelijker is om maar één bak te plaatsen kan dat, eerst proberen en normaal geeft dat geen probleem.
Ik zelf heb 8 katten en binnen staan er 4 naast elkaar en buiten 1 en ik heb geen problemen. :)

Dennis
Dennis
  • 81 berichten

#3 Geplaatst 10 augustus 2013 - 10:14

Ok bedankt voor de tip, ik heb ook al veel andere specifieke info gekregen van de cattery ;)