Spring naar inhoud

- - - - -

Sommige mensen hé

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 09 augustus 2013 - 20:06

Sorry hoor, maar ik moet even mijn hart luchten...

Iemand die wij kennen heeft nu een zwangere kattin lopen :louche:
reden dat z'n kattin nog niet gesteriliseerd is, is dat ze niet tegen de verdoving kan, oké kan ik nu nog inkomen.

reden dat zijn kater nog open is, "kga hem toch wegdoen" :o :o :o
Wa is da nu voor reden :o
En hij had nog een tweede reden... "kwist tot gisteren nie da ze zwanger was"
Volgens de dierenarts moet ze volgende week bevallen!!! :o

en dan het beste: "Ben blij dat ze zwanger is hoor, ze loopt heel de tijd te spinnen" :o :o

Allee je zou die mens nu toch slaan hééé :gek:

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#2 Geplaatst 09 augustus 2013 - 20:09

Ja, is godgeklaagd zo'n mensen. Vandaag nog een artikel gelezen over een kitten die in een koffer gestoken was en gedropt in een rivier. Voorbijganger hoorde klaagelijk miauwen. De koffer zat vol uitwerpselen en het arme beestje was onderkoeld en in shock. Wat lopen er toch een pak zieke mensen rond!

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 09 augustus 2013 - 20:34

Er lopen inderdaad nog veel ziekelijke mensen rond! Ik kan me daar ook enorm aan ergeren! Ik heb zo al een keer een deftige discussie gehad met een collega. Haar zus haar kat had kittens en ze had ze op 7 weken al aan iemand meegegeven. Toen ik zei dat dat veel te vroeg was kreeg ik als antwoord, ja maar ze kunnen al goed hun plan trekken hoor! Grr. ik kan daar zo kwaad om worden!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 augustus 2013 - 20:43

Denk dat het bij heel veel mensen nog altijd zo is. Zolang iedereen zijn nestjes kwijt geraakt, laten ze hun katten niet helpen. Niet iedereen ziet hier het kwaad van in. Er is nog héél veel werk aan de winkel...

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 09 augustus 2013 - 20:53

Maar het probleem is dat veel mensen hun nestje zomaar dumpen en dat de organisaties die deze arme sukkeltjes opvangen tot boven hun oren in de kittens en katten zitten! Vraag me af wanneer de mensen eens tot het verstand gaan komen om hun poezen laten te steriliseren en hun katers te laten castreren. Als je die dieren in huis neemt weet je op voorhand dat dat geld kost! En ik heb begrip dat je dat niet kan betalen maar laat de dieren dan waar ze zijn, want daarmee help je ze ook niet.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 09 augustus 2013 - 21:57

Ofwel zijn die echt zo stom ofwel onwetend.
Veel denken nog dat de kat eerst een nestje moet gehad hebben voor sterilisatie, bla bla bla oude bomma praat.
Het zal idd nog heeeeeel lang duren eer de mentaliteit veranderd.

snoupyke
snoupyke
  • 386 berichten

#7 Geplaatst 10 augustus 2013 - 00:18

Er lopen tegen woordig meer domme mensen rond dat beter geen dieren hebben .Want  als de kitten hun voeten uit hangen dan gaan ze het ergens dumpen in de plaats van hun poes te laten sterlizeren en hun kater castreren ????Er zijn al zoveel sukkeltje,s op deze wereld..Mensen zonder verstand vind ik daar kan ik mij zo kwaad op maken hé!!! :r

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#8 Geplaatst 10 augustus 2013 - 14:09

Ik kan me daar ook mateloos aan ergeren, jammergenoeg komt het allemaal veel te veel voor.   Een dier kiest niet bij wie het terecht komt jammergenoeg.   Het moet geluk hebben...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 10 augustus 2013 - 16:17

Dat is het probleem he, zolang mensen hun nestjes kwijt geraken....
Maar onwetendheid is er inderdaad ook. Bv. mijn eerste katjes (Tijger en Sloeber) komen ook van mensen die weigeren hun kattin te steriliseren (wat we pas later wisten). Ondertussen zijn ze verhuisd zonder kattin. Ook dit zijn we pas veel later te weten gekomen (was een collega van manlief en manlief werkt ondertussen al zeer geruime tijd ergens anders).
We wisten toen ook niet beter.
Uiteraard wel dat ze gecastreerd moesten worden, maar niet dat ik zo eigenlijk dit mee in de hand werk. Ik geef dit eerlijk toe.
Ik heb Sloeber en Tijger nu bijna 5 jaar en heb sindsdien zeer veel bijgeleerd (oa hier op KS).

Maar ondanks ik een beetje een leek was, was er toch geen haar op mijn hoofd die eraan dacht dieren te dumpen ofzo! Bij ons is het wel altijd geweest, een dier neem je voor het leven (natuurlijk zijn er uitzonderingen he).