Spring naar inhoud

- - - - -

sommige mensen....

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Vanessa81
Vanessa81
  • 346 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 09 augustus 2013 - 17:15

Daarnet in de tom&co in mechelen.
Aan de kassa hangt een papier. Ze zoeken een nieuwe thuis voor hun pup van 4!! maand oud.
De reden: ze kunnen niet voor een pup en een baby tegelijk zorgen....
Hallooooo, waarom pak je dan een pup in huis! Denk dan toch eerst na! Vind het zo sneu voor dat beestje.
Geplaatste afbeelding

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 09 augustus 2013 - 17:19

Misschien is het maar goed dat de pup nog maar 4 maand is. Dan kan hij nog een goede thuis vinden en zich snel aanpassen.

Het zou kunnen dat ze de pup niet zelf gekocht hebben maar gekregen, als geboortegeschenk of zo. Ik kende zo een koppel (onze buren in Spanje) die een Rottweiler kregen als huwelijkscadeau. Ze wouden helemaal geen hond en woonden in een huis zonder tuin maar met slechts een koertje. Ze hebben dat beest uiteindelijk ook moeten wegdoen, omdat het gewoon niet ging om er voor te zorgen... nuja, ik vind het altijd een slecht idee om iemand een dier cadeau te doen...
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Inge91
Inge91
  • 12.580 berichten

#3 Geplaatst 09 augustus 2013 - 18:26

Niet echt een goed idee om een dier cadeau te geven, het is vakantie en dan worden er spijtig genoeg veel dieren weg gedaan :(
Geplaatste afbeelding

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 augustus 2013 - 20:47

Laten we hopen dat het om een cadeau ging. Dan is er toch nog een 'fatsoenlijke' reden waarom ze een pup van 4 maanden weg doen.
Als het niet zo is, moesten die mensen een pak slaag krijgen. Iedereen weet toch dat een baby een hele aanpassing is en dat aan een pup veel werk is. Dan moet je er niet aan beginnen als je zwanger ben of er toch tenminste serieus over nadenken. Sommige mensen kopen zo impulsief dieren...

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#5 Geplaatst 10 augustus 2013 - 14:20

Bekijk berichtVanessa81, op 09 augustus 2013 - 17:15, zei:

Daarnet in de tom&co in mechelen.
Aan de kassa hangt een papier. Ze zoeken een nieuwe thuis voor hun pup van 4!! maand oud.
De reden: ze kunnen niet voor een pup en een baby tegelijk zorgen....
Hallooooo, waarom pak je dan een pup in huis! Denk dan toch eerst na! Vind het zo sneu voor dat beestje.

Ik begrijp zo'n zever ook niet.   Dat komt zoveel voor.   Er komt een baby buiten en de huisdieren mogen oprotten.   Alle uitvluchten zijn goed dan.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 10 augustus 2013 - 16:27

We weten natuurlijk niet de juiste situatie van deze mensen. Laat ons inderdaad hopen dat het om een -absurd- cadeau ging. Anders vind ik het echt schandalig. Zeker als de pup nog maar 4 maanden oud is. Maar... dan kan de pup nog goed aanpassen.

Sommige mensen denken nu éénmaal een leuk cadeau te doen.
Zo willen ze soms ook ons een poes cadeau doen, omdat we poezenliefhebbers zijn. Of vinden ze ergens een zielig poesje en zijn ze 'boos', omdat wij het niet in huis nemen.

Wolverina
Wolverina
  • 98 berichten

#7 Geplaatst 12 augustus 2013 - 22:47

Het is erg, maar ik lees liever dat dan mensen die ze dumpen.
Onze kleine gizmo is zo'n katje... Lag bij de vuilnisbakken en gelukkig zorgde de moeder van Eros goed voor hem en hebben wij nu een knuffelkatje...

En laten we ook hopen dat die kat een goeie thuis krijgt en snel !!!!! Je weet nooit dat ze het beestje anders toch dumpen :gek: :gek: :gek: :gek:

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 15 augustus 2013 - 22:14

tja een pup is ook een soort baby he, veel werk, en ik snap dat dat met een baby samen teveel kan zijn. Maar welke idioot neemt dan ook een pup in huis rond de tijd dat je een kind verwacht???

Bekijk berichtWolverina, op 12 augustus 2013 - 22:47, zei:

Het is erg, maar ik lees liever dat dan mensen die ze dumpen.
Onze kleine gizmo is zo'n katje... Lag bij de vuilnisbakken en gelukkig zorgde de moeder van Eros goed voor hem en hebben wij nu een knuffelkatje...

En laten we ook hopen dat die kat een goeie thuis krijgt en snel !!!!! Je weet nooit dat ze het beestje anders toch dumpen :gek: :gek: :gek: :gek:
Euh... Hier gaat t niet om een kat...

Wolverina
Wolverina
  • 98 berichten

#9 Geplaatst 18 augustus 2013 - 15:28

Bekijk berichtGinger-en-Noortje, op 15 augustus 2013 - 22:14, zei:

tja een pup is ook een soort baby he, veel werk, en ik snap dat dat met een baby samen teveel kan zijn. Maar welke idioot neemt dan ook een pup in huis rond de tijd dat je een kind verwacht???

Euh... Hier gaat t niet om een kat...
oh, ik vergiste mij ... ik las wel pup, maar dacht dat het over een kat ging...
En omdat het een kattenforum was,... niet meteen de link gemaakt...
Kat of pup (hond) maakt niet zoveel uit hé, mijn mening blijft hetzelfde... ;)

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 19 augustus 2013 - 00:39

hier net zo hoor!

Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 21 augustus 2013 - 13:00

Ik heb nu ook een pasgeboren kindje en dat samen met onze hond van 11 maand. Uiteraard is het nu wat drukker en hebben we wat minder tijd voor onze hond, maar we reserveren de zondagen speciaal voor haar.
In de voormiddag hondenschool, en in de namiddag mag ze dan gaan spelen met andere hondje of we doen thuis was agility oefeningen of we gaan met haar gaan spelen op een weide in de buurt waar ze vrij kan rondrennen. Ook kan ze dan gaan zwemmen in de beek aan ons huis. in de week hebben we nu wel wat minder tijd en daar moet ze ook wel wat aan wennen, maar we proberen toch ook dagelijks wat met haar te spelen en te wandelen. Kindje kan dan gewoon mee in de kinderwagen.

Wij hebben bewust gekozen om eerst een pup te nemen zodat we de tijd hadden om deze zindelijk te maken en al wat basisregels te leren. Indien we nu nog geen hond hadden gehad dan zou er de eerste jaren ook geen gekomen zijn, want er kruipt soms meer werk in een pup dan in een baby en ik denk dat weinig mensen dat beseffen. Voor velen is een hond dan ook iets wat je gewoon 's morgens in de tuin steekt en 's avonds terug binnen laat (als ze geluk hebben) en waar je verder niet naar moet omkijken. Helaas moet je toch ook wel eens gaan wandelen met een hond en spelen en ze dingen leren.
Geplaatste afbeelding