Spring naar inhoud

- - - - -

iemand ervaring met haaksbarf?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#1 Geplaatst 12 augustus 2013 - 09:30

Ik heb gekeken waar ik kvv kan kopen bij mij in de buurt, en dat is alleen een dierenarts die haaksbarf verkoopt. Verder is er in de verste omstreken niets. Alleen verkoopt ze min 50 cent duurder dan dat ik online kan vinden. Dus nu twijfel ik.  Heeft iemand ervaring met dit product?  Ze verkoopt, kip, rund en konijn.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 12 augustus 2013 - 09:34

Ik heb het al geprobeerd en hier is het niet de meest geliefde KVV. Maar bij jou kan dat natuurlijk anders zijn. Haaksbarf is wel een goed merk. Dus misschien wel het proberen waard?

mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#3 Geplaatst 12 augustus 2013 - 09:43

Welke lusten ze bij jou dan graag?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 12 augustus 2013 - 09:56

haaksbarf is een van de betere merken. Voor ons aan de dure kant en lastig verkrijgbaar, anders hadden we het zeker in huis gehaald om te proberen. Als je de mogelijkheid hebt, dan gewoon uitproberen ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#5 Geplaatst 12 augustus 2013 - 10:12

Ik vind het dus ook redelijk duur. Vergeleken de prijzen van kvv wat ik online heb gezien.  Daarnaast is het nog een half uur fietsen

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 12 augustus 2013 - 10:31

Bekijk berichtmina1982, op 12 augustus 2013 - 09:43, zei:

Welke lusten ze bij jou dan graag?

Momenteel heb ik het meeste succes met de Carnibest. Deze is compleet, maar ik wissel wel elke dag af van smaak. Ze krijgen van Carnibest de natuur, vlees, eend en lam. Kalkoen van Carnibest is hier niet geliefd. Geregeld geef ik ze dan ook eens een 'sessie' Tinlo er tussen. Deze moet je afwisselen omdat ze niet compleet is. Dus dan krijgen ze de konijn, eend, makreel, kip en natuurlijk na elkaar. De cattery van Tinlo, die wel compleet is, wordt hier enkel maar door 1 kat gegeten. Dus dat kan ik eens geven in de plaats van een andere complete voeding terwijl ik de andere kat dan iets anders geef.
De haaksbarf was geen succes, de Bandit wildsmaak en vleessmaak vonden ze hier ook niet zo geweldig. Ik heb nu nog Bibi in de vriezer dat ik eens moet uittesten.
Het is een beetje zoeken altijd. Persoonlijk wil ik ook het liefst alleen maar KVV in huis halen waar ik van weet dat ze het beide opeten. Want anders wordt het wel te gek. Dus bij mij is de basis die 4 smaken van Carnibest, met af en toe die 5 van Tinlo tussendoor. En dan afhankelijk van kat tot kat, geef ik ze eens iets anders in de plaats: hetzij rauwe kip, rund, kippennek,...
Carnibest is zeker niet de beste KVV, maar wel een goede. Ik hou rekening met hetgeen zij graag lusten, met de prijs en met de haalbaarheid om het in huis te halen. Soms is het wel een beetje zoeken waar je het kan halen. Daar kunnen ze in Belgiƫ nog werk van maken.
Ik probeer ook altijd te wisselen van merk en smaak, ook al is de KVV compleet. Dat lijkt me gezonder voor de katten en meer variatie lijkt me ook beter omdat ze anders hun eten beu kunnen geraken als ze altijd hetzelfde zouden krijgen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#7 Geplaatst 12 augustus 2013 - 10:35

Carnibest is zover ik weet helaas niet in mijn buurt.  Ik heb ook geen auto.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 12 augustus 2013 - 12:25

Hier aten ze alleen konijn van Haaksbarf, het is zeker een heel goed merk maar ook vrij prijzig. Momenteel eten ze liefst de cattery van Tinlo, dit gaat er bij alle drie heel goed in. Carnibest zijn ze hier moe. Het is in het begin wel wat zoeken hoor...

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#9 Geplaatst 14 augustus 2013 - 00:21

Nu barf ik maar vroeger toen ik KVV gaf konden ze in het begin niet genoeg krijgen van het konijn ,maar na een aantal weken wilden ze het niet meer...
De Tinlo cattery mix zijn ze altijd blijven eten.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 19 augustus 2013 - 23:35

Ik heb 2 ragdolls die zot zijn van haaksbarf rund!!
Eerst aten ze canibest en ook af en toe bibi maar eens ze haaksbarf gegeten hadden moesten ze  niets anders  meer hebben.
Je zou zeggen ze geraken het moe gegeten maar nee ze eten dit nog altijd en als ik eens iets anders geef laten ze het staan!
Qua prijs valt het mee ,als ge worsten koopt van 500 gr betaal je 3.06 euro (als je een doos neemt van 8 x500 gr)
Zo een worst van 500 gr eten mijn katten in 2 dagen op.
Dus betaal k voor mijn 2 katten 1.53 euro per dag
Ik vind dat dat meevalt .
Natuurlijk zijn er goedkopere merken maar ja als ze dit graag eten heb ik het er gerust voor over :lachen:

Geplaatste afbeelding

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 19 augustus 2013 - 23:49

Bekijk berichtROSETTA, op 19 augustus 2013 - 23:35, zei:

Ik heb 2 ragdolls die zot zijn van haaksbarf rund!!
Eerst aten ze canibest en ook af en toe bibi maar eens ze haaksbarf gegeten hadden moesten ze  niets anders  meer hebben.
Je zou zeggen ze geraken het moe gegeten maar nee ze eten dit nog altijd en als ik eens iets anders geef laten ze het staan!
Qua prijs valt het mee ,als ge worsten koopt van 500 gr betaal je 3.06 euro (als je een doos neemt van 8 x500 gr)
Zo een worst van 500 gr eten mijn katten in 2 dagen op.
Dus betaal k voor mijn 2 katten 1.53 euro per dag
Ik vind dat dat meevalt .
Natuurlijk zijn er goedkopere merken maar ja als ze dit graag eten heb ik het er gerust voor over :lachen:

Hoe los jij het dan op om toch complete voeding te hebben? Bij Tinlo (buiten cattery) en Haaksbarf moet je de smaken afwisselen opdat de voeding compleet wordt. Maar wat als ze dan niet alle smaken lusten? Geef jij enkel Haaksbarf rund?

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 20 augustus 2013 - 00:03

Ik geef alleen haaksbarf rund want ze eten niets anders.
Af en toe krijgt Tobyn graanvrije brokjes van porta maar dan echt heel af en toe want anders krijgt ze diaree en xeon eet niets anders dan haaksbarf rund
Ik heb het ook aan mijn da gezegd en ze zegt ja als ze niets anders eten dan kan je niets anders  dan zullen we ze opvolgen maar tot op heden zijn ze gezond en hun vachtje is mooi.

Geplaatste afbeelding

mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#13 Geplaatst 20 augustus 2013 - 11:35

Bij jou is het idd niet zo duur, ik denk dat het verschild waar je het haalt.  De enige bij mij in de buurt is een dierenarts die het verkoopt. Die heeft van rund (2.50 p rol) en kip alleen 250 gr (2.10 p. Rol) en van konijn 500 gram (4.50 p. Rol)
Het is in ieder geval een geruststelling dat het goed eten is. Bedankt voor al jullie reacties.  Ik ga binnenkort eens een paar rollen halen. Ik ga het denk niet als hoofd voeding geven,  maar misschien 2 keer per week of zo iets. Maar ik ga eens berekenen wat ik met droog +natvoer kwijt ben in verhouding, misschien is dat uiteindelijk wel evenveel.  En ik ga hopen dat er wat meer verkooppunten bij komen wat dichter inde buurt met wat meer aanbod.

Bewerkt door mina1982, 20 augustus 2013 - 11:45.