Spring naar inhoud

- - - - -

Meter worden van een kitten of toch maar gewoon een donatie?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 11 augustus 2013 - 20:57

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed doel die ik kan steunen ivm katten. Ik heb al een beetje rondgekeken op internet maar doneren is ook maar een bedrag geven en verder, tjah.. Ik weet het niet goed. Op sommige sites, bv op Kat Zoekt Thuis zie je ook vaak peter/meterschap voor kittens staan. Dit spreekt me op zich wel meer aan dat je je ontfermt voor de kosten van een kat. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben en die zelf ook meter/peter zijn? En wat mag je dan juist verwachten van dat meterschap? En WAAR zoeken ze zo'n meters? Ik heb alleen nog maar Kat Zoekt Thuis gevonden en die hebben blijkbaar al bijna allemaal een meter als ik op de kittens klik..

Of is het toch beter om algemeen een donatie ergens te geven..?

Bewerkt door *Loentje, 11 augustus 2013 - 21:15.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 11 augustus 2013 - 21:18

Ik ben al meter geweest bij een kitten van Kattenopvangwaasland.
Wat ik er zo leuk aan vond is dat je zelf een naam mocht kiezen, en  daarbovenop kreeg ik nog fotootjes en een leuk verhaaltje (zelfs meerdere keren) van Rune.
Dus het meterschap is toch wel net dat ietsje specialer dan een gewone donatie vind ik zelf ;)

Bewerkt door hilleke, 11 augustus 2013 - 21:18.

Féline
Féline
  • 1.922 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 11 augustus 2013 - 21:31

Dylan en Pattapouff storten af en toe aan Kattenopvang Waasland. En aangezien de dames van Kattenopvang Waasland hier regelmatig berichtjes posten is het leuk om hen te steunen. :catwalk2 :catwalk

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 11 augustus 2013 - 22:11

Bekijk berichthilleke, op 11 augustus 2013 - 21:18, zei:

Ik ben al meter geweest bij een kitten van Kattenopvangwaasland.
Wat ik er zo leuk aan vond is dat je zelf een naam mocht kiezen, en  daarbovenop kreeg ik nog fotootjes en een leuk verhaaltje (zelfs meerdere keren) van Rune.
Dus het meterschap is toch wel net dat ietsje specialer dan een gewone donatie vind ik zelf ;)

Ja ewel, daarom zou ik ook kiezen voor zo'n meterschap in plaats van gewoon doneren. Lijkt me toch wel veel leuker.
Hmm, maar bij hen zie ik nergens zo'n pagina ofzo waar kittens op staan die nog een meter zoeken..

Bewerkt door *Loentje, 11 augustus 2013 - 22:13.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#5 Geplaatst 11 augustus 2013 - 22:13

Bekijk bericht*Loentje, op 11 augustus 2013 - 22:11, zei:

Hmm, maar bij hen zie ik nergens zo'n pagina ofzo waar kittens op staan die nog een meter zoeken..

Ik volg hen op facebook en daar zie ik toch regelmatig dat ze meters en peters zoeken, dus indien je interesse moest hebben kan je best één van beide dames een pb'tje sturen. ;)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#6 Geplaatst 11 augustus 2013 - 22:18

Valt ook een beetje te bezien hoeveel je eraan wil geven.
Kat zoekt thuis vraagt 50 € voor een meterschap en wij minstens 10 € (maar meer mag ook :p )
Zowieso is een meterschap leuker dan een gewone donatie, zo heb je er nog iets aan.

Veel opvangs hebben ook een 'webshop' waar je dingen kan kopen om te steunen.
In elk geval al fijn dat je erover nadenkt om meter te worden :)

Bekijk bericht*Loentje, op 11 augustus 2013 - 22:11, zei:

Ja ewel, daarom zou ik ook kiezen voor zo'n meterschap in plaats van gewoon doneren. Lijkt me toch wel veel leuker.

Best stuur je gewoon een mailtje naar hier en dan contacteren we je als er een kitten binnenkomt die nog een meter zoekt.  Want anders moet je op facebook kamperen, ze vliegen erop als vliegen :)
(wat wel fijn is voor ons natuurlijk)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#7 Geplaatst 11 augustus 2013 - 22:58

1 van deze katje zoekt nog een naam
https://www.facebook...89082676&type=3

Het is een jongen of een meisje en de beginletter is een B :)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 12 augustus 2013 - 09:12

Mooi initiatief Loentje. :thumb: Zo help je de mensen ook voor de kosten van voeding en dierenarts te beperken voor de poezekes. :heart:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 12 augustus 2013 - 10:51

Bekijk berichtEvyke81, op 11 augustus 2013 - 22:18, zei:

Valt ook een beetje te bezien hoeveel je eraan wil geven.
Kat zoekt thuis vraagt 50 € voor een meterschap en wij minstens 10 € (maar meer mag ook :p )
Zowieso is een meterschap leuker dan een gewone donatie, zo heb je er nog iets aan.

Veel opvangs hebben ook een 'webshop' waar je dingen kan kopen om te steunen.
In elk geval al fijn dat je erover nadenkt om meter te worden :)

Best stuur je gewoon een mailtje naar hier en dan contacteren we je als er een kitten binnenkomt die nog een meter zoekt.  Want anders moet je op facebook kamperen, ze vliegen erop als vliegen :)
(wat wel fijn is voor ons natuurlijk)

zeer goeie opvang ;-) ik ben ook al meter geweest van een paar poesjes :d

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 12 augustus 2013 - 17:50

Ik zoek nog een klein beetje uit hoe het juist in zijn werk gaat met dat financiele gedoe maar ik word, denk ik, bijna meter van een eerste kitten bij Kattenopvang Waasland! :)