Spring naar inhoud

- - - - -

kattenluik in muur plaatsen

kattenluik muur

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 11 augustus 2013 - 14:18

Wie heeft hier ervaring mee?

Mijn man is in zo'n dingen absoluut niet handig en we weten ook niet hoe dit precies in zijn werk gaat.
Is dit te doen? Is dit gemakkelijk te doen?
Misschien dat iemand foto's heeft?

Hoe werk je dat af?

...

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 11 augustus 2013 - 14:44

Geen ervaring mee, maar heb even gegoogled...en dit is misschien wel intressant voor je om te lezen:
http://www.mainecoon...ad.php?tid=6093

Tis overigens geen makkelijke klus, maar hangt ook wel een beetje af wat het voor muur is natuurlijk
Geplaatste afbeelding

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 11 augustus 2013 - 14:49

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 11 augustus 2013 - 14:18, zei:

Wie heeft hier ervaring mee?

Mijn man is in zo'n dingen absoluut niet handig en we weten ook niet hoe dit precies in zijn werk gaat.
Is dit te doen? Is dit gemakkelijk te doen?
Misschien dat iemand foto's heeft?

Hoe werk je dat af?

...

Bij mijn ouders thuis zit er een groot model kattenluik in de muur. (ik zeg groot omdat een standaard teckel met overgewicht  er ook door kan.
Ik zal vanavond eens bellen om te horen hoe ze het gedaan hebben daar.
Trio.jpg
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#4 Geplaatst 11 augustus 2013 - 14:54

Geplaatste afbeelding
Gewoon gat maken in de muur de grootte hangt af van het kattenluik dat staat wel op de doos geschreven. Naargelang de dikte van de muur moet je tss stukken bij kopen of soms zit er al eentje in de doos. En dan zoals in een deur het luikje bevestigen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 11 augustus 2013 - 15:01

Bekijk berichtstareyedkitten, op 11 augustus 2013 - 14:49, zei:

Bij mijn ouders thuis zit er een groot model kattenluik in de muur. (ik zeg groot omdat een standaard teckel met overgewicht  er ook door kan.
Ik zal vanavond eens bellen om te horen hoe ze het gedaan hebben daar.

Dank je!

Bekijk berichtcatherine, op 11 augustus 2013 - 14:54, zei:

Geplaatste afbeelding
Gewoon gat maken in de muur de grootte hangt af van het kattenluik dat staat wel op de doos geschreven. Naargelang de dikte van de muur moet je tss stukken bij kopen of soms zit er al eentje in de doos. En dan zoals in een deur het luikje bevestigen.

Zo gemakkelijk is dit voor ons niet hoor :-). Ik heb een geweldige man en hij heeft een goed breintje, maar qua handyman zijn, stond hij op de laatste rij toen ze dit uitdeelde bij zijn geboorte..... Hij zegt dit zelf ook hoor.
Een gat maken zal wel lukken :lachen: , maar ik wil natuurlijk wel een mooi afgewerkt luikje 8) .

Bekijk berichtchanatas, op 11 augustus 2013 - 14:44, zei:

Geen ervaring mee, maar heb even gegoogled...en dit is misschien wel intressant voor je om te lezen:
http://www.mainecoon...ad.php?tid=6093

Tis overigens geen makkelijke klus, maar hangt ook wel een beetje af wat het voor muur is natuurlijk

Merci om het op te zoeken he!

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 11 augustus 2013 - 15:08

Heb net even geïnformeerd: gat is eerst geboord met een boor (kleine gaatjes). Daarna met een hamer en beitel groter gemaakt op maat van het deurtje. Dan de voorkant van het deurtje langs 1 kant gemonteerd (die met het klepje) en de achterkant langs buiten. (die 2 kanten moeten normaal gezien tegen elkaar geschroefd worden aan de deur, maar het is dus door de muur langs beiden kanten bevestigd omdat de muur te dik is om de deurtjes aan elkaar te zetten. Nu goed, hopelijk snap je het want ik ben niet echt een expert in duidelijk zijn. :p
Trio.jpg
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Pixel
Pixel
  • 17.017 berichten

#7 Geplaatst 11 augustus 2013 - 15:13

Is het niet gemakkelijker om het in een buitendeur te zetten i.p.v. de muur?

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 11 augustus 2013 - 15:17

Bekijk berichtPixel, op 11 augustus 2013 - 15:13, zei:

Bij mijn ouders was het omdat ze enkel glazen deuren hebben dat dit dus niet ging. Weet niet hoe het zit bij dolfjeweerwofje. :-)
Trio.jpg

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 11 augustus 2013 - 15:22

Bekijk berichtPixel, op 11 augustus 2013 - 15:13, zei:

Daar durft manlief helemaal niet in boren ofzo. Ook is er een vliegendeur aan (wat zeer handig is) en dat geeft dan ook een probleem.
Zal eens een foto gaan nemen van de deur.

We hebben wel een glaspartijtje, maar de 4 wil manlief er niet uithalen, omdat er dan 'een persoon' door kan. Hij wilde er 1tje uithalen en gewoon flapjes ervoor, maar dat wil ik niet.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 11 augustus 2013 - 15:29

Hier de foto's van de deur en vliegendeur en de kleine raampjes. Hopelijk zijn ze wat duidelijk.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC04063.JPG
  • DSC04064.JPG
  • DSC04066.JPG

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 11 augustus 2013 - 15:44

En kan je niet 1 raampje er uithalen? Dan passen ze er toch door en kan er geen man binnen?
Trio.jpg

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#12 Geplaatst 11 augustus 2013 - 15:46

Heb je alleen die deur die uitgang geeft naar de tuin?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 11 augustus 2013 - 15:53

Bekijk berichtcatherine, op 11 augustus 2013 - 15:46, zei:

Heb je alleen die deur die uitgang geeft naar de tuin?

Ja, enkel daar....

Bekijk berichtstareyedkitten, op 11 augustus 2013 - 15:44, zei:

En kan je niet 1 raampje er uithalen? Dan passen ze er toch door en kan er geen man binnen?

Ja, dat wel, maar dan kunnen ze binnen en buiten naar believen en dat zie ik dan weer niet zitten. En zo één raampje is te klein voor een luikje.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#14 Geplaatst 11 augustus 2013 - 17:17

Dan een gat uitboren in de muur, eerst uitmeten en aftekenen waar je dat luik wil.
Dan in een hoek beginnen met boren niet te dikke boor, en zo rond boren dan kan je erna dat eruit kloppen.
Het is niet simpel als je geen handige harry zijt dat begrijp ik.
Heb je niemand in je buurt of in je familie die je kan erbij helpen?

Tomsgate
Tomsgate
  • 1 berichten

#15 Geplaatst 02 juni 2016 - 20:19

of kijk eens op www.tomsgate.be, dan heb je meteen een mooi luik en een plaatsingsservice !